پرونده ویژه

پرونده ویژه: مشکلات وای‌فای مودم، گوشی، لپ‌تاپ و راه‌حل آن‌ها

علت قطعی وای‌فای تا پیدا نشدن وای‌فای در دستگاه‌های مختلف

قطعی وای‌فای را همه ما تجربه کردیم. قطعی وای‌فای مودم، قطعی وای‌فای گوشی موبایل یا لپ‌تاپ یک مشکل رایج در میان کاربران است.

برخی اوقات هم وای‌فای به یک‌باره ناپدید می‌شود و بدون اینکه تنظیمات وای‌فای روی مودم یا روتر را دستکاری کرده باشیم؛ دیگر اتصال به وای‌فای امکان‌پذیر نیست.

مشکلات وای‌فای می‌تواند دلایل متعدد سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری یا عادت کاربری داشته باشد. عدم نصب درست یک درایو یا ناسازگاری یک نسخه از سیستم‌عامل یا هنگ کردن ویندوز و اندروید و iOS می‌توانند دلایل قطعی و مشکل وای‌فای باشند ولی چگونه باید مشکل قطعی وای‌فای را پیدا و حل کنیم؟

در این پرونده ویژه، به طور مفصل درباره مشکلات وای‌فای روی دستگاه‌های مختلف از لپ‌تاپ و کامپیوترهای ویندوز ۱۰ گرفته تا گوشی‌های اندرویدی و iOS اپل صحبت کردیم و برای آن‌ها راه‌حل دادیم. حتی در این پرونده ویژه درباره حل مشکل وای‌فای کنسول‌ها حرف زدیم.

پس، اگر شما هم تجربه یک مشکل وای‌فای را دارید یا هم‌اکنون از قطعی وای‌فای رنج می‌برید؛ این پرونده ویژه ما را دنبال کنید. برای باز کردن هر مطلب باید روی تیتر آبی رنگ مقاله کلیک کنید:

چگونه مشکل قطعی وای‌فای را رفع کنیم؟

گاهی اوقات مشکلات وای‌فای آزاردهنده و خسته‌کننده می‌شوند. به‌ویژه، زمانی که کار مهمی داریم و باید ایمیلی بفرستیم یا چیزی را چک کنیم.  روترهای بی‌سیم، دستگاه‌های مکانیکی و الکترونیکی هستند که ممکن است هر اتفاقی برایشان بیفتد. از هنگ کردن ساده بگیرید یا خراب شدن یک قطعه یا مشکل نرم‌افزاری که باعث شوند وای‌فای قطع شود.

چگونه مشکل عدم مشاهده وای‌فای را رفع کنیم؟

گاهی اوقات می‌خواهیم به اینترنت وصل شویم ولی کانکشن وای‌فای ظاهر نمی‌شود. به زبان ساده، نام شبکه وای‌فای ما در فهرست شبکه‌های شناخته شده نیست تا آن را انتخاب کنیم. دلایل مختلفی برای بروز این خطا در شبکه وجود دارد.

وقتی گوشی ما به وای‌فای متصل نمی‌شود؛ چه‌کار کنیم؟

وصل نشدن گوشی به وای‌فای یک اتفاق عجیب نیست و شاید برای همه ما در مقاطعی و با گوشی‌های مختلفی رخ داده باشد. نیازی نیست سریعا گوشی خود را به گارانتی بفرستید یا اینکه سراغ تعمیرکار بروید. غالب اوقات، مشکل نرم‌افزاری است و با چند تنظیم ساده یا یک ریست گوشی حل می‌شود.

۶ راه‌کار حل مشکل قطعی وای‌فای در ویندوز ۱۰

برخی از کاربران ویندوز ۱۰ گزارش دادند پس از به‌روزرسانی‌های اخیر این سیستم‌عامل، وای‌فای لپ‌تاپ قطع شده است یا اینکه امکان اتصال لپ‌تاپ به شبکه و وای‌فای نیست. همین‌طور، برخی کاربران گزارش دادند اتصال وای‌فای آن‌ها به طور دوره‌ای قطع و وصل می‌شود.

چگونه مشکل عدم اتصال ویندوز ۱۰ به وای‌فای را رفع کنیم؟

یکی از مشکلات رایج کاربران در ویندوز ۱۰، مشاهده پیغام «Windows 10 can’t connect to this network» است. این پیغام زمانی بروز می‌کند که سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۰ نمی‌تواند به یک شبکه وای‌فای یا روتر بی‌سیم متصل شود.

چگونه مشکلات وای‌فای در ویندوز ۱۰ را رفع کنیم؟

ویندوز ۱۰ یکی از بهترین نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت است و تنظیمات و گزینه‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما این حرف به معنای نداشتن باگ و خطا نیست و اتفاقا در نسخه‌های اولیه ویندوز ۱۰ شاهد انواع باگ‌ها و ایرادهای سیستمی بودیم. یکی از نقاطی که برای کاربران ویندوز ۱۰ دردسرآفرین بود؛ اتصال وای‌فای بود.

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید و IOS برای عیب‌یابی و حل مشکل وای‌فای

آیا اینترنت شما کند است یا وای‌فای شما ضعیف است؟ آیا مشکل کندی وای‌فای از روتر بی‌سیم یا مودم روتر شما است؟ آیا وای‌فای مودم همه خانه شما را زیر پوشش خود دارد؟ و ده‌ها پرسش دیگر مهم برای داشتن یک وای‌فای خوب را فقط می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن آنالیز وای‌فای جواب دهید.

چگونه مشکل وای‌فای کافی‌شاپ را حل کنیم؟

Girl holding a cup of coffee with wi-fi symbol.

اگر زیاد اهل رفتن به کافه و رستوران بوده باشید؛ حتما با مشکل قطع و وصل شدن وای‌فای برخورد کردید. گاهی اوقات به وای‌فای کافه وصل شده ولی به اینترنت متصل نشدید یا هیچ دانلود و آپلودی ندارید.

۵ روش حل مشکل احراز هویت وای‌فای در اندروید هنگامی که دستگاه ما به اینترنت وصل نمی‌شود

گاهی اوقات ممکن است گوشی تلفن همراه شما به شبکه وای‌فای وصل نشود؛ حتی شبکه‌ای که متعلق به خودتان است و بارها به آن وصل شدید و راحت از اینترنت استفاده کردید.

مشکلات وای‌فای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و راه‌حل رفع آن‌ها

مایکروسافت می‌گوید مشکلاتی در ارتباط با اتصال این کنسول به روتر Fritz!Box 7430 وجود دارد. برخی کاربران این مشکل را گزارش دادند و مایکروسافت با بررسی این گزارش‌های مطمئن شده است که یک عدم سازگاری در این میان هست.

چرا گوشی‌های جدید به وای‌فای وصل نمی‌شوند ولی گوشی‌های قدیمی مشکلی ندارند؟

یکی از خواننده‌های سایت سوال کرده بود چرا شبکه وای‌فای او دایما غیب می‌شود و برخی اوقات توسط گوشی‌ها شناخته شده و برخی اوقات اصلا به آن وصل نمی‌شوند. به علاوه، گوشی‌های قدیمی مشکلی در اتصال به وای‌فای ندارند ولی گوشی‌های جدید بیشتر اوقات نمی‌توانند شبکه وای‌فای را یافته و به آن وصل شوند.

چگونه مشکل قطعی وای‌فای آیفون در حالت قفل شدن صفحه‌نمایش را حل کنیم؟

نوبت به کاربران iOS و آیفون رسیده است که از وای‌فای همیشه روشن در هنگام قفل شدن صفحه‌نمایش استفاده کنند. اپل به طور خودکار، این قابلیت را برای همه دستگاه‌های iOS فعال کرده است ولی گاهی اوقات به‌روزرسانی به یک نسخه جدید iOS یا بروز مشکلات و اختلال‌هایی در عملکرد دستگاه باعث می‌شود به محض قفل شدن صفجه‌نمایش، وای‌فای هم قطع شود.

چگونه مشکل قطعی وای‌فای لپ‌تاپ‌های مک بوک را رفع کنیم؟

وای‌فای بخش مهمی از زندگی ما شده است. اگر کاربر یکی از لپ‌تاپ‌های مک بوک باشید؛ بدون وای‌فای تقریبا هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و بهترین تجربه‌های کاربری را از دست دادید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا