پرونده ویژه

پرونده ویژه: ۴۰ ترفند و نکته بهبود قدرت آنتن‌دهی مودم‌ها، روترها، وای‌فای و اینترنت موبایل

پرسش‌های زیادی درباره آنتن‌های مودم‌ها و روترها مطرح است. کدام مودم‌ها آنتن نیاز دارند؟ آنتن داخلی کافی است یا آنتن خارجی بخریم؟ از کجا بفهمیم خرید یک آنتن خارجی می‌تواند سرعت اینترنت و وای‌فای مودم را بیشتر کند؟ کدام آنتن‌ها را بخریم و ده‌ها پرسش دیگر …

همین‌طور، کاربران دنبال ترفندهایی برای افزایش قدرت سیگنال‌دهی گوشی‌های تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها هستند. چگونه می‌توان آنتن‌دهی وای‌فای آیفون‌ها را افزایش داد؟ چگونه می‌توان قدرت سیگنال‌دهی گوشی‌های اندرویدی را بهبود داد؟ برای مودم‌های مختلف چه آنتن‌هایی بخریم و ترفندهایی که در این زمینه هست.

طی چند سال گذشته، ما هم در سایت شبکه‌چی زیادی درباره آنتن‌ها صحبت کردیم؛ از ترفندهای مختلف گرفته یا معرفی آنتن‌ها و نکات مهم کوچک و بزرگی که باید کاربران درباره آنتن‌ها بدانند.

مجموعه‌ای از بهترین مقالات درباره آنتن‌ها را می‌توانید در ادامه بخوانید. برای باز کردن هر مقاله کافی است روی تیتر آبی رنگ آن کلیک کنید:

چگونه بفهمیم یک مودم نیاز به آنتن تقویتی دارد؟

همیشه آنتن تقویتی موجب بهبود آنتن‌دهی و سرعت اینترنت نمی‌شود. برخی کاربران، هرچقدر مودم آن‌ها آنتن‌دهی خوب و سرعت اینترنت ۴G بالایی داشته باشد؛ باز هم اقدام به خرید آنتن تقویتی می‌کنند. چون بنا بر تصور آن‌ها، مودم با آنتن تقویتی سرعتی چند برابر خواهد داشت.

۵ روش موثر بهبود آنتن‌دهی مودم‌های ۳G/۴G

گاهی اوقات مشکل آنتن‌دهی از سمت اپراتورها است. در این‌صورت، کاری از دست کاربران برنمی‌آید ولی در هنگامی که مشکل از موقعیت کاربر یا مودم است؛ چند راه‌کار برای رفع مشکل آنتن‌دهی و بهبود سیگنال‌ها وجود دارد.

چگونه با ارتقای آنتن‌ها، قدرت سیگنال‌های روتر و سرعت وای‌فای را ۵ برابر کنیم؟

ارتقای آنتن مودم‌ها و روترها یک ترفند به شدت مفید و کارآمد برای بهبود سرعت اینترنت و وای‌فای است. در این مطلب، درباره دلایل استفاده از آنتن‌های خارجی و نتایج شگفت‌انگیز آن‌ها صحبت کردیم.

۸ روش بهبود قدرت سیگنال‌های روترهای بی‌سیم

یکی از محدودیت‌ها و چالش‌های شبکه‌های بی‌سیم و وای‌فای؛ سیگنال‌های رادیویی ضعیف آن‌ها است. گاهی اوقات یک روتر بی‌سیم حتا نمی‌تواند یک آپارتمان صد متری را زیر پوشش سیگنال‌های خود قرار بدهد و باید فقط در یک مکان از خانه قرار داشته باشیم تا بتوانیم از وای‌فای خوب و سریعی استفاده کنیم. خوش‌بختانه، روش‌هایی برای تقویت سیگنال‌های روترهای بی‌سیم و در نتیجه بهبود وای‌فای وجود دارد.

۶ ترفند افزایش قدرت سیگنال‌های وای‌فای روی آیفون

اپل می‌گوید آیفون‌ها طوری ساخته شده‌اند که بهترین اسمارت‌فون دنیا باشند. پس، حتما ترفندها و روش‌هایی برای افزایش قدرت آنتن‌دهی این گوشی‌ها و در نتیجه وای‌فای بهتر وجود دارد. با این مطلب همراه ما باشید تا ببینید چگونه می‌توان روی آیفون‌های قدیمی وای‌فای بهتری داشت!

۵ ترفند موثر بهبود قدرت سیگنال‌های آیفون

مهم نیست از کدام گوشی آیفون استفاده می‌کنید؛ همیشه یک سری ترفندها برای افزایش قدرت سیگنال‌های دریافتی آیفون وجود دارد. در ادامه به ۵ ترفند مهم و کاربردی اشاره می‌کنیم.

آیا با تعویض مودم مشکل آنتن‌دهی حل می‌شود؟

برخی از کاربران ازم سوال می‌کنند با تعویض مودم وضعیت سرعت اینترنت و آنتن‌دهی آن‌ها بهتر می‌شود یا خیر؟ مثلا، یک مودم فورجی یا تی‌دی‌ال‌تی دارند و اکنون فقط ۱ یا ۲ چراغ انتن آن روشن است. حالا سوال می‌کنند اگر مثلا فلان مودم را بخرم؛ وضعیت آنتن‌دهی بهتر می‌شود؟

چرا مودم ایرانسل TF-i۶۰ آنتن نمی‌دهد + راه‌حل

یکی از مشکلات رایج کاربران با مودم ایرانسل TF-i60 مشکل آنتن‌دهی آن است. در بهترین حالت فقط یک یا دو چراغ آنتن آن روش می‌شوند. آیا این مشکل عادی است یا فقط برای این دسته از کاربران به وجود آمده است؟ راه‌حل بهبود آنتن‌دهی این مودم چیست؟

سوال اساسی است و روزانه کاربران زیادی آن را تکرار می‌کنند: آیا با خرید و نصب یک آنتن تقویتی می‌توانیم سرعت اینترنت TD-LTE را روی مودم‌های TDD افزایش دهیم؟

چگونه با یک قوطی نوشابه قدرت وای‌فای را افزایش دهیم

در این آموزش به صورت تصویری و گام به گام با قوطی نوشابه و دلستر و ورقه فلزی آلومینیومی قدرت آنتن‌دهی مودم و روتر بی‌سیم خود را افزایش دهید. ترفندی ساده و کم هزینه ولی بسیار اثرگذار!

معرفی ۵ آنتن تقویتی وای‌فای

بسیاری از کاربران برای مودم‌های موبایل آنتن تقویتی و خارجی خریداری می‌کنند و آنتن‌های ۴G بیشتر در بورس هستند. ولی می‌توان با خرید آنتن وای‌فای و اتصال به مودم یا روتر بی‌سیم، قدرت شبکه وای‌فای را بیشتر کرد. همه مودم‌ها یا روترها برای اتصال دستگاه‌ها دیگر به وای‌فای از آنتن برخوردار هستند ولی برخی محصولات دارای آنتن داخلی بود و برخی دیگر از روترها از آنتن‌های خارجی بهره می‌برند.

معرفی آنتن تقویتی ۴G قلمی برای مودم‌های ایرانسل TF-i۶۰ و هواوی B۶۱۲

چون بسیاری از کاربران سایت درخواست کرده بودند چند مدل آنتن تقویتی ۴G برای مودم‌های هواوی یا مودم ایرانسل TF-i۶۰ معرفی کنم و حالا فروشگاه‌های اینترنتی چند مدل دارند؛ مناسب دیدم این مدل‌ها را برای همه خواننده‌های سایت معرفی کنم.

آنتن تقویتی ۴G رومیزی برای مودم‌های همراه و رومیزی

کاربران زیادی از وضعیت آنتن‌دهی این مودم رضایت ندارند و دنبال راه‌کاری برای افزایش قدرت آنتن‌دهی و بهبود سرعت اینترنت هستند. همین‌طور، کاربرانی هستند که می‌خواهند آنتن‌دهی مودم همراه یا رومیزی خود در ۴G LTE را بهبود دهند.

آنتن TD-LTE برای تقویت مودم‌های هواوی B۶۱۲ و ایرانسل TF-i۶۰

برای ۴G آنتن‌های تقویتی زیادی یافت می‌شود ولی برای فرکانس‌های اینترنت TD-LTE آنتن‌های کمی در بازار پیدا می‌کنیم. خوش‌بختانه، یک شرکت ایرانی آنتن TDD برای مودم‌های هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 عرضه کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا