محصولات شبکه

تی‌پی‌لینک M7450: مودم همراه ۴.۵G برای بچه پول‌دارها

یک مودم همراه دیگری از شرکت تی‌پی‌لینک وارد بازار ایران شده است. 

تقریبا می‌توان گفت بازار مودم‌های ۴G LTE در ایران بین چند برند هواوی، دی‌لینک، تی‌پی‌لینک و درصد کمی هم شرکت‌ها دیگر تقسیم شده است. تی‌پی‌لینک چندین مودم LTE خیلی خوب در بازار دارد که قبلا در همین سایت شبکه‌چی درباره‌شان نوشتیم. 

حالا شرکت تی‌پی‌لینک یک مودم LTE دیگر وارد بازار ایران کرده است. مودم M7450 نسل جدیدی از مودم M7350 است که باز هم در بازار ایران یکی از پر فروش‌ترین مودم‌های LTE است.

بیشتر بخوانید: مقایسه دو مودم روتر ۴G برتر بازار ایران: تی‌پی‌لینک MR۲۰۰ بهتر است یا دی‌لینک DWR-۹۵۳

مودم M7450 تا حدود زیادی از نظر ظاهری شبیه به مودم M7350 است و شاید بتوان گفت فقط به جای شبکه‌های ۴G از شبکه‌های ۴.۵G پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه دارای یک مودم LTE Cat.6 است که حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه روی دانلود و ۵۰ مگابیت بر ثانیه روی آپلود دیتا با اینترنت موبایل را به نمایش می‌گذارد. این مودم از هر دو نوع اینترنت FDD-LTE و TDD-LTE پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه تمام سرویس‌های اینترنت TDD-LTE در ایران به صورت قفل شده با مودم‌های خاصی عرضه می‌شوند.

همین‌طور، این مودم از اینترنت +HSPA و EDGE نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند سیم‌کارت‌های ۳G روی آن بیندازند.

قیمت بالا برای مودمی نسبتا رده بالا

در بخش وای‌فای، مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱n است ولی از هر دو فرکانس رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. کاربران فقط می‌توانند یک شبکه بی‌سیم روی یکی از این دو فرکانس راه‌اندازی کنند و امکان استفاده همزمان از هر دو وجود ندارد.

روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، سرعت به مرز ۳۰۰ مگابیت می‌رسد و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز شاهد سرعتی ۸۶۷ مگابیتی هستیم. به طور همزمان هم ۳۲ کاربر یا دستگاه می‌توانند به وای‌فای مودم M7450 متصل شوند.

نمی‌توانیم از وای‌فای این مودم روتر انتظار زیادی داشته باشیم ولی باز هم بهتر از وای‌فای برخی مودم‌های تنها با یک فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

این مودم یک صفحه‌نمایش ۱.۴۴ اینچی دارد و برخی از اطلاعات و وضعیت شبکه مانند سرعت دانلود و آپلود، اتصال وای‌فای، باتری و غیره نشان داده می‌شود. یک کلید منو هم برای این مودم طراحی شده است تا برخی تنظیمات و گزینه‌های مهم و سریع مورد نیاز کاربران در دسترس باشد.

باتری این مودم قابل شارژ و ۳ هزار میلی آمپرساعتی است. این باتری می‌تواند انرژی ۱۵ ساعت کار مفید مودم را تامین کند. از کارت حافظه میکرواس‌دی هم پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند تا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به مودم اضافه و برخی دانلودها را به طور مستقیم روی خود مودم ذخیره کنند.

تی‌پی‌لینک یک اپلیکیشن هم به نام tpMiFi برای این مودم عرضه کرده تا کاربران بتوانند از راه دور و با گوشی‌های هوشمند؛ مودم را پیکربندی و مدیریت کنند. در دستگاه‌هایی مانند مودم که پنل‌های مدیریتی تحت وب دارند؛ اپلیکیشن‌های مودم بسیار کاربردی هستند.

آنتن‌های مودم M7450 داخلی هستند و امکان افزودن آنتن خارجی نیز ندارد.

متاسفانه این مودم با ویژگی‌ها و قابلیت‌های رده بالا ولی نه پرچم‌دار  در بازار ایران قیمتی بسیار بالا و نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. مطالب خوبی بود ممنون
    فکر نمی کنم با این قیمت در ایران خریدار داشته باشه نه به درد شرکتها و سازمانها میخوره نه کاربران عادی که میخوان در خونه استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا