وای‌فای

نمایشگاه CES 2019: دی‌لینک خانواده مش وای‌فای Exo را با همکاری مکافی معرفی کرد

شرکت دی‌لینک خانواده روترهای بی‌سیم Exo را بازسازی و بازآفرینی کرد تا به یک خانواده بزرگ مش وای‌فای تبدیل شوند.

اکنون، این خانواده شامل ۵ روتر بی‌سیم مش وای‌فای و ۲ اکستندر مش وای‌فای می‌شوند تا کاربران بتوانند با آزادی و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دست به انتخاب محصول مورد نظرشان بزنند.

تمام روترهای Exo جدید این خانواده به ۴ درگاه LAN و ۱ درگاه WAN مجهز شده‌اند. همین‌طور، از درگاه USB 3.0 برای اشتراک‌گذاری اطلاعات سود می‌برند. 

رده بالاترین این روترها AC3000 با قیمت ۲۰۰ دلار است. روترهای دیگر در رده‌های AC2600 و AC1900 و AC1750 و AC1300 هستند. 

اکستندرهای این خانواده نیز در رده AC2000 و AC1300 با قیمت‌های ۹۹ و ۷۹ دلار روانه بازار می‌شوند.

این روتر با دستیار صوتی گوگل اسیستنت و الکسای آمازون سازگار هستند و فقط در تراشه وای‌فای و سرعت با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت.

اکستندرهای جدید این خانواده نیز یک درگاه شبکه اترنت LAN یک گیگابیتی دارند تا امکان اتصال دستگاه‌های کابلی به آن‌ها وجود داشته باشد.

تمام روترهای جدید خانواده Exo دی‌لینک از یک نرم‌افزار داخلی ساخته شده توسط مکافی سود می‌برند تا امنیت شبکه بیشتر از قبل تامین شود. کنترل والدین، فایروال، انواع فیلترینگ آدرس‌ها و ترافیک شبکه، ضدویروس و جلوگیری از حملات و تهدیدات مخرب روی اینترنت برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند.

نرم‌افزار مکافی پشتیبانی رایگان ۵ ساله دارد و کاربران می‌توانند از اپلیکیشن آن روی اندروید، iOS، ویندوز و مک‌او‌اس سود ببرند.

دی‌لینک اعلام کرده این روترها و اکستندرها در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا