گجت

بلندگوی هوشمند شیائومی معرفی شد: فقط ۴۵ دلار!

شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری یکی پس از دیگری دارند از بلندگوهای هوشمند خود رونمایی می‌کنند. تصور این شرکت‌ها این است که در آینده هر خانه به یک بلندگو نیاز دارد و بازار بسیار پرسودی خواهد داشت. پس از علی‌بابا؛ دیگر شرکت چینی معروف بازار؛ شیائومی نیز بلندگوی هوشمند خود را با قیمت بسیار ارزان ۴۵ دلار معرفی کرد. 

دیروز شیائومی و طی مراسم معرفی اسمارت‌فون Mi 5X از بلندگوی «Mi AI Speaker» نیز رونمایی کرد. این بلندگو از شش میکروفون استفاده می‌کند که به صورت آرایه‌ای در اطراف بدنه بلندگو چیده شده‌اند. این بلندگو می‌تواند یک هاب مرکزی برای تمام دستگاه‌های هوشمند شرکت شیائومی باشد. 

شیائومی می‌گوید نزدیک به ۶۰ میلیون دستگاه مانند بخارپزها، جاروبرقی، تصفیه‌کننده هوا، لامپ‌ها و غیره می‌توانند به این بلندگو متصل شده و ازش دستور بگیرند. این بلندگوی به اینترنت و تلفن‌های هوشمند متصل شده و از برخی فناوری‌های هوش مصنوعی اختصاصی شیائومی سود می‌برد. 

قرار است بلندگوی Mi AI Speaker از ماه آگوست به طور آزمایشی راه‌اندازی شود و در فاز اول فقط هزار دستگاه به فروش می‌رود تا شیائومی بتواند اشکالات ان را برطرف و روی روند نحوه کارکردش تسلط کاملی داشته باشد. این بلندگو شبیه دیگر بلندگوهای هوشمند بازار است: دستگاه‌های متصل به شبکه و اینترنت را کنترل می‌کند و یک دستیار شخصی دیجیتالی برای مواردی مانند ترافیک، آب‌وهوا، برنامه‌های روزانه و قرارهای کاری است. 

در حالی که به نظر می‌رسد ویژگی‌ها و حتا طراحی ظاهری این بلندگو شبیه دیگر بلندگوهای هوشمند در بازار است اما قیمت ۴۵ دلاری آن منحصربه‌فرد است. چون بلندگوی آمازون ۱۸۰ دلار و بلندگوی گوگل ۱۳۰ دلار قیمت دارد. بنابراین؛ به نظر می‌رسد شیائومی با فاکتور قیمت می‌خواهد با دیگر بلندگوها رقابت کند. به علاوه، نگاه ویژه شیائومی به بازارهای چین و هند است. بعید است در کشورهایی مانند ایالات متحده از این بلندگو استقبال شود اما می‌تواند باعث کاهش قیمت بلندگوهای دیگر شود. 

 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا