راهنمای خرید

اگر می‌خواهید روتر بی‌سیم بخرید؛ حتما این ۵ مطلب را بخوانید!

تنوع روترهای بی‌سیم در بازار باعث سردرگمی خریداران شده است.

روترهای تک بانده، دو بانده و سه بانده؛ استانداردهای ۸۰۲.۱۱n یا ۸۰۲.۱۱ac؛ آنتن خارجی و داخلی و فناوری‌های مختلف همگی انتخاب را پیچیده‌تر کردند.

از نظر قیمتی؛ در بازار روتر بی‌سیم با قیمت ۵۰ هزار تومان یافت می‌شود و روترهایی با قیمت ۲ میلیون تومان هم به فروش می‌رود. واقعا چه تفاوتی میان این روترها است و هر کدام برای کدام‌یک از کاربران مناسب است؟

در هنگام خرید یک روتر بی‌سیم باید به چه نگاتی توجه کنیم و کدام روتر را اصلا نخریم؟ کدام فناوری‌ها و قابلیت‌ها اهمیت بیشتری دارند؟ کدام روترهای بی‌سیم امن‌تر هستند؟

من روی سایت شبکه‌چی بسیاری از این سوالات را جواب دادم و برای هریک؛ مطلبی مفصل نوشتم. اگر شما خریدار یک روتر بی‌سیم هستید؛ نگاهی به مطالب زیر بیندازید چون ممکن است راهنما و راه‌گشای شما در بازار برای انتخاب یک روتر بی‌سیم مناسب کار و نیازتان باشند:

۵ اشتباه رایج در هنگام خرید روتر بی‌سیم

روترهای بی‌سیم قلب وای‌فای هستند و اگر یک روتر خوب انتخاب نکرده باشید؛ هرچه‌قدر سرعت سرویس اینترنت شما زیاد باشد یا در مکانی نزدیک به روتر نشسته باشید؛ باز هم وای‌فای لذت‌بخشی نخواهید داشت و مدام در حاله گلایه و شکایت هستید.

۵ دلیل برای نخریدن سریع‌ترین روترهای بی‌سیم بازار

تا چند سال گذشته؛ حداکثر سرعت روترهای بی‌سیم ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بود اما اکنون روترهایی در بازار یافت می‌شود که سرعت‌هایی ۷.۲ یا ۵.۴ گیگابیت دارند. این روترها چندین بانده با چندین انتن خارجی و درگاه‌های ارتباطی متعدد هستند. سوال اینجا است که این روترها برای شما مناسب هستند و باید به فکر خریدشان باشید یا خیر؟

۵ قابلیت نرم‌افزاری که باید هر روتر بی‌سیمی داشته باشد

هنگام خرید یک روتر فقط به سرعت یا آنتن آن توجه نکنید و به سراغ قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزاری آن هم بروید. هر چقدر یک روتر بی‌سیم سریع و قدرتمند باشد اما ویژگی‌های نرم‌افزاری لازم برای هر کاربر را نداشته باشد؛ ارزش خرید ندارد و در آینده شما را با مشکل روبرو می‌کند. 

هرگز این ۵ روتر بی‌سیم را نخرید

در بازار روترها نیز همانند دیگر بازارها؛ جنس خوب و بد وجود دارد. در واقع؛ روتر خوب و بد وجود دارد. اینجا درباره کارایی و سرعت صحبت نمی‌کنیم بلکه داریم درباره ویژگی‌هایی صحبت می‌کنیم که اگر یک روتر نداشته باشد؛ اصلا نباید برایش پول بدهید. 

هنگام خرید روتر بی‌سیم به کدام ویژگی‌های امنیتی توجه کنیم؟

یکی از سوالاتی که خریداران روترهای بی‌سیم مرتبا مطرح می‌کنند؛ ویژگی‌های امنیتی یک روتر بی‌سیم خوب است. در واقع؛ وقتی می‌خواهیم یک روتر بخریم باید کدام ویژگی‌ها را بررسی کنیم و توجه داشته باشیم؟ یک روتر بی‌سیم امن باید کدام ویژگی‌ها را داشته باشد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا