راهنمای خرید

راهنمای خرید مودم وای فای ADSL و VDSL – معرفی ۲۰ مودم وای فای خوش قیمت بازار

بررسی انواع مودم های وای فای و مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید مودم رعایت کرد

خرید مودم با گذشته تفاوت‌های زیادی کرده است. ده سال پیش، وقتی می‌گفتیم مودم وای فای، تمام توجه‌ها معطوف به مودم ADSL می‌شد ولی این روزها مودم‌های VDSL، مودم‌های سیم کارتی، مودم فیبر نوری و … در بازار فراوان شده‌اند.

انواع مودم وای فای را می‌توان در بازار شبکه ایران یافت و باید برای خرید یک مودم، ابتدا نوع اینترنت را مشخص کرد و بعد با دقت، سراغ مشخصات مودم‌های مختلف رفت.

در این مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین نکات خرید یک مودم وای فای را مرور کنیم و بعد سراغ معرفی ۲۰ مدل مودم روتر بی سیمی برویم که ارزش خرید دارند و هریک، ویژگی مهمی به شما هدیه خواهند داد.

در این مطلب می‌خوانید:

مودم وای فای چیست؟

اینترنت adsl

مودم وای فای یک اصلاح کلی درباره هر مودمی است که دارای ویژگی وای فای یا روتری باشد. پس، مودم وای فای فقط به مودم ADSL گفته نمی‌شود و مودم سیم کارتی، مودم فیبر نوری، مودم TDLTE و هر مودم دیگری را شامل می‌شود.

اما در ایران، عموما وقتی کاربری می‌گوید مودم وای فای یا دنبال قیمت مودم وای فای است؛ منظورش یک مودم ADSL یا VDSL است. از سال‌ها پیش، این‌طور جا افتاده که مودم‌های ADSL را با عنوان مودم وای فای بشناسند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت ADSL

چون در بازه زمانی مثلا ۱۰ الی ۱۵ سال پیش، دو نوع مودم ADSL در بازار بود: یک مدل که صرفا مودم بود و قابلیت وای فای نداشت و مدل دیگر مودم روتر بی‌سیم که وای فای داشت. به همین‌خاطر، اصطلاح مودم وای فای برای مودم روترهای بی سیم یا مودم های وایرلس رایج شد.

اما امروزه، تقریبا خبری از مودم های بدون وای فای نیست و همه مودم‌هایی که در بازار یافت می‌شود؛ حالا از هر نوع اینترنتی که پشتیبانی می‌کنند؛ مودم وایرلس یا مودم بی سیم و مودم وای فای هستند.

انواع مودم وای فای

اینترنت vdsl

از جنبه‌های مختلفی می‌توان مودم وای فای را تقسیم‌بندی کرد. از نظر نوع اینترنتی که پشتیبانی می‌کنند؛ از نظر استاندارد وای فای؛ از نظر استاندارد xDSL و از نظر کاربرد.

مودم وای فای ADSL

قدیمی‌ترین مدل مودم‌های وایرلس در دنیا و ایران، مودم‌های ADSL هستند که مشخصا برای اتصال به اینترنت ADSL استفاده می‌شوند. این مودم‌ها معمولا حداقل دارای یک درگاه شبکه اترنت RJ45 و یک درگاه RJ11 برای اتصال به خط تلفن ثابت شهری هستند و در مدل‌های آنتن داخلی و آنتن خارجی عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش ۵ روش یافتن بهترین قیمت مودم ADSL و ۴G و TDLTE

بعدا که نسل‌های پیشرفته‌تری از استاندارد ADSL عرضه شد؛ شاهد ورود مودم‌های ADSL2 و +ADSL2 نیز بودیم که در سرعت، با مودم ADSL اولیه تفاوت داشتند و عموما از آنتن خارجی برای وای فای قوی‌تری سود می‌بردند.

مودم وای فای ADSL/VDSL

نسل بعدی مودم‌های وای فای، به استاندارد اینترنت VDSL و VDSL2 نیز مجهز شده که سرعت بسیار بالاتری نسبت به ADSL می‌دهد و اصطلاحا یک سرویس اینترنت متقارن (سرعت دانلود و آپلود برابر) در اختیار مشتری می‌گذارد.

مودم‌های VDSL توانایی اتصال به اینترنت ADSL را هم دارند و لذا به آن‌ها مودم‌های ADSL/VDSL گفته می‌شود. این دسته از مودم‌ها، این روزها طرفداران بیشتری نسبت به مودم‌های ADSL ساده قدیمی دارند.

مودم وای فای سیم کارتی

هر مودمی که از سیم کارت پشتیبانی کند و به اینترنت موبایل وصل شود را مودم وای فای سیم کارتی می‌گویند. حالا، این مودم می‌تواند از سیم کارت ۳G، سیم کارت ۴G، سیم کارت TDLTE یا هر سیم کارت دیگری برای اتصال به اینترنت بی سیم استفاده کند.

بیشتر بخوانید: مودم جیبی بهتر است یا مودم ADSL

مودم‌های سیم کارتی نیازی به اتصال خط تلفن ثابت خانه ندارند و عموما قابل حمل و جابه‌جا شدن هستند. برخی از مودم‌های سیم کارتی برای مصارف رومیزی طراحی شدند و آنتن خارجی دارند و از چندین پورت اترنت سود می‌برند تا بتوان دستگاه‌های مختلف را با کابل شبکه به مودم وصل کرد.

مودم وای فای ۴G

مودمی که سیم کارت موبایل و سیم کارت ۴G خورده و به اینترنت ۴G LTE وصل شود را مودم وای فای ۴G می‌گوییم.

این روزها، بزرگ‌ترین سهم بازار را مودم‌های ۴G همراه و رومیزی به خود اختصاص دادند؛ چون اینترنت موبایل در ایران، سریع‌تر و دسترسی به آن آسان‌تر است؛ اگرچه گران‌تر هم هست.

مودم وای فای TDLTE

مودمی که از فرکانس‌های رادیویی اینترنت TDLTE پشتیبانی کند و سیم کارت TD بخورد را مودم وای فای TDLTE می‌گوییم.

یک مودم TD می‌تواند به اینترنت موبایل و اینترنت فورجی نیز وصل شود یا اینکه صرفا فقط برای اتصال به اینترنت TDLTE باشد.

مودم TD-LTE می‌تواند همراه و قابل حمل یا رومیزی باشد؛ بدون آنتن یا دارای آنتن خارجی یا کانکتور نصب آنتن خارجی باشد؛ می‌تواند چندین درگاه شبکه اترنت و حتی درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن و مصارف SIP و VoIP داشته باشد؛ مانند مودم ایرانسل TF-i60 H1.

مودم وای فای فیبر نوری

در گذشته، مودم‌های فیبر نوری و GPON کمی از وای فای یا شبکه بی‌سیم پشتیبانی می‌کردند اما این روزها با انبوهی از مودم‌های GPON وای فای دار پر شده است و شما می‌توانید به راحتی یک مودم برای اینترنت FTTH بگیرید که دارای وای فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac یا وای فای ۶ است.

مودم وای فای گیمینگ

فارغ از استاندارد و نوع اینترنت مودم، برخی اوقات براساس کاربردهای مودم نیز آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنند. مثلا، وقتی می‌گویند مودم وای فای گیمینگ به معنی مودم روتر بی‌سیمی است که قابلیت‌های گیمینگ دارد و می‌تواند از سرور بازی‌ها پشتیبانی کند؛ ترافیک پی سی گیمینگ را شناسایی کند و تنظیمات و امکاناتی به گیمرها برای مدیریت بهتر پهنای‌باند اینترنت و کاهش پینگ و لگ می‌دهد.

راهنمای خرید مودم وای فای

مودم wifi

حالا که با انواع مودم وای فای آشنا شدیم؛ بهتر است سراغ مهم‌ترین نکات در هنگام خرید یک مودم وای فای برویم:

مودم وای فای تک بانده یا دو بانده

اولین چیزی که باید در هنگام خرید یک مودم وای فای، حل کنید؛ مسئله استاندارد وای فای و تک بانده یا دو بانده بودن مودم است.

مودم‌های قدیمی همگی تک بانده و با استاندارد ۸۰۲.۱۱n بودند و اصطلاحا سری N نامیده می‌شدند که در دو دسته سرعت ۱۵۰ مگابیت و ۳۰۰ مگابیت جای می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسپلیتر مودم ADSL و VDSL – معرفی بهترین اسپلیترهای بازار ایران

هنوز مودم‌های وایرلس زیادی در بازار با وای فای ۸۰۲.۱۱n وجود دارد و برخی از آن‌ها هم کارایی و سرعت خوبی دارند ولی دنیا سال‌ها است با وای فای N خداحافظی کرده و پس از آن استاندارد ۸۰۲.۱۱ac آمد که وای فای دو بانده داشت و بعد ۸۰۲.۱۱ax که وای فای ۶ شناخته می‌شود.

اگر گیمر هستید؛ استریمر هستید؛ تولیدکننده محتوا هستید؛ نیاز به سرعت زیاد دارید یا تعداد دستگاه‌های زیادی به وای فای مودم وصل می‌کنید؛ توصیه می‌کنیم یک مودم وای فای دو بانده خریداری کنید و دستگاه‌های نیازمند سرعت بالا را با فرکانس ۵ گیگاهرتز به اینترنت وصل کنید.

این روزها، فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز بسیار شلوغ و پرترافیک است و در اطراف شما، احتمالا چندین شبکه مبتنی بر آن روشن است؛ پس برای کاهش تداخل‌های رادیویی و افزایش سرعت و کارایی، بهتر است از فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده کنید.

سرعت اینترنت

نکته بعدی در انتخاب یک مودم وای فای، سرعت اینترنت است. باید بدانیم چقدر سرعت می‌خواهیم و قرار است با مودم چه کارهایی انجام بدهیم.

اگر مودم وای فای ADSL انتخاب کنید؛ سرعت اینترنت شما بیشتر از ۱۶ مگابیت نخواهد بود ولی اگر یک مودم وای فای VDSL انتخاب کنید؛ سرعت‌های بالای ۱۰۰ مگابیت را هم دریافت می‌کنید.

در مودم وای فای سیم کارتی نیز سرعت اینترنت می‌تواند از ۱۵۰ مگابیت شروع شود و تا ۱ گیگابیت برسد. اگر مودم ۴G از رده LTE Cat 4 انتخاب کنید؛ حداکثر سرعت دانلود شما ۱۵۰ مگابیت است ولی اگر یک مودم ۴.۵G بخرید؛ سرعت ۳۰۰ مگابیت می‌شود. مودم‌های با سرعت‌های اینترنت بالاتر نیز در بازار هست که البته گران‌تر بوده و برای اینترنت ایران کمی زیادی هستند.

ما پیشنهاد می‌کنیم اگر اینترنت ثابت دارید؛ مودم ADSL/VDSL و اگر اینترنت موبایل و تی دی ال تی ای دارید؛ مودم ۴.۵G بخرید تا حداکثر سرعت را به دست بیاورید.

سرعت وای فای

اگر مودم وای فای تک بانده انتخاب کردید؛ گزینه زیادی ندارید و احتمالا سرعت وای فای شما نهایتا اسمی ۳۰۰ مگابیت و عملا زیر ۵۰ مگابیت است.

اما اگر مودم دو بانده خریداری کنید؛ براساس اینکه از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac یا ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کند؛ سرعت وای فای می‌تواند ۷۵۰ مگابیت، ۱۲۰۰ مگابیت، ۱۵۰۰ مگابیت، ۱۸۰۰ مگابیت و بیشتر باشد.

محبوب‌ترین سرعت وای فای در مودم‌های دو بانده، AC1200 یا AX1500 است که یک سرعت نسبتا خوب در هر دو فرکانس رادیویی به شما هدیه می‌دهد.

اگر مودمی با وای فای به‌روز می‌خواهید؛ حتما مودم وای فای ۶ انتخاب کنید تا هم وای فای قوی‌تر و سریع‌تری داشته باشید و هم فناوری‌های وای فای شما کاملا به‌روز باشند.

آنتن داخلی یا خارجی

غالب مودم‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته و وارد بازار می‌شوند؛ آنتن خارجی دارند ولی مودم‌های قدیمی در برخی مدل‌ها از آنتن داخلی بهره برده و بدون آنتن خارجی هستند.

بیشتر بخوانید: پرونده ویژه: راهنمای خرید مودم ADSL و VDSL در سال ۱۴۰۱

واضح است که آنتن خارجی برای داشتن وای فای با پوشش بهتر و گسترده‌تر و سیگنال‌دهی بیشتر و سرعت بالاتر، مناسب‌تر است. البته، این‌طور نیست که هرچه آنتن‌های یک مودم بیشتر باشد؛ یعنی قوی‌تر و سریع‌تر است.

سعی کنید مودمی با ۳ یا ۴ آنتن خارجی انتخاب کنید تا بیشترین پوشش‌دهی شبکه بی‌سیم را داشته باشید.

درگاه‌های ارتباطی

بررسی کنید دقیقا به چه درگاه‌هایی نیاز دارید و براساس آن سراغ خرید یک مودم وای فای بروید.

مثلا، باید محاسبه کنید حداکثر چند دستگاه دارید که باید با کابل شبکه به مودم وصل شوند؟ آیا نیاز به پورت USB برای اتصال چاپگر، هارددیسک اکسترنال یا NAS به مودم دارید؟ آیا به درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن ثابت به مودم و استفاده از VoIP و SIP نیاز دارید؟

درگاه‌های شبکه اترنت شما باید ۱۰۰ مگابیتی یا ۱۰۰۰ مگابیتی باشند؟ پیشنهاد ما خرید مودمی با درگاه‌های ۱۰۰۰ مگابیتی است ولی بهتر است بدانید مودم‌هایی با اترنت ۲.۵ گیگابیت، ۵ گیگابیت و ۱۰ گیگابیت هم داریم که معمولا برای گیمینگ یا استریم و انتقال فایل استفاده می‌شوند.

پردازنده و رم

همه می‌دانیم هر چقدر پردازنده و رم یک مودم قوی‌تر و بیشتر باشد؛ سرعت بالاتری به دست خواهیم آورد و پردازش‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

مودم‌های قدیمی پردازنده تک هسته‌ای داشتند ولی این روزها، مودم‌های وای فای حداقل پردازنده دو هسته‌ای دارند و مودم‌های گیمینگ و پرچم‌دار از پردازنده‌های چهار هسته‌ای سود می‌برند.

اگر یک مودم نسبتا جدید و به‌روز انتخاب کنید؛ احتمالا پردازنده دو هسته‌ای داشته و برای بار کاری و ترافیک شما مناسب است.

درباره رم نیز همین‌طور است. مودم‌های قدیمی حداکثر ۱۲۸ مگابایت، ۲۵۶ مگابایت یا ۵۱۲ مگابایت رم داشتند ولی مودم‌های امروزی حداقل ۱ گیگابایت رم دارند تا به اندازه کافی برای اتصال همزمان چندین دستگاه به اینترنت و پردازش ترافیک‌های سنگین، قوی باشند.

قیمت

قیمت مودم وایرلس ADSL از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و شما با هزینه کردن حدود ۱ میلیون تومان، می‌توانید یک مدل خوب خریداری کنید. البته، برای خرید مودم ADSL دو بانده، باید بیشتر هزینه کرده و ۲ میلیون تومان کنار بگذارید.

اما مودم‌های سیم کارتی از قیمت حدود ۱ میلیون تومان شروع شده و با ۱.۵ میلیون تومان می‌توان یک مودم ۴G جیبی مناسبی خرید. مودم‌های رومیزی ۴.۵G/TDLTE قیمت‌های بیشتر و در حدود ۳ الی ۴ میلیون تومان دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مودم هواوی برای اینترنت ۵G و ۴G و TD-LTE

در بحث قیمت، همه‌چیز بستگی به نیاز و بودجه شما دارد. هم‌اکنون، در بازار مودم‌های ۵G با قیمت‌های بالای ۲۰ میلیون تومان نیز یافت می‌شود یا مودم‌های سیم کارتی بیرونی با قیمت ۸ میلیون تومان وجود دارد که از هر نوع اینترنت و سیم کارتی پشتیبانی می‌کند.

خیلی مهم است بتوانید بودجه دقیق خود را مشخص کرده و براساس آن دست به خرید مودم مناسب نیازتان بزنید. گاهی اوقات با کمی اضافه و کم کردن بودجه، می‌توانید گزینه خرید بهتری داشته باشید.

برند مودم

شاید روی خرید مودم از یک برند حساس باشید یا دنبال بهترین برند مودم بگردید. همه برندها، مدل‌های خوب و بد دارند و نمی‌توان یک برند را برنده پیش‌فرض دانست ولی در مودم‌های ثابت، برند ایسوس غالبا مودم‌هایی با ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزاری بهتری دارد و بعد برندهای تی‌پی‌لینک، دی‌لینک، هواوی، زایکسل و … را می‌شناسیم.

در مودم وای فای، برند هواوی در ایران حرف اول و آخر را می‌زند و البته مودم‌های سیم‌کارتی برندهای تی پی لینک، دی لینک، نزتک، آلکاتل، زد تی ای و … هم در بازار هستند و مدل‌های پرفروشی دارند.

پیشنهاد ما این است که بیشتر از برند مودم، به مشخصات و ویژگی‌ها و کارایی یک مودم وایرلس توجه داشته باشید.

امکانات نرم افزاری

شاید برایتان مهم باشد یک مودم روتر چه امکانات نرم‌افزاری در پنل مدیریتی یا اپلیکیشن موبایل دارد.

آیا از VPN پشتیبانی می‌کند؟ آیا کنترل والدین، شبکه میهمان و فایروال SPI دارد؟ آیا پهنای‌باند اینترنت قابل اولویت‌بندی است؟ آیا اپلیکیشن موبایل دارد و می‌توان با گوشی، تنظیمات مودم را تغییر داد؟ آیا از یک نرم‌افزار توکار ضدویروس و ضدبدافزار سود می‌برد و می‌تواند امنیت دستگاه‌های متصل به وای فای را تامین کند؟

در هنگام خرید یک مودم وای فای، باید تک تک این موارد را بررسی کنید تا بعدا پشیمان نشده و مجبور به تعویض مودم با مدل دیگری نشوید!

۲۰ مودم وای فای ADSL و VDSL برتر بازار ایران

اگرچه گفتیم انواع مختلفی از مودم وای فای داریم و مودم‌های سیم‌کارتی یا مودم‌های فیبر نوری را هم باید در نظر داشت ولی در این بخش، سراغ ۲۰ مودم ADSL و VDSL می‌رویم که هریک به دلایلی، ارزش خرید دارند و می‌توانند برای بخشی از کاربران جامعه، مفید و کاربردی باشند.

مودم وای فای ADSL/VDSL ایسوس DSL-AX82U

مودم ایسوس DSL-AX82U

قیمت: حدود ۱۴ میلیون تومان

سرعت: ۵.۴ گیگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۵۷۴ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز ۴۸۰۸ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۶ (۸۰۲.۱۱ax) سری AX5400

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN گیگابیتی، چهار درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB 3.2 Gen 1، یک درگاه Rj11، چهار آنتن خارجی

امکانات: پشتیبانی از VPN، کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، نرم‌افزار امنیتی AiProtection Pro، فناوری مش وای فای AiMesh، اپلیکیشن موبایل ایسوس Router APP، شتاب‌دهنده Game Boost، فناوری MU-MIMO

چرا باید این مودم را خرید؟ بهترین مودم ADSL/VDSL برای گیمرها، استریمرها، راه‌اندازی وی‌پی‌ان روی مودم

لینک بررسی مودم ایسوس DSL-AX82U در سایت شبکه‌چی

خرید مودم ایسوس DSL-AX82U

مودم وای فای ADSL/VDSL دی لینک DSL-2877AL

مودم دی لینک DSL-2877AL

قیمت: حدود ۶ میلیون تومان

سرعت: ۷۵۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز ۴۳۳ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) سری AC750

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN گیگابیتی، سه درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه Rj11، سه آنتن خارجی

امکانات: QoS – پورت فورواردینگ

چرا باید این مودم را خرید؟ وای فای دو بانده

خرید مودم دی لینک DSL-2877AL

مودم وای فای ADSL/VDSL تی پی لینک Archer VR2100

مودم VR2100

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

سرعت: ۲.۱ گیگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز ۱۷۳۳ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) سری AC۲۱۰۰

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN گیگابیتی، سه درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه Rj11، سه آنتن خارجی

امکانات: پشتیبانی از VPN (محدود)، فناوری MU-MIMO، شبکه میهمان، کنترل والدین، فایروال SPI، فناوری OneMesh، اپلیکیشن Tether

چرا باید این مودم را خرید؟ مودم روتر VDSL پر سرعت و رده بالا برای کارهای با ترافیک زیاد یا اتصال همزمان چندین دستگاه به وای فای

خرید مودم دی لینک VR2100

مودم وای فای ADSL/VDSL دی لینک DSL-G2452DG/ME

مودم vdsl دی لینک

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

سرعت: ۱.۲ گیگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز ۸۶۷ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) سری AC۱۲۰۰

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN گیگابیتی، سه درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0، دو درگاه Rj11، دو آنتن خارجی

امکانات: پشتیبانی از دانگل ۳G/4G

چرا باید این مودم را خرید؟ مناسب برای VoIP روی اینترنت VDSL

لینک بررسی مودم دی لینک DSL-G2452DG

خرید مودم دی لینک DSL-G2452DG

مودم وای فای ADSL/VDSL ایسوس DSL-AC55

مودم ایسوس DSL-AC55

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

سرعت: ۱.۲ گیگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز ۸۶۷ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) سری AC۱۲۰۰

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN گیگابیتی، چهار درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه Rj11، چهار آنتن خارجی

امکانات: Dual WAN ،IPTV، پشتیبانی کامل از VPN، مدیا سرور

چرا باید این مودم را خرید؟ بهترین مودم روتر ADSL/VDSL با قیمت متوسط ولی امکانات زیاد برای کاربران حرفه‌ای

لینک بررسی مودم ایسوس DSL-AC55U

خرید مودم ایسوس DSL-AC55U

مودم وای فای ADSL/VDSL تی پی لینک Archer VR400_V3

مودم تی پی لینک Archer VR400

قیمت: حدود ۲ میلیون تومان

سرعت: ۱.۲ گیگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز ۸۶۷ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) سری AC۱۲۰۰

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN گیگابیتی، چهار درگاه LAN گیگابیتی، یک درگاه USB ۲.۰، یک درگاه Rj11، دو آنتن خارجی

امکانات: فناوری MU-MIMO، فایروال SPI، وی پی ان، کنترل والدین، شبکه میهمان

چرا باید این مودم را خرید؟ بهترین مودم ADSL/VDSL خوش قیمت برای کاربران خانگی؛ پرفروش‌ترین مودم VDSL تی پی لینک

لینک بررسی مودم تی پی لینک VR400

خرید مودم تی پی لینک VR400_V3

مودم وای فای ADSL/VDSL تی پی لینک Archer VR300

مودم Archer VR300

قیمت: حدود ۱.۵ میلیون تومان

سرعت: ۱.۲ گیگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز ۸۶۷ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) سری AC۱۲۰۰

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، چهار آنتن خارجی

امکانات: کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، VPN محدود، پورت فورواردینگ

چرا باید این مودم را خرید؟ قیمت و سرعت وای فای دو بانده مناسب برای کاربران خانگی

لینک بررسی مودم تی پی لینک VR300

خرید مودم تی‌پی‌لینک VR300

مودم وای فای ADSL/VDSL تی پی لینک TD-W9970

مودم تی پی لینک TD-W9970

قیمت: حدود ۱ میلیون تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کلید روشن/خاموش وای‌فای، فایروال NAT، تعریف شبکه میهمان، کنترل والدین، VPN محدود

چرا باید این مودم را خرید؟ یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های VDSL/ADSL ایران در یک دهه گذشته؛ ترکیبی از قیمت و کارایی و سرعت مناسب برای خانه

لینک بررسی مودم تی پی لینک TD-W9970

خرید مودم تی‌پی‌لینک TD-W9970

مودم وای فای +ADSL2 دی لینک DSL-2740U

مودم دی لینک DSL-2740U

قیمت: حدود ۱ میلیون تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: پورت فورواردینگ

چرا باید این مودم را خرید؟ پرفروش‌ترین مودم ADSL دی‌لینک در بازار ایران

خرید مودم دی لینک DSL-2740U

مودم وای فای ADSL/VDSL زایکسل VMG-5301-T20A

زایکسل VMG-5301

قیمت: حدود ۱.۲ میلیون تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، یک درگاه FXS، دو آنتن خارجی

امکانات: پورت فورواردینگ، VoIP، فایروال NAT

چرا باید این مودم را خرید؟ کیفیت خوب، آنتن‌دهی و وای فای خوب

خرید مودم زایکسل VMG-5301-T20A

مودم وای فای +ADSL2 تی پی لینک TD-W8861N

تی پی لینک TD-W8861N

قیمت: حدود ۸۵۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کلید روشن/خاموش وای فای، فایروال NAT و SPI، وی پی ان محدود

چرا باید این مودم را خرید؟ مودم ADSL با کیفیت و آنتن‌دهی قوی برای خانه‌های آپارتمانی

خرید مودم تی پی لینک TD-W8861N

مودم وای فای ADSL/VDSL تی‌پی‌لینک TD-W9960

مودم تی پی لینک TD-W9960
TP-Link TD-W9960

قیمت: حدود ۸۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: فایروال NAT و SPI، وی‌پی‌ان محدود، کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، اپلیکیشن Tether تی‌پی‌لینک، پورت فورواردینگ

چرا باید این مودم را خرید؟ ارزان‌ترین مودم ADSL/VDSL بازار ایران

خرید مودم تی‌پی‌لینک TD-W9960

مودم وای فای ADSL/VDSL یوتل V304F New

یوتل V304F

قیمت: حدود ۷۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، دو آنتن داخلی

امکانات: پورت فورواردینگ، کلید وای فای، اشتراک‌گذاری اینترنت ۳G/4G

چرا باید این مودم را خرید؟ مودم تولید داخل با مشخصات خوب و قیمت ارزان‌تر نسبت به مدل خارجی

مقایسه مودم‌های VDSL یوتلV301 و V304 F

خرید مودم یوتل V304F New

مودم وای فای +ADSL2 تندا D301 V2

مودم روتر بی سیم ADSL2 تندا مدل D301 V4

قیمت: حدود ۵۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کلید روشن/خاموش وای فای، فایروال NAT و SPI، وی پی ان محدود، کنترل والدین، VoIP

چرا باید این مودم را خرید؟ بهترین مودم +ADSL2 از نظر امکانات با نازل‌ترین قیمت

بررسی مودم روتر بی سیم adsl2 تندا مدل d301 v4

خرید مودم تندا D301 V4

مودم وای فای ADSL/VDSL دی لینک DSL-224 NEW

مودم DSL-224

قیمت: حدود ۷۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کلید وای فای، فایروال NAT و SPI، وی پی ان محدود

چرا باید این مودم را خرید؟ خوش قیمت و با کیفیت، یک مودم VDSL اقتصادی

نگاهی به مودم ADSL/VDSL دی‌لینک DSL-224 NEW

خرید مودم دی لینک DSL-224 NEW

مودم وای فای ADSL/VDSL زولتریکس ZXV-818-P

مودم VDSL زولتریکس ZXV-818P

قیمت: حدود ۶۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کلید وای فای، فایروال NAT و SPI،

چرا باید این مودم را خرید؟ یک مودم VDSL اقتصادی با درگاه USB

خرید مودم زولتریکس ZXV-818P

مودم وای فای +ADSL2 دی لینک DSL-2750U

مودم دی لینک DSL-2750U
D-Link DSL-2750U

قیمت: حدود ۶۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کلید روشن/خاموش وای فای، فایروال NAT و SPI، وی پی ان محدود

چرا باید این مودم را خرید؟ یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های ADSL یک دهه اخیر بازار ایران

تفاوت مودم‌های دی‌لینک ۲۷۴۰U و ۲۷۵۰U چیست و کدام‌یک را بخریم؟

خرید مودم دی لینک DSL-2750U

مودم وای فای ADSL/VDSL زد تی ای ZXHN-H168N

مودم zte vdsl

قیمت: حدود ۵۵۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کلید وای فای، فایروال NAT و SPI، اشتراک‌گذاری اینترنت ۳G/4G، قابلیت DLNA، وی‌پی‌ان محدود

چرا باید این مودم را خرید؟ یک مودم VDSL اقتصادی با درگاه USB

نگاهی به مودم VDSL زد تی ای Zxhn H168n

خرید مودم زد تی ای ZXHN-H168N

مودم وای فای ADSL/VDSL یوتل V301

یوتل V301

قیمت: حدود ۵۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، یک درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ11، آنتن داخلی

امکانات:

چرا باید این مودم را خرید؟ مودم VDSL ارزان قیمت تولید داخل ایران

معرفی مودم روتر VDSL یوتل V301

خرید مودم یوتل V301

مودم وای فای +ADSL2 دی لینک DSL-124 New

دی لینک DSL-124 نیو

قیمت: حدود ۵۰۰ هزار تومان

سرعت: ۳۰۰ مگابیت (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳۰۰ مگابیت)

وای‌فای: استاندارد وای فای ۴ (۸۰۲.۱۱n) سری N300

درگاه‌های ارتباطی: یک درگاه WAN صد مگابیتی، سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه RJ11، دو آنتن خارجی

امکانات: کنترل والدین،

چرا باید این مودم را خرید؟ ارزان‌ترین مودم ADSL بازار با مشخصات و کیفیت خوب

بررسی اختصاصی مودم +ADSL2 دی لینک DSL-124 (نسخه جدید ۲۰۲۲)

خرید مودم دی لینک DSL-124 New


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید لطفاً اگه میشه به سوالم جواب بدید…
    من یه چنل دارم و نیازم به اینترنت خیلی خیلی بالاس و هزینه اینترنت هم برام در ابن حجم خیلی مهم میشه
    من میخوام یه مدم ADCL بخرم و دو یا نهایتا سه دستگاه به اون وصل کنم و در روز هم تا ۱۲۰گیگابایت اینترنت مصرف میکنم و سرعت مورد نیازمم ۳مگابایت بر ثانیه کافیه
    حالا اگه من یه مودم بخرم و سرعت بستم هم ۳مگابایتی باشه سه دستگاه با این سرعت دانلود میکنه یا سرعتم برا سه تا دستگاه به نصف میرسه…
    لطفا یه راهنمایی بکنید خیلی ممنون

    1. سلام
      با توضیحاتی که دادید؛ سرعت شما یک سوم می‌شود. یعنی هر دستگاه به طور متوسط یک مگابیت بر ثانیه
      شما بهتر است یک سرویس ADSL با سرعت ۱۶ مگابیت بخرید که تضمین بدهد روی هر دستگاه یک سرعت ۳ مگابیت خواهید داشت.
      ضمن اینکه باید برای مودم تعریف کنید به همه دستگاه‌ها یک اولویت یکسان بدهد وگرنه دستگاه اول کل پهنای باند را براساس نیازش می‌خورد و چیزی برای دو دستگاه دیگر باقی نمی‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا