راهنمای خرید
موضوعات داغ

راهنمای خرید بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE بر اساس قیمت

انتخاب بهترین مودم‌های رومیزی 4.5G TDLTE بازار ایران در بازه ۲ تا ۱۰ میلیون تومان

در این مقاله می‌توانید بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE بازار را براساس بودجه‌ای که دارید؛ پیدا و خرید کنید.

در حال حاضر اگر بودجه‌ای حدودا بین ۲ تا ۶ میلیون تومان و قصد خرید مودم سیم‌کارتی دارید، توصیه می‌کنیم سراغ مودم‌های ۴G نروید و حتما مودمی از رده ۴.۵G به بالا خریداری کنید.

مودم ۴.۵G چیست و چه تفاوتی با مودم ۴G دارد؟

حرف G در شبکه‌های مخابراتی مخفف کلمه Generation یا نسل است که اشاره به نسل تکنولوژی مورد بحث دارد. در واقع ۴G اولین نسل ارائه شده از فناوری نسل چهارم شبکه‌های موبایل است که روی یک فرکانس کار می‌کند و اصطلاحا در دسته‌بندی ۴ یا CAT4 قرار می‌گیرد و حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت در ثانیه و ۵۰ مگابیت برای آپلود را بصورت نظری پشتیبانی می‌کند.

اما تکنولوژی هرگز ثابت نمی‌ماند و در طی راه برای رسیدن به نسل بعدی یا ۵G، پیشرفت‌هایی در نسل قبلی که همان نسل چهارم بود اتفاق می‌افتد که اصطلاحا ۴.۵G نامیده می‌شود که به معنای نسل واسط بین ۴G و ۵G می‌باشد.

این پیشرفت‌هایی که در میان ۲ نسل صورت می‌گیرد، در واقعیت تکنولوژی همان نسل قبلی است که با ترفندهایی نظیر تمجیع فرکانس، بهبودهایی در نسل پایه ایجاد می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم در ۴G اولیه که آنرا CAT4 می‌نامند از یک باند فرکانسی استفاده می‌شود. اما در اولین نسل بینابینی که به CAT6 معروف است و اولین نسل با نام تجاری ۴.۵G است؛ دانلود در ۲ فرکانس مختلف با یکدیگر تجمیع می‌شود و بیشینه سرعت دانلود این نسل به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه که ۲ برابر نسل پایه است می‌رسد.

تجمیع فرکانس مودم 4.5G
شماتیک تکنیک تجمیع فرکانس

این پیشرفت‌های نسل واسطه تا زمان معرفی نسل اصلی بعدی یعنی ۵G ادامه پیدا کرد و در حال حاضر CAT24 معرفی شده است که البته هنوز با نام تجاری ۴.۵G معرفی می‌شود و از تجیمع ۵ فرکانس مختلف استفاده می‌کند که به سرعت دانلود ۱۶۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

با این توضیحات متوجه شدیم هر مودمی که از رده CAT6 یا بالاتر باشد و در واقع از تجمیع ۲ یا بیشتر از ۲ فرکانس پشتیبانی کند در رده مودم‌های ۴.۵G قرار می‌گیرد.

توصیه اکید می‌کنیم که تنها در صورتی به سراغ مودم‌های CAT4 بروید که کاربردهایی نظیر استفاده برای کارت‌خوان یا انتقال تصویر محدود داشته باشید. چون مودمی که تنها از یک فرکانس پشتیبانی کند؛ قطعا سرعت لازم برای کارهای خانگی و اداری را نخواهد داشت.

حال که از ضرورت خرید حداقل مودم ۴.۵G آگاه شدیم، باید به این موضوع بپردازیم که چه مودمی بخریم؟

به همین دلیل در این نوشتار سعی کردیم برای بودجه‌های مختلف، بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE را معرفی کنیم که پوشش‌دهنده تمام نیازهای شما هستند.

طبیعتا مودم‌های ۴.۵G در دو دسته رومیزی یا همراه تقسیم می‌شوند که ما در این مقاله روی مدل‌های رومیزی تمرکز کردیم.

تا انتهای این راهنمای خرید با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE

اگر تصمیم گرفتید یک مودم رومیزی ۴.۵G خریداری کنید؛ حتما به مشخصات و ویژگی‌های زیر دقت کنید:

۱- آیا مودم ۴.۵G شما از اینترنت TDLTE یا باند ۴۲ (فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز) پشتیبانی می‌کند؟ این روزها اینترنت TDLTE ارزان‌تر از اینترنت موبایل است و همه دوست دارند در خانه از این سرویس استفاده کنند.

۲- آیا مودم ۴.۵G از باندهای رادیویی FDD داخل ایران (باندهای ۱ و ۳ و ۷) پشتیبانی می‌کند؟ چون برخی مودم‌ها فقط از یک یا دو باند پشتیبانی می‌کنند و فول باند نیستند.

۳- آیا مودم انتخاب شما، قابلیت تجمیع فرکانس خودکار یا MIMO 4×4 دارد؟ این ویژگی باعث افزایش سرعت می‌شود.

۴- وای‌فای دو بانده یا تک بانده دارد؟ بهتر است مودمی بخرید که حداقل یک وای فای AC یا نسل ۵ داشته باشد.

۵- درگاه‌های ارتباطی مودم چند تا هستند و درگاه‌های شبکه اترنت، گیگابیتی یا مگابیتی هستند؟

۶- قابلیت نصب آنتن خارجی دارد؟ روی خود مودم آنتن خارجی هست؟ برای نقاط کور و ضعیف از نظر سیگنال‌دهی، مودم با آنتن خارجی بهتر است!

۷- مودم آکبند و دست اول و نو است یا مودم استوک و دست دوم است؟

۸- مودم آنلاک است و با تمام سیم‌کارت‌ها و اپراتورها کار می‌کند یا لاک شده است (مانند مودم‌های شرکتی ایرانسل و همراه اول) و شما نمی‌توانید سیم کارت اپراتور دیگری روی آن بیندازید؟

قطعا یک مودم، همه مزایا و ویژگی‌های بالا را ندارد؛ که اگر داشته باشد؛ گران‌قیمت می‌شود مانند مودم هواوی B818.

باید بررسی کنید کدام ویژگی‌ها بیشتر برای شما اهمیت دارند و براساس آن‌ها بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE را خریداری کنید.

بازه ۲ تا ۳ میلیون تومان: ایرانسل TF-i60 E1

تا از نزدیک مودم ایرانسل TF-i60 E1 را تست و بررسی نکردیم؛ به ارزش خرید واقعی آن پی نبردیم.

اگرچه در این بازه می‌توانید مودم خوب ایرانسل TF-i60 B1 را هم خریداری کنید ولی قطعا مودم E1 با قیمت زیر ۳ میلیون تومان، بهترین گزینه خرید برای مودم ۴.۵G TDLTE است.

بررسی مودم ایرانسل TF-i60 E1

ایرانسل E1 در ایران مونتاژ شده و به همین دلیل، قیمت تمام شده‌اش برای ایرانسل پایین‌تر افتاده و با قیمت ارزانی می‌فروشد ولی از نظر کیفیت ساخت، جنس بدنه، گیرندگی آنتن و سرعت به‌ویژه روی اینترنت موبایل، در حد مودم‌های ۴.۵G بالای ۵ میلیون تومان مانند مودم L02 است.

این مودم از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

از وای‌فای دو بانده AC1200 با سرعت ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه در کانال ۵ گیگاهرتز و ۳۰۰ مگابیت برای کانال ۲.۴ گیگاهرتز برخوردار است و همزمان ۶۴ کاربر را پشتیبانی می‌کند.

از نظر پشتیبانی از باندهای رادیویی نیز وضعیت خوبی دارد و در FDD از باندهای ۱ و ۳ و ۷ و ۸ و ۲۰ و در TDLTE از باندهای ۴۰ و ۴۲ پشتیبانی می‌کند.

۴ درگاه شبکه LAN گیگابیتی دارد که می‌توانید از یک درگاه LAN برای WAN و اتصال مودم به آن نیز استفاده کنید.

بررسی مودم ایرانسل TF-i60 E1

در پنل کاربری این مودم تجمیع فرکانس خودکار دو باند، قفل شبکه، قفل باند رادیویی، مدیریت APN و تنظیمات پیشرفته و مهم دیگری دیده می‌شود که خوب ارزش مودم را دو چندان می‌کند.

در تست‌هایی که از مودم ایرانسل E1 داشتیم؛ در اینترنت موبایل ایرانسل، سرعت‌هایی از ۱۵۰ تا ۲۲۰ مگابیت با تجمیع فرکانس دو باند داد و در تک باند نیز سرعت حدود ۷۰ الی ۸۰ مگ است.

در اینترنت TDLTE سرعت چندان بالایی ندارد و همیشه زیر ۲۰ مگابیت بود که البته بستگی شدیدی به منطقه و وضعیت دکل‌ها و فاصله از آن‌ها دارد.

وای‌فای مودم بسیار خوب است و راحت می‌توانید در یک آپارتمان ۱۰۰ تا ۱۲۰ متری، همه‌جا اینترنت سریع داشته باشید.

در کل، بهترین گزینه خرید مودم سیم کارتی رومیزی با قیمت زیر ۳ میلیون تومان است. در بسیاری از فروشگاه‌ها، این مودم با قیمت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروش می‌رود.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 E1

بازه ۳ تا ۴ میلیون تومان: ایرانسل TF-i60 G1

در این بازه قیمت، سراغ مودمی می‌رویم که فروش رسمی آن در سایت ایرانسل متوقف شده است ولی با برند سایر اپراتورهای مجازی و حتی و با نام خود ایرانسل در فروشگاه‌های غیر رسمی با قیمتی حدود ۳.۴۰۰ میلیون تومان موجود است.

مودم ایرانسل TF-i60 G1 یا بهتر است بگوییم مودم Greenpacket G1 مودمی بسیار زیبا، خوش ساخت و با کیفیت از کمپانی گرین پکت است که در سال‌های اخیر و بعد از مودم افسانه‌ای هواوی B612، پرفروش ترین مودم بازار ایران بوده است و تقریبا تمام کاربران خود را نیز راضی کرده است.

مودم ایرانسل TF-i60 G1
مودم ایرانسل TF-i60 G1

این مودم نیز  بطور همزمان از باندهای فرکانسی TD-LTE و FD-LTE پشتیبانی می‌کند که خبر بسیار خوبی برای خریداران است.

پنل کاربری این مودم امکانات قابل قبولی در این سطح قیمت دارد که نیازهای شما را برطرف خواهند کرد. باندهای پشتیبانی شده توسط این مودم به شرح زیر است:

LTE FDD: 3/7/20

 LTE TDD: 42/43

پنل کاربری مودم ایرانسل TF-i60 G1
پنل کاربری مودم ایرانسل TF-i60 G1

این مودم در رده CAT6 قرار دارد و حداکثر سرعت مودم در دانلود به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و سرعت آپلود آن ۵۰ مگابیت است. متاسفانه وای فای این مودم تک بانده بوده و از نسل وای‌فای ۴ یا ۸۰۲.۱۱n است که راضی کننده نیست.

در واقع بزرگترین ضعف این مودم وای‌فای تک بانده است. از دیگر ضعف‌های این مودم می‌توان به نداشتن باند ۱ فرکانسی و همچنین کمبود پورت‌های لن اشاره کرد.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 G1

بهترین مودم آنلاک بین ۳ تا ۴ میلیون تومان: نزتک GTX1000

اگر دنبال مودم آنلاک ۴.۵G TDLTE با قیمت حدود ۳.۵ میلیون تومان باشید و مهم‌تر اینکه طرفدار فریم‌ویر OpenWRT هم هستید؛ مودم نزتک GTX1000 را پیشنهاد می‌کنیم.

مودمی با حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه، پردازنده کوالکام اسنپدراگون x12، فول باند و پشتیبانی از همه سیم‌کارت‌ها و اینترنت‌ها.

نزتک ۱۰۰۰ یک مودم منحصربه‌فرد در میان مودم‌های سیم کارتی است. هم از نظر سخت‌افزار و طراحی و ظاهر، هم از نظر نرم‌افزار و فریم‌ویر.

مودم نزتک GTX1000

در مودم‌های سیم کارتی زیر ۱۰ میلیون تومان، نداریم مودمی که با فریم‌ویر منبع باز معروف OpenWRT عرضه شود؛ فریم‌ویری که به شما اجازه می‌دهند بیشترین تنظیمات و انعطاف‌پذیری را در سفارشی‌سازی مودم داشته باشند و بسته‌های جدید روی مودم نصب کنید.

این مودم دو بانده و AC1200 است؛ دو درگاه شبکه LAN/WAN گیگابیتی دارد و کار با آن بسیار راحت است.

در تست سرعت‌هایی که از این مودم گرفتیم؛ روی اینترنت موبایل ایرانسل تا دانلود ۱۳۰ مگابیت را هم تجربه کردیم و در آپلود تا ۳۰ مگابیت بر ثانیه بالا رفته؛ با پینگ بسیار خوب ۱۸ یا ۱۹ میلی ثانیه!

تست‌های این مودم با سیم کارت همراه اول و شاتل موبایل نیز نشان داد یک اینترنت همراه ثابت و پایدار با پینگ پایین به شما خواهد داد که برای گیمینگ، استریم ویدئو، تولید محتوا و کارهای مالتی مدیا مناسب است.

در بازار، مودم‌های ۴.۵G زیادی داریم ولی با قیمت ۳.۵ میلیون تومان و کیفیت بالا و سرعت خوب، فقط می‌شود نزتک GTX1000 را مثال زد.

مودمی مانند L02 حدود ۲ میلیون تومان از مودم نزتک گران‌تر است و مودم سرکام ۲۱۲۲ از نظر کیفیت و پنل کاربری اصلا قابل مقایسه با این مودم نیست.

انتخاب جایگزین بازه ۳ تا ۴ میلیون تومان: مودم سرکام  LTE2122GR

در بازه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان، یک انتخاب پیچیده نیز داریم. مودم سرکام LTE2122GR ، مودمی است که هم خوب است و هم بد.

در واقع این مودم در نسل چهارم از رده CAT18 است با حداکثر سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت و آپلود ۱۰۰ مگابیت که در این رده قیمتی شاهکار است و چنین سرعتی را باید در مودم‌های بالای ۶ میلیون تومان جستجو کرد. اما امان از آنتن‌دهی و کیفیت ساخت بد این مودم که شهره خاص و عام است.

مودم سرکام ۲۱۲۲
مودم سرکام LTE2122GR

با وجود اینکه این مودم ۳.۵ میلیون تومانی، قابلیت نصب آنتن خارجی را دارد اما تست‌ها نشان می‌دهد که حتی با وجود آنتن خارجی نیز آنتن‌دهی این مودم ضعیف است!

توصیه می‌کنیم اگر در محلی هستید که آنتن‌دهی اپراتورها خوب است حتما به خرید مودم سرکام فکر کنید چون بسیار مودم پر سرعتی است ولی در مناطق بد آنتن و خارج از شهر به هیچ عنوان سراغ این مودم نروید.

بهترین مودم رومیزی 4.5G TDLTE
مودم سرکام LTE2122GR

این مودم دارای ۲ پورت لن گیگابیتی و یک پورت RJ11 برای مصارف VOIP است. همچنین از باندهای زیر پشتیبانی می‌کند که آنرا به مودمی فول باند برای بازار ما تبدیل می‌کند:

FDD: B1/B3/B7/B20/B32

TDD: B42

مودم سرکام از وای فای دو بانده پشتیبانی می‌کند؛ وای فای دو بانده این مودم از نوع AC1200 است. ۶۴ کاربر می‌توانند همزمان به این مودم متصل شوند و همچنین برای رمزنگاری اطلاعات، از WPA3 پشتیبانی می‌کند که امکان بسیار خوبی است.

متاسفانه پنل کاربری مودم سرکام ضعف‌های زیادی دارد و قابلیت‌های خاص و حرفه‌ای ارائه نمی‌کند ولی اگر وضعیت دکل‌های اطراف شما خوب باشد قطعا به امکانات پنل نیاز چندانی پیدا نخواهید کرد.

خرید مودم سرکام ۲۱۲۲

بازه ۴ تا ۵ میلیون تومان: مودم نتربیت NW-651D

در این رده قیمتی پیشنهاد ما یک مودم جدید ولی خوش ساخت از شرکت نتربیت (آونگ) است که رابطه غیر قابل پنهانی با دی‌لینک دارد. مودم نتربیت NW-651D  یکی از بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE بازار است که می‌تواند سالها همراه شما باشد.

مودم نتربیت NW-651D
مودم نتربیت NW-651D

آنچنان که مدیران شرکت آونگ گفته‌اند، این مودم در داخل ایران و توسط خود شرکت آونگ تولید شده است و از سه سال گارانتی تعویض و تعمیر این شرکت برخوردار است که این گارانتی معتبر، امتیاز بسیار خوبی برای این مودم محسوب می‌شود.

مودم نتربیت دارای ۴ درگاه لن و یک درگاه USB به همراه دو آنتن خارجی جداشدنی و چندین آنتن داخلی است که از این نظر بسیار کامل است.

 همچنین پلاستیک بکار رفته در این مودم نیز بسیار محکم است و حس خوبی به کاربران منتقل می‌کند و چنین کیفیت ساختی واقعا از یک محصول ایرانی دور از انتظار است.

نتربیت NW-651D
درگاه‌های مودم نتربیت NW-651D

متاسفانه این مودم از نوع LTE Cat 6 است و حداکثر سرعت دانلود به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود به ۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. آرزو می‌کردم این مودم از رده CAT12 به بالا باشد تا بهترین مودم ۴.۵ بازار لقب بگیرد ولی متاسفانه در این بخش کمی نا امید شده‌ام.

مودم نتربیت از باندهای فرکانسی زیر پشتیبانی می‌کند که کاملا سازگار با شبکه مخابراتی ایران هستند:

 LTE FDD: B1/B3/B7/B8

 LTE TDD: B40/B42/B43

همانطور که در باندهای پشتیبانی شده مشخص است این مودم دارای باند ۴۲ نیز هست و بنابراین می‌توانید از سیمکارت‌های مخصوص TD-LTE نیز در این مودم استفاده نمایید.

صفحه اصلی نرم‌افزار مودم نتربیت NW-651D
صفحه اصلی نرم‌افزار مودم نتربیت NW-651D

همچنین این مودم از وای فای دو بانده AC1200 پشتیبانی می‌کند و دو فرکانس کاری وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز روی این مودم با MIMO 4*4 در دسترس هستند.

از مزیت‌های بسیار بزرگ مودم نتربیت ۶۵۱ از نظر بنده، استفاده از پردازنده کوالکام اسنپدراگون X12 است. برای وای‌فای نیز از تراشه مدیاتک MT7603E و MT7613BEN استفاده شده است که همگی دارای کیفیت‌های مناسب هستند.

پنل کاربری مودم نتربیت هم بسیار کامل طراحی شده است و در همان صفحه نخست اطلاعاتی شامل : وضعیت شبکه موبایل، وای‌فای، مصرف اینترنت، دستگاه‌های متصل به وای‌فای و … را به شما نشان می‌دهد.

در مجموع باید گفت این مودم دارای مشخصات خوب، سرعت بالا، آنلاک و فول باند، آنتن‌های خارجی و وای فای دو بانده AC1200، است که همگی باعث شده‌اند در این بازه، حتما این مودم را پیشنهاد دهیم و فقط شاید نداشتن کلید خاموش/روشن را بتوان جز معایب این مودم برشمرد.

خرید مودم نتربیت ۶۵۱D

بازه ۵ تا ۶ میلیون تومان: مودم هواوی HWS33 L02

در بازار تجهیزات شبکه وقتی به محصولات حرفه‌ای می‌رسیم، همیشه بحث محصولات شرکت هواوی پیش می‌آید. شرکتی که تمام محصولاتش با کیفیت ساخت بالا، پشتیبانی قوی و طول عمر بسیار زیاد در تمام دنیا شناخته شده است.

مودم L02
مودم هواوی HWS33 L02

در بازه بالای ۵ میلیون تومان اگر دنبال بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE باشید؛ می‌توان گفت تماما محصولات ساخت هواوی هستند و فقط تفاوت آنها در نوع مدل و همچنین نو یا استوک بودن آنهاست.

مودم هواوی HWS33 L02 چند سالی می‌شود که در بازار ایران به صورت استوک و آنلاک شده اپراتور ژاپنی UQ موجود است ولی در ماه‌های گذشته خوشبختانه این مودم بصورت آکبند نیز وارد ایران شده است که قیمتی حدود ۵.۵ میلیون تومان دارد.

نمای زیرین مودم هواوی HWS33 L02

برای اینکه این مودم را پیشنهاد کنم حقیقتا شک زیادی داشتم. چون این مودم برای بازار ژاپن طراحی شده و روی شبکه FD-LTE فقط باند ۱ را پشتیبانی می‌کند که متاسفانه در همه کشور در دسترس نیست.

ولی اگر دکل منطقه شما باند ۱ فرکانسی ( فرکانس ۲۱۰۰ مگاهرتز) را پتشیبانی کند، آن زمان این مودم ارزش خودش را نشان خواهد داد و فقط در همین باند، سرعتی بی‌نظیر را ارائه خواهد داد.

همچنین این مودم خوشبختانه روی TD-LTE باند ۴۲ را پشتیبانی می‌کند و این یعنی روی این فرکانس نیز اگر سیم‌کارت مخصوص اینترنت ثابت بر روی این مودم بگذارید، سرعتی بسیار فراتر از مودم‌های دیگر به شما خواهد داد.

به لحاظ رابط کاربری اما متاسفانه این مودم پنل اصلی مودم‌های هواوی را ندارد و پنلی شخصی سازی شده برای اپراتور ژاپنی رو این مودم نصب است که بشدت ابتدایی طراحی شده است.

در این پنل، هیچ تنظیمی برای مدیریت و کنترل باندهای رادیویی شبکه موبایل یا انتخاب نسل شبکه یا دکل و نظایر این‌ها پیدا نخواهید کرد که البته با توجه به اینکه این مودم فقط باند ۱ را روی سیمکارت FD-LTE پشتیبانی می‌کند به این مورد نیازی هم نخواهد بود.

همچنین این مودم فقط از نرم‌افزار مدیریت مودم رسمی هواوی به نام HiLink پشتیبانی کرده و از نرم‌افزارهای غیررسمی مانند HManager پشتیبانی نمی‌کند.

هواوی HWS33 از رده LTE Cat 19 با حداکثر ۱ گیگابیت دانلود و ۱۰۰ مگابیت سرعت آپلود است که به راحتی تمام رقیب‌های خود را نابود می‌کند.

بزرگترین مشکل این مودم، باندهای پشیبانی شده توسط آن است که اگر در شهرهای بزرگ هستید قطعا با این مودم مشکلی نخواهید داشت چون باند ۱ و ۴۲ در شهرهای بزرگ پشتیبانی می‌شوند.

LTE FDD: B1

LTE TDD: B42

وای‌فای این مودم از نوع AC1200 است و در دو باند فعال است که در باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعت حداکثر به ۳۰۰ مگابیت و در باند ۵ گیگاهرتز به ۸۶۷ مگابیت می‌رسد.

این مودم توانایی حداکثر ۲۰ کاربر به طور همزمان را دارد و نهایتا از رمزنگاری WPA2 استفاده می‌شود.

دو درگاه شبکه اترنت LAN گیگابیتی هم روی مودم داریم که به نظرم برای هر کاربر خانگی کافی هستند. یک درگاه را می‌شود به عنوان WAN/LAN نیز استفاده کرد.

در نهایت، خرید این مودم یک پیشنهاد صفر یا ۱۰۰ است. اگر منطقه شما باند ۱ و ۴۲ را داشته باشد این مودم سرعت بی‌نظیری را به کاربران می‌دهد و با توجه به کیفیت ساخت آن خیال شما را تا سال‌ها از بابت مودم راحت می‌کند.

اما اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هر روز باید با باندهای مختلف سر و کله بزنید تا به سرعت مناسبی برسید به هیچ وجه سراغ این مودم نروید چون نه باند زیادی پشتیبانی می‌کند و نه امکانات زیادی در پنل کاربری در اختیارتان قرار می‌دهد.

خرید مودم هواوی HWS33 L02

 انتخاب جایگزین بازه ۵ تا ۶ میلیون تومان: مودم هواوی B2368

اگر در منطقه شما آنتن ‌دهی ضعیف است؛ بی شک به سراغ هواوی B2368 بروید. این مودم در بازار ایران بصورت دست دوم و استوک موجود است ولی در آنتن‌دهی بسیار خوب عمل می‌کند.

هواوی B2368
مودم هواوی B2368

مودم B2368  شامل دو بخش می‌شود یک بخش آن خود مودم است که شکل استوانه‌ای دارد که باید در بیرون از خانه و فضای باز نصب شود و شامل یک بازو یا پایه است و باید از طریق کابل LAN به بخش دوم که یک روتر بی‌سیم است در خانه وصل شود.

 روتر بی‌سیم این مودم دارای ۳ درگاه شبکه گیگابیتی و یک درگاه PoE شبکه است. دیگر درگاه‌های ارتباطی این روتر بی‌سیم شامل یک RJ11 ، یک کلید روشن/خاموش، کلید ریست و WPS است. اما روی مودم استوانه‌ای فقط یک درگاه LAN گیگابیتی و یک شیار سیم‌کارت وجود دارد.

مودم فضای باز هواوی ۲۳۶۸

این مودم از پردازنده های‌سیلیکون Balong750 استفاده می‌کند و باندهای رادیویی FDD/TDD را پشتیبانی می کند که برای بازار ایران کاملا مناسب است.

TDD LTE:B38/B40/B41/B42/B43

FDD LTE:B1/B3/B7/B8/B20

بهترین مودم رومیزی 4.5G TDLTE
روتر مودم هواوی B2368

بنابراین هم سیم‌کارت TDD و هم FDD پشتیبانی می‌شود. همچنین تجمیع فرکانس نیز در این مودم عالی انجام می‌شود.

خوشبختانه در بحث رابط کاربری این مودم از فریمور اصلی هواوی استفاده می‌کند و کامل‌ترین امکانات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بازه بالای ۶ میلیون تومان: مودم هواوی B818

همین ابتدای کار بگوییم در بازه بالای ۶ میلیون تومان دیگر بهتر است برویم سراغ مودم‌های ۵G و دیگر مودم نسل ۴.۵ شاید ارزش خرید زیادی نداشته باشد.

بهترین مودم رومیزی 4.5G TDLTE
مودم هواوی B818

اما اگر به هر حال می‌خواهید بدانید در این رنج قیمتی، بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE چیست شما را با مودم هواوی B818 آشنا می‌کنم. یک هیولای واقعی در سرعت و تمجیع فرکانس.

مودم هواوی B818، در کلاس LTE Cat 19، آخرین نسل از سری مودم‌های ۴g شرکت هواوی است که اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی و در مارس ۲۰۱۹ عرضه جهانی شد.

مشخصات مودم هواوی B818
مشخصات مودم هواوی B818

این مودم سرعت دانلودی معادل ۱.۶ گیگابیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. و سرعت آپلود این مودم در رده LTE Cat 13 قرار دارد که معادل ۱۵۰ مگابیت است.

این مودم در ۲ مدل موجود است که در باندهای فرکانسی تفاوت‌هایی دارند.

  B818-260 : 1/3/7/8/20/28/32/38/42

B818-263: 1/3/5/7/8/20/26/28/32/38/40/41/42/43

هر دو مدل، تمام باندهای فرکانسی ایران را پشتیبانی می‌کنند و با قدرت گرفتن از چیپست شاهکار HiSilicon Balong 765 می‌توانند سرعت بی‌نظیری را در اختیار شما قرار دهند.

نمای پشتی مودم هواوی B818
نمای پشتی مودم هواوی B818

در مورد این مودم حرف زیادی نمی‌گوییم چون با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومانی از خیلی از مودم‌های ۵G نیز گران‌تر است و همین قیمت زیاد ارزش خرید این مودم را کم کرده است ولی در مجموع مودم B818 یک مودم ۴.۵G همه چیز تمام است که هم سخت افزار فوق العاده‌ای دارد و هم نرم‌افزار کامل.

در یک کلام مودمی شاهکار که ارزش خرید ندارد!

خرید مودم هواوی B818

خرید بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE

در این نوشتار سعی کردم در بازه‌های مختلف، بهترین مودم رومیزی ۴.۵G TDLTE را معرفی کنم که در بازار ایران ارزش خرید بالایی دارند و با توجه به اینکه ۵G هنوز فراگیر نشده است، خرید مودم‌های معرفی شده در بالا هنوز بسیار منطقی خواهد بود.

در نهایت اگر بین ۲ تا ۶ میلیون می‌خواهید برای یک مودم هزینه کنید حتما به سراغ گزینه‌های بالا بروید و قطعا شما را راضی خواهند کرد.

اما اگر بودجه‌ای بالای ۶ میلیون تومان دارید توصیه می‌کنیم خرید مودم‌های ۵G را در نظر بگیرید و تا سالها خیالتان از خرید مودم راحت خواهد بود.

نظر شما چیست؟ اگر مودمی می‌شناسید که از نگاه ما دور مانده است خوشحال می‌شوییم که در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫11 دیدگاه ها

  1. من یه سوالی دارم، وقتی اپراتور ها حداکثر سرعت رو روی ۴۰ مگابیت یا ۸۰ مگابیت قفل میکنن، دیگه چه فرقی داره مودم چی باشه و چجوری باشه؟ میشه جواب منو بدین؟

    1. سلام
      الان دو سه اپراتور مانند مبین‌نت یا ماهان‌نت و آن هم روی اینترنت TDLTE سرعت را محدود به ۴۰ یا ۸۰ مگ کردند.
      در اینترنت موبایل و غالب اپراتورها حتی در TDLTE سرعت باز است و همه کاربران تصاویری از دست‌های خود با سرعت‌های بالا مانند ۲۰۰ و ۳۰۰ مگ روی ۴G و ۵۰۰ و ۶۰۰ و ۷۰۰ مگ روی ۵G و حتی سرعت‌های بالای ۱۰۰ مگ روی TDLTE منتشر می‌کنند.
      بله دادن ۲۰ میلیون تومان برای یک مودم با این زیرساخت اینترنت کشور ارزش ندارد ولی بین مودم ۲ میلیون تومان با مودم ۸ میلیون تومانی فرق هست

  2. سلام با توجه به توضیحاتی که تو بازه ۶ تومن HWS33 میتونه کار رو راه بندازه و سرعت خوبی بده ؟
    پیشنهاد میدی همین مودم رو بیگرم یا مودم دیگر باتوجه به این که در محل زندگی ما انتن دهی خوب هست یا مودم دیگر ؟
    یا هزیه کنم برای ۵g ؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر می‌خواهید تا ۶ تومن هزینه کنید؛ مودم ZLT X20 یا ZLT X28 را خریداری کنید که هم ۵G هستند و هم از پنل کاربری و تنظیمات نرم‌افزاری بهتری نسبت به هواوی l02 برخورداراند.

  3. سلام خسته نباشید
    یک سوال داشتم ازتون
    تو منطقه ما سرعت FD تا ۹۰ ۱۰۰ میره و TD تا ۱۵۰ با توجه به انتن دهی خوب به نظر شما HWS33 میتونه بهتر عملکرد بده یا B622 ؟
    البته برای محدود بودن باند HWS33 هم باند ۱ رو منطقه ما پشتیبانی میکنه
    مطالبی که شما نوشتین نشون میده که انتن دهی HWS33 خیلی بهتره ولی به نظرتون با انتن خارجی میشه B622 رو هم به اون سرعت رسوند
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام
      کیفیت و سرعت مودم هواوی l02 بهتر از b622 است و به نظر نمی‌رسد حتی با زدن آنتن خارجی باز بتوانید به سرعت L02 برسید

  4. در مودم e1 به نظر من که خودم از این مودم استفاده می کنم و تستهای زیادی در ساعتهای محتلف از آن انجام دادم پایین بودن سرعت td lte به منطقه و ساعت و در مجموع شلوغی دکل بستگی دارد من در اوایل صبح سرعت ۷۰ هم با سیم کارت td تونستم بگیرم ولی همون مکان و همون سیم کارت ۱۰ شب بیشتر از ۱۶ سرعت بهم نمیده. کلا سرعت و پهنای باند td در اکثر جاها پایین هست

  5. سلام وقت بخیر دنبال یک مودم TD-LTE خوب هستم که از ADSL خلاص شم
    ممنون میشم تا ۱۰ میلیون، یکم بیشتر بهترین مودم از لحاظ سرعت و انتن دهی قوی معرفی کنید (مودم برای فضای داخلی منزل)

    1. سلام دوست عزیز
      مودم‌های زیر برای اینترنت ۵G و ۴.۵G و TDLTE خوب جواب دادند:
      ۱- مودم نوکیا گیت وی ۳.۱ و ۳.۲
      ۲- مودم‌های ZLT X20 و ZLT X28
      ۳- مودم گرین پکت
      ۴- مودم هواوی L02 (فایوجی نیست)
      همه این مودم‌ها در حدود ۱۰ و برخی پایین‌تر از ۱۰ میلیون تومان هستند و آنلاک با سرعت خوب. ریویو همه این مودم‌ها در سایت هست
      موفق باشید

  6. شما بین mn6300 مبین‌نت لاک و E1 ایرانسل آنلاک با سیم TD مبین‌نت کدام رو انتخاب میکنید.
    اولی ۳تومن با سیمکارت و دومی ۲۶۰۰،۰۰۰
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا