وای‌فای

لینک‌سیس مدل ارزان‌تر و دوبانده‌ای از روتر مش وای‌فای Velop معرفی کرد

شرکت لینک‌سیس یک مدل ضعیف‌تر و ارزان‌تر از روتر مش وای‌فای Velop خود در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرد.

لینک‌سیس در سال گذشته؛ سیستم و روترهای سه بانده مش‌ وای‌فای Velop خود را معرفی کرد که با استقبال بازار هم روبرو شد و در تست‌ها از کارایی بالایی برخوردار بود.

اکنون؛ لینک‌سیس برای رده متوسط بازار نیز نسخه ارزان‌تری از Velop را معرفی کرد. روترهای Velop جدید دو بانده هستند و در رده AC1300 قرار می‌گیرند که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت را به نمایش می‌گذارند.

این روترها از فریم‌ویر ارتقا یافته‌ای سود می‌برند که مجهز به ابزارهای کنترل والدین و ابزارهای نظارت شبکه‌ شده است. ابزارهای ضدبدافزار و فیشینگ به آن‌ها افزوده شده است تا کاربران بتوانند از اطلاعات و دستگاه‌های خود مراقبت و محافظتن بیشتری انجام دهند.

روترهای جدید Velop کوچک‌تر از مدل اصلی هستند و از مدیریت لینک Backhaul بهتری سود می‌برند. یک لینک Backhaul ارتباط نود به نود میان دو روتر مش وای‌فای است. در سیستم جدید مش وای‌فای لینک‌سیس، اگر یک لینک Backhaul مخدوش یا از بین برود؛ خود روترها به سرعت و خودکار اقدام به ایجاد یک لینک Backhaul دیگر می‌کنند تا ارتباط یک روتر با کل شبکه وای‌فای قطع نشود.

لینک‌سیس می‌گوید این روترهای مش وای‌فای را در بهار ۲۰۱۸ روانه بازار می‌کند. هنوز قیمت این روترها اعلام نشده است ولی مشخصا باید ارزان‌تر از روترهای اصلی Velop باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا