نقد و بررسی

نگاهی به مودم ۴.۵G آلکاتل BT71

مودم جیبی 4.5G خوش قیمت و کوچک برای همیشه بودن با شما در بیرون از خانه

در بازاری که مملو از مودم‌های سیم‌کارتی ۴G و ۴.۵G است؛ مودمی مانند آلکاتل Mini Hub BT71 کمتر دیده می‌شود. البته، آلکاتل در بازار ایران چندین مودم خوب مانند EE70 و EE71 و EE120 دارد که باز باعث شدند مودمی BT71 زیاد سروصدا نکند.

مودم سیم‌کارتی ۴.۵G آلکاتل BT71 که برای اپراتور BT انگلیس ساخته شده است و در برخی سایت‌ها با نام BT Mini Hub BT71 شناخته می‌شود؛ در سال ۲۰۲۰ عرضه شده و کاملا یک مودم همراه و جیبی کوچک برای اتصال به اینترنت دیتا و ساختن هات‌اسپات شخصی است.

مودم آلکاتل BT71

این مودم که وزن چندانی ندارد و از بدنه‌ای بسیار نازک برخوردار است؛ از باندهای فرکانسی ۱ و ۳ و ۷ و ۸ و ۲۰ روی شبکه‌های FDD پشتیبانی می‌کند و بزرگ‌ترین مزیت آن، آنلاک بودن برای همه سیم‌کارت‌های موبایل است.

مودم آلکاتل BT71

این مودم در رده LTE Cat7 با سرعت دانلود حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است؛ سرعت و رده‌ای که این روزها در بازار ایران، پرطرفدار است.

پرونده ویژه: معرفی و بررسی ۱۰ مودم جیبی ۴G LTE پرسرعت بازار ایران

در حالی‌که مودم‌های ۴.۵G لاک شده در بازار ایران قیمت‌های بالایی دارند؛ خرید یک مودم ۴.۵G آنلاک با قیمتی حدود ۲.۵ میلیون تومان تا حداکثر ۳ میلیون تومان، جالب است.

مودم آلکاتل BT71

وای‌فای مودم BT71 دوبانده است و حداکثر سرعت آن روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۸۶۷ مگابیت می‌رسد. البته، در برخی سایت‌ها نوشته شده است که فقط فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز فعال می‌شود و خبری از فرکانس ۵ گیگاهرتز نیست.

مودم آلکاتل BT71 از مودم‌های EE70 و EE71 و EE120 این شرکت ضعیف‌تر است؛ مثلا دارای باتری با ظرفیت نسبتا کم ۲۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی است که حدودا ۴ ساعت برای اتصال به شبکه‌های ۴G انرژی دارد.

در بالای این مودم یک کلید روشن/خاموش قرار داده شده و در بخش پایینی نیز درگاه مینی USB برای شارژ باتری دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۵ مودم جیبی ۴.۵G برتر بازار ایران

با برداشتن درپوش پشتی مودم، می‌توانید باتری قابل تعویض بنفش رنگ آن را مشاهده کنید و پس از اینکه باتری را درآوردید؛ به شیار سیم‌کارت و کلید ریست مودم می‌رسید؛ یعنی از طراحی مودم‌های قابل حمل قدیمی سود می‌برد.

مودم آلکاتل BT71

در بخش جلویی مودم نیز چراغ‌های آنتن، وای‌فای، پیامک و باتری از چپ به راست تعبیه شده‌اند.

اپراتور BT این مودم را از اواسط سال ۲۰۲۱ وارد بازار کرده است و نسبتا یک مودم به‌روز با حداقل‌ترین ویژگی‌ها است.

مودم آلکاتل BT71

اگر دوست داشتید مودم جیبی آنلاک ۴.۵G بخرید؛ می‌توانید روی خرید مودم آلکاتل BT71 فکر کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ مودم فورجی قابل حمل LTE Cat 6 که می‌توانید به جای مودم FD-M60 بخرید

البته، مودم‌هایی مانند EE71 و EE70 از این مودم ارزان‌تر هستند. مودم EE71 آلکاتل در بازار ایران قیمتی حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان دارد و مودم EE70 قدیمی با آن طراحی خاص زرد رنگ خود قیمتی حدود ۲ میلیون تومان پیدا کرده است و حتی روی برخی سایت‌ها باز هم ارزان‌تر و حدود ۱ میلیون و ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان است.

خرید مودم آلکاتل BT71

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا