اخبار جهان

دروغ نگویید؛ شما اینترنت ۱۰ گیگابیتی ارائه نمی‌کنید!

دعوای کام‌کست با NAD سر اینترنت 10G بالا گرفت؛ کدام‌یک راستگو است؟

کام‌کست دارد سرویس اینترنت ۱۰G به نام Xfinity 10G Network را تبلیغ می‌کند ولی برخی‌ها می‌گویند این تبلیغات دروغ و کلاه‌برداری است و اینترنت ۱۰ گیگ نداریم!

اخیرا، شرکت کام‌کست که یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده‌های اینترنت کابلی در ایالات متحده است؛ نام سرویس اینترنت پرسرعت خود را به Xfinity 10G Network تغییر داده و مدعی ارائه اینترنت ۱۰ گیگابیت است.

اما NAD که یک شرکت ناظر بر صنعت تبلیغات است؛ می‌گوید این تبلیغات کام‌کست، گمراه‌کننده و حقه‌ای تبلیغاتی است. NAD از کام‌کست خواسته در تبلیغات خود از عبارت ۱۰G استفاده نکند.

NAD می‌گوید وقتی در تبلیغات از عبارت اینترنت ۱۰G استفاده می‌شود؛ مشتریان تصور می‌کنند همه سرویس‌های این شرکت دارای سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه هستند؛ در صورتی که تنها بسته Gigabit Pro‌ کام‌کست به سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و بر بستر کابل‌های فیبر نوری است؛ نه کابل‌های کواکسیال.

اینترنت ۱۰ گیگابیت

بسیاری از کاربران کام‌کست، تجربه سرعت اینترنتی پایین‌تر از ۱۰ گیگابیت را دارند و به ندرت، برخی کاربران می‌توانند سرعت ۱۰ گیگابیت را داشته باشند.

کام‌کست در دفاعیات خود، تاکید دارد در وب‌سایت‌اش ذکر کرده شبکه ۱۰G با سرعت اینترنت ۱۰Gbps متفاوت است.

از آن سو، شرکت خودنظارتی صنعت تبلیغات اعتقاد دارد شبکه‌های کابلی، برخلاف شبکه‌های موبایل، فاقد نسل خاصی هستند و همانند موبایل که از ۴G و ۵G استفاده می‌شود؛ نمی‌توان در شبکه‌های کابلی از ۱۰G استفاده کرد و تنها این پیام را به ذهن کاربران القا می‌کند که این شبکه، اینترنت ۱۰ گیگابیت ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: برای راه‌اندازی یک شبکه اترنت ۱۰ گیگابیت به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در سال ۲۰۱۹، برخی از شرکت‌های کابلی در امریکا، تصمیم گرفتند از عبارت تبلیغاتی ۱۰G استفاده کنند که نشان‌دهنده هدف آنان در رسیدن به اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

همچنین، آن‌ها می‌خواستند از واژه ۱۰G در برابر ۵G استفاده کنند و بگویند شبکه‌های کابلی هنوز هم سریع‌تر شبکه‌های موبایل هستند.

NAD می‌گوید باید کام‌کست از گمراه کردن کاربرانش دست بردارد و بپذیرد که سرعت اینترنت آن‌ها با ۱۰ گیگابیت فاصله زیادی دارد.

مدل ایرانی دعوای کام‌کست و NAD

آنچه درباره اینترنت ۱۰G کام‌کست اتفاق افتاده، مشابه تبلیغات اینترنت ۱۰۰۰ مگابیتی شرکت‌های اینترنت ایرانی روی فیبر نوری است.

غالب شرکت‌های FCP در تبلیغات و اخبار خود درباره اینترنت ۱۰۰۰ مگابیتی و افتتاح آن در فلان شهر، صحبت می‌کنند ولی همه می‌دانیم در عمل سرعت اینترنت بسیار پایین‌تر از ۱۰۰۰ مگابیت است.

شاید مشتریان معدود و خاص و با نصب تجهیزات ویژه و سرویس‌های منحصربه‌فرد، به سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برسند؛ در صورتی که مردم عادی باید با سرعت‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ مگابیت سر کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا