اترنتوای‌فای

تی‌پی‌لینک Archer VR1600v: مودم روتر ADSL/VDSL با سرعت وای‌فای ۱.۶ گیگابیت و VoIP

در بازار ایران چندین مدل مودم VDSL تی‌پی‌لینک حضور دارند و اتفاقا جزو بهترین مودم‌های بازار هستند.

اما تی‌پی‌لینک مودم‌های ADSL/VDSL بهتری هم دارد که در مطلب «دو مودم روتر VDSL۲ تی‌پی‌لینک که باید برای ورودشان به ایران لحظه‌شماری کرد» بدان‌ها اشاره کردیم و امیدواریم که زودتر وارد بازار ایران شوند.

حالا می‌خواهیم یکی دیگر از مودم روترهای VDSL2 تی‌پی‌لینک را معرفی کنیم که باز هم جزو بهترین محصولات این برند آسیایی است. 

مودم روتر Archer VR1600v در نیمه دوم ۲۰۱۷ معرفی و اواخر همان سال وارد بازار شده است. پس، طبیعی است که یک مودم روتر به‌روز و قابل توجه باشد. این مودم روتر از وای‌فای دو بانده با سرعت ۱.۶ گیگابیت سود می‌برد و از سوی دیگر، از استانداردهای مختلف DSL پشتیبانی می‌کند.

روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۳۰۰ مگابیت، روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت نسبتا خوب و قابل اتکای ۱۳۰۰ مگابیتی، روی استاندارد ADSL2+ سرعت دانلود ۲۴ مگابیت و روی VDSL2 سرعت ۱۰۰ مگابیت را به نمایش می‌گذارد.

پس، می‌بینید در تمام بخش‌ها سرعت این روتر نسبتا خوب است و حداقل کاربران خانگی مشکلی نخواهند داشت. به علاوه، ۴ درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی و یک درگاه WAN گیگابیتی دارد تا امکان اتصال چندین دستگاه هم با کابل و پهنای‌باند ۱۰۰۰ مگابیت فراهم شود.

۳ درگاه RJ11 دارد که یکی برای اتصال خط تلفن و استفاده از اینترنت DSL است ولی دو درگاه RJ11 دیگر برای VoIP و FXS هستند. در واقع، مودم روتر آرچر VR1600v یک مودم با قابلیت پشتیبانی کامل از VoIP است.

یک مودم روتر کامل برای مصارف VoIP

کاربران می‌توانند به راحتی با استفاده از دو مودم روتر VR1600v یک سیستم VOIP مبتنی بر اینترنت راه‌اندازی کنند. به هریک از این مودم روترها یک سیستم تلفن متصل می‌شود و به اتصال به اینترنت، علاوه بر وای‌فای و شبکه خانگی، VOIP هم در دسترس خواهد بود.

یک درگاه USB 2.0 با پشتیبانی از دانگل‌های ۳G و ۴G نیز دارد تا در صورت نیاز، اینترنت موبایل روی شبکه به اشتراک گذاشته شود.

۳ آنتن داخلی دارد؛ از کلیدهای WPS، روشن/خاموش وای‌فای، ریست و پاور سود می‌برد و طراحی عمودی دارد که برخلاف غالب مودم روترهای رایج بازار است. رنگ این محصول سفید و تمامی درگاه‌ها در پنل پشتی هستند.

تی‌پی‌لینک برای این مودم روتر اپلیکیشن و رابط کاربری بسیار کاربرپسند و مجهزی طراحی کرده است. تعریف شبکه میهمان، کنترل والدین، مدیریت ترافیک شبکه، VLAN ،QoS، اشتراک‌گذاری اطلاعات و امکانات دیگر در پنل این مودم روتر در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید؛ مودم آرچر VR1600v واقعا یک محصول خوب به نظر می‌رسد و برای شبکه‌های امروزی و نیاز کاربران؛ ایده‌آل است. امیدواریم این روتر را هرچه زودتر در بازار ایران ببینیم و امکان ارزیابی از نزدیک آن فراهم شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

    1. قاعدتا روی فیبرنوری باید سرعت خیلی بیشتری داشته باشید مثلا در حد چند گیگابیت
      مودم‌هایی که درگاه SFP یا RJ45 ده گیگابیت دارند برای شما مناسب خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا