فناوری

آیا مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۳ از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند؟

اگر قصد خرید لپ‌تاپ سرفیس ۳ مایکروسافت را دارید؛ بهتر است نگاهی هم به ویژگی‌های ارتباطی و استاندارد وای‌فای آن بیندازید تا در آینده غصه نخورید.

در حال حاضر، وای‌فای ۶ جدیدترین و آخرین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم است که امکان دسترسی به سرعت‌های چند گیگابیتی را روی اسمارت‌فون‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی فراهم می‌کند. بهتر است کم‌کم سراغ خرید دستگاه‌هایی بروید که از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای استفاده از وای‌فای ۶ به چه چیزهایی نیاز داریم؟

حالا می‌خواهیم بررسی کنیم مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۳ از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

شرکت مایکروسافت این لپ‌تاپ را با دو پیکربندی اینتل و ای‌ام‌دی روانه بازار کرده است. مدل ۱۳.۵ اینچی با پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core i5 و Core i7 عرضه شدند و مدل ۱۵ اینچی به پردازنده رایزن ۳۵۸۰U و ۳۷۸۰U مجهز هستند.

همه می‌دانیم که پردازنده‌های نسل دهم اینتل به وای‌فای ۶ مجهز هستند. بنابراین؛ می‌توانیم بگوییم مدل‌های ۱۳.۵ اینچی سرفیس لپ‌تاپ ۳ مایکروسافت از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند.

مدل‌های ۱۵ اینچی که دارای پردازنده رایزن ای‌ام‌دی هستند؛ به وای‌فای ۵ مجهز بوده که باز هم از نظر سرعت و پهنای‌باند مناسب است ولی به پای وای‌فای ۶ نمی‌رسد.

پس، اگر ماجرای وای‌فای ۶ و قابلیت‌های ارتباطی برای شما اهمیت دارد؛ مدل ۱۳.۵ اینچ سرفیس لپ‌تاپ ۳ را خریداری کنید. هر دو مدل از بلوتوث ۵ هم پشتیبانی می‌کنند. 

روتر وای‌فای ۶ فراموش نشود

فقط یک نکته را فراموش نکنید و آن، خرید یک روتر وای‌فای ۶ است. چون هرچند یک لپ‌تاپ یا اسمارت‌فون مبتنی بر وای‌فای ۶ داشته باشید؛ تا هنگامی که روتر وای‌فای ۶ خریداری و در خانه یا محل کار خود نصب نکرده باشید؛ از قابلیت‌ها و مزایای وای‌فای ۶ سودی نخواهید برد و عملا هم وای‌فای ۶ اسمارت‌فون و لپ‌تاپ شما بی‌فایده است.

بیشتر بخوانید: آیا اکنون زمان خرید روتر وای‌فای ۶ است؟

این روزها، روترهای وای‌فای ۶ قدری گران قیمت هستند؛ به‌خصوص در بازار ایران که قیمت‌ها چند میلیون تومانی است. ولی خرید یک لپ‌تاپ وای‌فای ۶ این فایده را دارد تا اگر امروز نمی‌خواهید یک روتر وای‌فای ۶ خریداری کنید؛ ۶ ماه بعد یا ۱ سال دیرتر به وای‌فای ۶ مجهز شوید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا