وای‌فای

چرا این روزها همه درباره روتر Starry Wi-Fi Station حرف می‌زنند؟

در سال ۲۰۱۷، چندین روتر بی‌سیم مش وای‌فای و روترهای با طراحی عجیب توانستند فروش خوبی داشته باشند و خودشان را میان بهترین روترهای سال جا بزنند.

اما بی‌شک روتر Starry Wi-Fi Station ره صد ساله را یک شبه پیموده و برای خودش کلی طرفدار دست و پا کرد.

بسیاری از سایت‌های معتبر بررسی محصول مانند پی‌سی‌‌مگزین، تک‌رادر، بی‌جی‌آر و سی‌نت از این روتر به عنوان پدیده سال نام بردند و در فهرست بهترین روترهای خود معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: ۱۳ روتر بی‌سیم با طراحی عجیب و غریب که خانه شما را زیباتر می‌کنند

سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر نیز این روزها زیاد درباره‌اش حرف می‌زنند و تصاویرش را همه‌جا می‌توانید مشاهده کنید. 

اما چرا روتر Starry Wi-Fi Station به یک‌باره این‌قدر معروف شد و جزو بهترین روترهای بی‌سیم دنیا است؟

نگاهی به مشخصات او نشان می‌دهد که از نظر سخت‌افزاری چیز قدرتمندی ندارد و در مقابل غول‌های چند شاخ دنیا بسیار ضعیف است. پس چرا Starry Wi-Fi Station این همه جذاب و کاربردی است؟

آنچه همه خوبان دارند …

این روتر دو بانده است و از استانداردهای ۸۰۲.۱۱ac و قبل از آن پشتیبانی می‌کند. مجهز به MIMO 4×4 است و آنتن‌های آن داخلی هستند:

این روتر در رده AC1750 قرار می‌گیرد که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۳۰۰ مگابیت را به نمایش می‌گذارد:

طراحی این روتر بسیار جالب است. شاید بتوانید هر طراحی مربعی، دایره‌ای، مستطیلی، مکعبی و غیره برای یک روتر بی‌سیم تصور کنید ولی هیچ‌کس باور نمی‌کرد یک روتر مثلثی عرضه شود. Starry Wi-Fi Station واقعا مثلثی است:

این طراحی باعث شده با روترهای بی‌سیم دیگر متفاوت شود و بتواند از یک صفحه‌نمایش لمسی نسبتا بزرگ ۳.۸ اینچی سود ببرد. روی این صفحه‌نمایش اطلاعاتی درباره وضعیت شبکه، دما، آب‌وهوا، سرعت دانلود و غیره نمایش داده می‌شود:

درگاه‌های این روتر بی‌سیم دو بانده در پشت آن و به طرز بسیار ماهرانه‌ای چینش شده‌اند. دو درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی می‌بینیم که می‌توانند به‌جای درگاه WAN و برای اتصال به مودم استفاده شوند. سوکت برق هم در پشت و زیر درگاه‌ها قرار دارد:

یک مزیت بزرگ این روتر بی‌سیم، داشتن بلندگو و سوکت MIC است. یعنی این روتر می‌تواند با دستیارهای هوشمند صوتی دیگر ترکیب شود و در اینترنت اشیا به کار رود. این قابلیت بسیار کاربردی و ارزشمند است:

دلیل دیگر محبوبیت این روتر، نصب و راه‌اندازی ساده آن از طریق صفحه‌نمایش لمسی است. دیگر نیازی نیست مراحل سخت ورود به پنل مدیریتی روتر و چک کردن گزینه‌های مختلف را طی کنید. به سادگی با روشن کردن دستگاه، از شما نام شبکه، رمزعبور و اطلاعات دیگر را می‌پرسد و وای‌فای راه‌اندازی می‌شود. بسیاری از کارهای این روتر بدون نیاز به اپ یا پنل مدیریتی از طریق نمایشگر لمسی انجام می‌شوند.

جالب است بدانید سرعت و محدوده پوشش‌دهی این روتر بسیار عالی است و در تست‌های صورت گرفته اگر اولین روتر نبوده؛ رتبه دوم یا سوم را به خود اختصاص داده است. این روتر روی شبکه ۵ گیگاهرتز سرعت بی‌نظیر ۷۱۱ مگابیت را ثبت کرده است که بالاترین سرعت در میان روترهای سال ۲۰۱۷ است:

یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS هم دارد تا همه مزایای این روتر بی‌سیم کنار هم جمع شوند و کاربران احساس کمبودی نداشته باشند. این اپ سرعت اینترنت و تعداد کاربران متصل به شبکه را نشان می‌دهد؛ می‌توانید تنظیمات اولیه روتر را انجام دهید و از راه دور با دستگاه در تعامل باشید:

قیمت این روتر ۲۳۰ دلار است و باید از طریق سایت Starry ثبت‌نام و در صورت موجود بودن؛ خرید و برایتان ارسال شود:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا