اخبار جهان

اپل واچ بعدی به شبکه‌های موبایل متصل می‌شود

احتمالا شرکت اپل ساعت هوشمند نسل سوم خود را به قابلیت توکار LTE مجهز می‌کند و دیگر کاربران نیازی به گوشی آیفون نخواهند داشت. 

اپل واچ ۳ اواخر امسال میلادی معرفی می‌شود و سایت بلومبرگ گزارش داده است که این ساعت هوشمند چیزی فراتر از یک به‌روزرسانی یا معرفی سیستم‌عامل جدید دارد. ظاهرا اپل می‌خواهد در ساعت بعدی امکان اتصال به شبکه‌های موبایل سلولی را فراهم کرده و کاربران از این طریق پیامک‌های خود را دریافت یا ارسال کنند، تماس‌های تلفنی و تماس‌های صوتی FaceTime را جواب دهند. 

شنیده شده است که شرکت اینتل برای اپل یک مودم خاص طراحی کرده است که روی اپل واچ قرار بگیرد و امکان اتصال به شبکه‌های موبایل را فراهم کند. البته، این مودم برای گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز استفاده شده است. در این مودم به جای سیم‌کارت معمولی سنتی از eSIM استفاده می‌شود که فضای کمتری می‌گیرد. احتمالا با استفاده از eSIM هنوز صفحه‌نمایش اپل واچ در همان اندازه مدل‌های قبلی باقی بماند و این خبر خوشی برای طرفداران این ساعت هوشمند است. 

اتصال ساعت هوشمند به شبکه‌های موبایل اتفاق جدیدی نیست و شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی سال‌ها است که چنین قابلیتی را روی ساعت‌های هوشمند خود فراهم کردند. حتا پوشیدنی‌های نسل جدید مبتنی بر Android Wear 2.0 در سال جاری از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. ارتباط ساعت هوشمند با شبکه‌های موبایل؛ کاربران را از نیاز همیشگی به گوشی‌های موبایل رها می‌کند. 

اگرچه، امکان ارتباط اپل واچ با شبکه‌های موبایل نمی‌تواند یک ابداع یا شگفتی باشد و به نوعی یک تکرار در جوزه تجهیزات پوشیدنی است اما می‌تواند فروش این گجت را افزایش دهد. گزارش‌های منتشر شده اخیر نشان می‌دهد که فروش اپل واچ ۵۰ درصد افزایش یافته است و کم‌کم به یک بازار مهم و سودده برای اپل تبدیل می‌شود. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا