راهنمای خرید

بهترین مودم‌های فیبر نوری فایبرهوم بازار ایران

معرفی ۵ مودم فایبرهوم ONT برای کاربران و مصارف مختلف خانگی و شرکتی

اگر قصد خرید یک مودم فیبر نوری داشته باشید؛ احتمالا یکی از مودم‌های هواوی یا فایبرهوم به شما معرفی شود.

برخی شرکت‌ها به مشتریان توصیه می‌کنند مودم فیبر نوری فایبرهوم بخرند؛ چون با تجهیزات نصب شده در مراکز مخابراتی سازگاری بیشتری دارد.

اگرچه شما می‌توانید هر مدل مودم فیبر نوری از برندهای هواوی، یوتل، زایکسل، تی‌پی‌لینک و غیره خریداری کنید؛ نکته مهم اینجا است که هرچه سازگاری و هماهنگی بیشتری میان تجهیزات نصب شده در بخش فرستنده سیگنال‌های نوری یا همان OLT در مرکز مخابراتی باشد؛ سرعت و کیفیت اینترنت فیبر نوری افزایش پیدا خواهد کرد.

به هر حال، اگر دنبال خرید یک مودم فیبر نوری فایبرهوم هستید؛ در این مطلب، بهترین مودم‌های GPON-ONT فایبرهوم برای مصارف خانگی و شرکتی را معرفی کردیم تا انتخابی ساده‌تر و راحت‌تر داشته باشید.

نکات مهم در هنگام خرید مودم فیبر نوری

در ابتدا، اگر نمی‌دانید چه تفاوتی میان مودم فیبر نوری با مودم ADSL/VDSL هست و چرا باید مودم فیبر نوری بخرید؛ توصیه می‌کنیم مطلب زیر را با دقت بخوانید:

معیارهای خرید مودم ONT با معیارهای خرید یک مودم ADSL یا حتی مودم‌های سیم‌کارتی و ۴G متفاوت است.

شاید هنگام خرید یک مودم ۴G و ADSL دنبال به‌روزترین فناوری‌ها و وای‌فای و پورت‌ها باشیم ولی مودم‌های فیبر نوری از فناوری و طراحی و سال ساخت قدیمی‌تری برخوردار هستند و مثلا در بازار، عمده مودم‌های ONT دارای وای فای تک بانده یا نهایتا وای فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac هستند. البته، مودم‌های فیبر نوری با وای فای ۶ نیز در بازار یافت می‌شود ولی گران‌تر بوده و انگشت‌شمار هستند.

نکته دیگری که باید در هنگام خرید یک مودم فیبر نوری مدنظر داشته باشید؛ تعداد درگاه‌های شبکه LAN مورد نیازتان و سرعت این درگاه‌ها است. مودم‌ها تک درگاه، دو درگاهه یا چند درگاهه هستند و برخی از درگاه USB سود می‌برند و برخی دیگر از مودم‌ها بدون درگاه USB یا درگاه RJ11 برای تلفن هستند.

فاکتور مهم دیگر در انتخاب یک مودم فیبر نوری، بحث سرعت مودم روی اینترنت فیبر نوری، سرعت درگاه‌های لن (صد مگابیتی یا هزار مگابیتی) و سرعت وای فای مورد نیاز شما است. باید سعی کنید دقیقا مودم ONT مناسب نیازتان انتخاب کنید.

بهترین مودم فیبر نوری فایبرهوم بازار ایران

در هنگام خرید مودم فیبر نوری، بیشتر با مودم‌هایی از برندهای هواوی و فایبرهوم روبرو می‌شوید. بچه‌های مخابراتی هم توصیه می‌کنند یکی از مودم‌های هواوی یا فایبرهوم را خریداری کنید. تعداد مودم GPON-ONT فایبرهوم زیادی در بازار ایران نیست و شما باید در میان ۱۰ الی ۱۵ مودم، دست به انتخاب بزنید.

در ادامه، بهترین مودم‌های فایبرهوم که می‌توانید فعلا در بازار ایران پیدا کنید را معرفی می‌کنیم:

فایبرهوم HG6821M: بهترین مودم فیبر نوری از هر نظر

فایبرهوم HG6821M

وای‌فای: دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه

درگاه‌های ارتباطی: چهار درگاه LAN گیگابیتی، دو درگاه USB، یک درگاه RJ11، یک درگاه SC-APC/UPC

مزیت ویژه: دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بل و درگاه تلفن برای VoIP

قیمت: حدود ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان

اگر یک مودم فیبر نوری فایبرهوم همه‌چیز تمام برای شرکت یا خانه خود بخواهید؛ مودم HG6821M را توصیه می‌کنیم.

این مودم علاوه بر اینکه از نظر درگاه‌های ارتباطی تقریبا کامل است و شامل ۴ درگاه شبکه اترنت گیگابیتی، ۱ درگاه RJ11، دو درگاه USB و یک درگاه PON است؛ از دو آنتن خارجی وای‌فای سود می‌برد تا بهترین پوشش‌دهی را برای وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac فراهم کند.

سرعت این مودم روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۸۶۷ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به ۳۰۰ مگابیت می‌رسد. کیفیت ساخت این مودم نسبتا بالا است و ظاهر زیباتری نسبت به مودم‌های فیبر نوری دیگر دارد.

فایبرهوم HG6143D: بهترین مودم فیبر نوری برای کاربران حرفه‌ای و کسب‌وکارها

فایبرهوم HG6143D

وای‌فای: دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه

درگاه‌های ارتباطی: چهار درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB، یک درگاه RJ11، یک درگاه PON

مزیت ویژه: دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بل و درگاه تلفن برای VoIP

قیمت: حدود ۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان

یکی از بهترین و معروف‌ترین مودم‌های GPON-ONT دو بانده فایبرهوم است که نسبت به G6821M یک درگاه USB کمتری دارد و از نظر ظاهری نیز مشکی رنگ و کوچک‌تر و زشت‌تر است.

این مودم هم از نظر درگاه‌های ارتباطی تقریبا کامل است و شما انعطاف‌پذیری زیادی برای انجام هر کاری دارید. ۴ درگاه شبکه اترنت گیگابیتی دارید تا هر دستگاهی را با کابل شبکه به مودم و اینترنت فیبر نوری وصل کنید؛ ۱ درگاه RJ11 و ۱ درگاه USB دارید که برای تماس تلفنی و اشتراک‌گذاری اطلاعات و دستگاه‌های در شبکه استفاده می‌شوند.

وای‌فای این مودم فایرهوم نیز دو بانده و مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ac در رده AC1200 است. روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۳۰۰ مگابیتی ارائه می‌دهد و از این نظر هم کاملا شما را از یک روتر دو بانده بی‌نیاز می‌کند.

فایبرهوم یک مودم دیگر به نام HG6145D دارد که از نظر مشخصات و امکانات تقریبا مشابه مودم HG6143D است ولی ظاهر زیباتری دارد و باز هم با قیمت در حدود ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فایبرهوم AN5506-02-FG: بهترین مودم فیبر نوری برای کاربران خانگی عادی

فایبرهوم AN5506-02-FG

وای‌فای: تک بانده ۲.۴ گیگاهرتتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت

درگاه‌های ارتباطی: دو درگاه LAN (یک درگاه صد مگابیتی و یک درگاه هزار مگابیتی)، یک درگاه USB، یک درگاه RJ11، یک درگاه PON

مزیت ویژه: دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بل و درگاه تلفن برای VoIP

قیمت: حدود ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان

خرید مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-02-FG

مودم AN5506-02-FG یکی از معروف‌ترین مودم‌های فایبرهوم برای مصارف خانگی و کاربری معمولی در بازار ایران است. این مودم به نسبت مودم‌هایی که در بالا معرفی شد؛ درگاه‌های کمتر و وای‌فای تک بانده داشته ولی کاملا برای اینترنت FTTH خانگی مناسب است.

این مودم وای‌فای تک بانده روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت دارد ولی از دو آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل سود می‌برد.

درگاه‌های ارتباطی این مودم شامل ۲ درگاه شبکه اترنت LAN است که یک درگاه در سرعت ۱۰۰۰ مگابیتی و دیگری در سرعت ۱۰۰ مگابیتی است. همچنین، این مودم دارای یک درگاه USB و یک درگاه RJ11 تلفن ثابت POTS است تا بتوانید برای مصارف مختلف از این مودم سود ببرید. همین‌طور یک درگاه PON برای اتصال کابل فیبرنوری دارد.

مودم فایبرهوم AN5506-02-FG از نظر کلیدها هم تقریبا کامل است و شامل یک کلید WPS، کلید روشن/خاموش وای‌فای، کلید ریست و کلید پاور است.

فایبرهوم AN5506-04-FS: بهترین مودم فیبر نوری برای کاربران خانگی با دستگاه‌های زیاد

فایبرهوم AN5506-04-FS

وای‌فای: تک بانده ۲.۴ گیگاهرتتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت

درگاه‌های ارتباطی: چهار درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB، دو درگاه RJ11، یک درگاه PON

مزیت ویژه: دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بل و درگاه تلفن برای VoIP

قیمت: حدود ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان

خرید مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-04-FS

با اولین جست‌وجوها درباره مودم فایبرهوم به مودم فیبر نوری AN5506-04-FS می‌رسید. مودم AN5506-04-FS باز تک بانده ولی با درگاه‌های بیشتر نسبت به مودم AN5506-02-FG است و برای کاربرانی که چندین دستگاه دارند و باید با کابل شبکه به مودم و اینترنت وصل شوند؛ مناسب است.

وای‌فای تک بانده ۳۰۰ مگابیت، ۴ درگاه شبکه هزار مگابیتی، دو درگاه تلفن RJ11 برای تماس تلفنی و VoIP، یک درگاه USB برای اشتراک‌گذاری اطلاعات، ۲ آنتن خارجی ۵ دسی بل برای پوشش‌دهی بهتر وای‌فای ۸۰۲.۱۱n، درگاه PON، کلید روشن/خاموش، کلید WPS، کلید روشن/خاموش وای‌فای و کلید ریست از جمله مشخصات این روتر سفید رنگ و شیک است (البته مدل AN5506-04-F این روتر با رنگ مشکی نیز در بازار یافت می‌شود).

کلا کیفیت و جنس ساخت و قدرت این روتر برای مصارف خانگی کاملا مناسب است و شما احساس نخواهید کرد به مودم یا روتر دیگر کمکی نیاز دارید.

اگر علاقه‌مند به مطالعه بیشتر درباره مودم‌های فیبر نوری هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقالات زیر نیز بیندازید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا