فناوری

اگر خانه را دفتر کارتان کردید؛ حتما به این گجت برای تقویت وای‌فای نیاز دارید!

این روزها بسیاری از خانه‌ها به دفتر کار و محلی برای دورکاری تبدیل شدند.

کروناویروس واژه‌ای به نام WAH یا Work At Home را رایج کرد و حالا دیگر کار در خانه اصلا عجیب یا ناممکن نیست.

آمارها نشان می‌دهد بسیاری از کارمندان حتی پس از اینکه دوباره به محل کار فراخوانده شدند؛ تمایل داشتند هنوز در دورکاری بمانند و از خانه کارهای خود را کنترل و نظارت کنند.

اما کار در خانه به چند پیش‌نیاز و الزام وابسته است. اینکه یک میزکار اختصاصی در محیطی آرام و ساکت خانه داشته باشید و مهم‌تر از آن به اینترنت و وای‌فای پرسرعت دسترسی پیدا کنید.

در خانه‌ها، بسیاری از مودم‌ها و روترها جنبه شخصی و خصوصی ندارند و برای استفاده تمام اعضای خانواده هستند. بنابراین؛ این مودم و روتر در وسط سالن خانه یا مکانی است که همه اعضای خانواده به آن دسترسی داشته باشند.

این موضوع باعث می‌شود هم سرعت اینترنت کاهش پیدا کند؛ چون چند نفر و چند دستگاه به اینترنت وصل هستند و هم شما دور از مودم و روتر باشید و وای‌فای ضعیف‌تری بگیرید.

میزکار شما برای دورکاری و کار در خانه در اتاق خصوصی خودتان است ولی مودم در سالن قرار دارد و بیش از ۱۰ متر با آن فاصله دارید. هرچقدر اینترنت قوی برای خانه گرفته باشید و مودم یا روتر شما پرسرعت باشد؛ باز هم احتمالا برای انجام کارهای خود مشکل خواهید داشت.

گجت‌ها در دنیای امروز برای حل مشکلات کوچک کاربران اختراع می‌شوند. دستگاه‌های اکستندر یا تقویت‌کننده وای‌فای، چیز جدیدی نیستند و دقیقا برای حل مشکل وای‌فای در یک نقطه از خانه طراحی شدند.

یک راه‌حل ساده، ارزان و امن برای تقویت وای‌فای خانه

شما نیازی ندارید برای خودتان یک مودم یا روتر جدید بخرید و دنبال اینترنت موبایل یا اینترنت پرسرعت دیگری بروید و هزینه زیادی بکنید تا صرفا در اتاق و میزکار خود اینترنت پرسرعت داشته باشید؛ کافی است یک اکستندر وای‌فای بخرید و به پریز برق بغل میزکارتان وصل کنید.

اکستندر وای‌فای می‌تواند امواج رادیویی مودم و روتر شما در چند متر دورتر یا اتاق و سالن کناری را دریافت و با تقویت آن‌ها، دوباره برای شما بفرستد تا با گوشی موبایل، لپ‌تاپ یا کامپیوتر به وای‌فای پرسرعت و قوی‌تری وصل شوید.

خرید یک اکستندر وای‌فای، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و ساده‌ترین راه‌حل برای تقویت وای‌فای در یک نقطه از خانه یا اتاق است. یک وای‌فای اختصاصی برای خودتان راه‌اندازی می‌کنید و دیگران به آن وصل نمی‌شوند. 

نیازی به سیم‌کشی و نصب مودم جدید یا خط تلفن همراه ندارید؛ با هر مودم همراه یا مودم رومیزی قابل پیکربندی هستند و امنیت بالایی دارند.

در بازار انواع اکستندر تک بانده، دو بانده، سه بانده، با آنتن داخلی یا خارجی یافت می‌شود. اکستندرهای وای‌فای شرکت‌های تی‌پی‌لینک و دی‌لینک قیمت مناسبی دارند ولی اکستندرهای شرکت شیائومی ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر هستند.

تقویت‌کننده وای‌فای شیائومی Mi WiFi Amplifier Pro فقط ۴۳۰ هزار تومان قیمت دارد ولی می‌تواند وای‌فای را از فاصله دوری نسبتا ۳۰ متری برای شما تقویت کند.

حتی شرکت شیائومی اکستندری به نام Mi WiFi Amplifier 2 دارد که همانند یک دانگل USB مستقیما به لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما وصل شده و وای‌فای را تقویت‌شده روی آن به اشتراک می‌گذارد.

بهترین اکستندرهای دنیا را شرکت نت‌گیر دارد که متاسفانه در ایران یافت نمی‌شوند و شما باید از روی سایت آمازون بخرید.

اگر دوست دارید درباره اکستندرهای وای‌فای بیشتر بدانید یا بهترین مدل‌های بازار را بشناسید؛ خواندن مقالات زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

سه نکته‌ای که باید پیش از خرید یک تقویت‌کننده وای‌فای بدانید!

۴ وای‌فای اکستندر برتر بازار در سال ۲۰۱۸

چگونه روتر دوم یا قدیمی را به یک تقویت‌کننده وای‌فای تبدیل کنیم؟

مش وای‌فای یا اکستندر؛ کدام‌یک برای تقویت وای‌فای خانه مناسب‌تر است؟

چگونه وای‌فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا