راهنمای خرید

مودم فایبرهوم AN5506-04-FG: به یک شرط این مودم فیبرنوری پیشنهادی شرکت مخابرات را بخرید

نگاهی به مشخصات مودم فایبرهوم AN5506-04-FG

به کاربرانی که می‌خواهند از شرکت مخابرات اینترنت فیبر نوری بگیرند؛ یکی از دو مودم فایبرهوم AN5506-04-FG یا فایبرهوم AN5506-02-FG پیشنهاد می‌شود. با در نظر گرفتن یک شرط، این مودم‌های فیبر نوری، پیشنهادات چندان بدی نیستند.

فایبرهوم یا هواوی؛ مسئله این است

مخابراتی‌ها مدعی هستند مودم‌های برند فایبرهم سازگاری بیشتری با هسته شبکه و تجهیزات نصب شده آن‌ها در مراکز مخابراتی دارد و اصرار دارند مشتری یک مدل مودم فیبر نوری فایبرهوم بخرد.

اما همه می‌دانیم مودم‌های هواوی یک سر و گردن بهتر از فایبرهوم هستند و بیشتر کاربران دوست دارند یکی از بهترین مودم‌های فیبر نوری هواوی را برای اتصال به اینترنت فیبر نوری انتخاب کنند.

در مطلب «مودم فیبر نوری مناسب اینترنت تانوما مخابرات» مفصل درباره سازگاری مودم‌های فیبرنوری با اینترنت مخابرات صحبت کردیم و خلاصه‌اش می‌شود هر مودم GPON ONE را می‌توانید استفاده کنید ولی شاید مودم‌های فایبرهوم تنظیمات مناسب‌تری داشته باشند.

چرا باید مودم فایبرهوم AN5506-04-FG را بخریم؟

مودم‌های AN5506-04 و AN5506-02 جزو بهترین مودم‌های فیبر نوری فایبرهوم هستند و از نظر مشخصات، سخت‌افزار و امکانات، چیزی از مودم‌های هواوی کم ندارد؛ جز وای فای تک بانده که شاید توی ذوق شما بزند.

فایبرهوم AN5506-04-FG

مودم AN5506-04 از حداکثر سرعت دانلود اینترنت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و دارای ۴ درگاه شبکه اترنت RJ45 با حداکثر سرعت ۱ گیگابیت است.

این مشخصات کمک می‌کنند تا اگر بتوانید به اینترنت فیبر نوری هزار مگابیتی دسترسی پیدا کنید؛ مشکلی از نظر پشتیبانی مودم در این سرعت، وجود نداشته باشد.

مودم AN5506-04

وای فای مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-04-FG از سری N300 و استاندارد ۸۰۲.۱۱n یا وای فای ۴ و تک بانده روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

حداکثر سرعت وای فای به طور اسمی ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است ولی شما در عمل، سرعت بسیار پایین‌تری خواهید داشت و این بزرگ‌ترین ضعف و مشکل این مودم است.

دو درگاه تلفن ثابت RJ11 برای ویپ و تماس ویدئویی روی اینترنت، یک درگاه USB برای اشتراک‌گذاری هارددیسک یا اتصال چاپگر به مودم، ۲ آنتن خارجی وای فای با قدرت ۵ دسی بل و نهایتا کانکتور PON برای اتصال کابل فیبر، همه امکانات ارتباطی مودم فایبرهوم AN5506-04-FG هستند.

فایبرهوم AN5506-04-FG

کلید روشن/خاموش یا پاور، کلید وای فای، کلید ریست و کلید WPS را دارید و روی لبه پنل جلویی هم ردیفی از چراغ‌های نشانگر وضعیت مودم چینش شدند.

این مودم در دو رنگ مشکی و سفید شیری در بازار هست.

چرا باید مودم فایبرهوم AN5506-04-FG را نخریم؟

اگر می‌خواهید اینترنت فیبر نوری مخابرات یا تانوما بگیرید و این مودم را به شما پیشنهاد دادند؛ به یک شرط قبول کنید و مودم را بخرید.

فیبر نوری AN5506-04-FG

فارغ از قیمت مودم که در بازار آزاد حدود ۳ الی ۳.۵ میلیون تومان است ولی مخابرات به شما ۲.۵ میلیون تومان می‌دهد؛ بحث وای فای تک بانده را دقت کنید.

اگر وای فای مودم برایتان زیاد اهمیت ندارد یا در خانه یک روتر دو بانده قوی دارید یا دستگاه‌های زیادی نیستند که باید به وای فای وصل شوند؛ خوب پس مشکلی با وای فای قدیمی این مودم ندارید.

مودم فایبرهوم

اما اگر می‌خواهید از اتاق کارتان که فاصله زیادی با مودم در وسط سالن نشیمن دارد؛ به وای فای وصل شوید و تلویزیون و کنسول بازی و پی سی گیم و … را این طوری به اینترنت وصل کنید و انتظار سرعت وای فای چند صد مگابیت را دارید؛ بهتر است مودم AN5506-04-FG را نخرید و به فکر انتخاب مودم فیبر نوری دو بانده باشید.

تفاوت مودم‌های AN5506-04 و AN5506-02 چیست؟

مدل AN5506-04-FG درگاه‌های بیشتری دارد و برای مصارف کسب‌وکاری مناسب‌تر است.

به طور مشخص، مدل AN5506-04 دارای ۴ درگاه شبکه اترنت است ولی مدل AN5506-02 دو درگاه دارد. همین‌طور، مدل AN5506-04 از دو درگاه تلفن ثابت RJ11 برخوردار است.

به طور کلی، مدل AN5506-04 جدیدتر و به‌روزتر محسوب شده ولی هر دو دارای وای فای ۴ قدیمی هستند.

قیمت و خرید مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-04-FG

قیمت و خرید مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-02-FG

سوالات کاربران درباره مودم فیبر نوری مخابرات

مودم AN5506-04 را می‌توان بعدا برای اینترنت فیبر نوری شرکت‌های دیگر هم استفاده کرد؟

بله؛ این مودم هم برای اینترنت فیبر مخابرات و هم شرکت‌های FCP و اپراتورهای فیبر مناسب است.

حداکثر سرعت مودم روتر فیبر نوری فایبرهوم AN5506-04-FG چقدر است؟

روی کابل و اینترنت حداکثر سرعت ۱ گیگابیت و روی وای فایی حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت را می‌دهد.

آیا مخابرات مودم فیبر نوری رایگان می‌دهد؟

در برخی طرح‌ها و جشنواره‌ها که مختص کل کشور نیست و در شهر یا استان خاصی و برای تشویق کاربران به استفاده از اینترنت FTTH برگزار می‌شود؛ مودم رایگان همراه با اشتراک تانوما داده می‌شود.

مودم فیبر نوری هواوی بهتر است یا فایبرهوم؟

شرکت هواوی مدل‌های بهتر و متنوع‌تری دارد ولی در کل مودم فیبر نوری، دستگاه خیلی پیچیده‌ای نیست و شما از هر برندی یک مودم GPON تهیه کنید؛ می‌توانید اینترنت پرسرعتی تجربه کنید.

براساس گفته‌های کاربران، قیمت مودمی که مخابرات می‌دهد و مدل AN5506-04 یا AN5506-02 است؛ حدود ۲.۵ میلیون تومان است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا