فناوری

شیائومی Mi 10i: بفرمایید اسمارت‌فون ۵G زیر ۳۰۰ دلار

شرکت شیائومی که در تولید گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده با کیفیت ولی ارزان قیمت تبحر ویژه‌ای دارد؛ از گوشی فایوجی Mi 10i رونمایی کرد. یک گوشی دیگر از خانواده می ۱۰ این شرکت و البته برای بازار هند. ظاهرا حرف «i» در پایان نام این گوشی نیز به بازار هند اشاره دارد.

این گوشی یک نسخه از گوشی جهانی Mi 10T Lite 5G است و خود گوشی می ۱۰ تی لایت فایوجی یک نسخه به‌روزشده از گوشی Redmi Note 9 Pro 5G است.

مهم نیست این اطلاعات و نام‌ها را حفظ کنید یا یاد بگیرید. فقط بدانید گوشی می ۱۰ آی یک گوشی ۵G ارزان قیمت زیر ۳۰۰ دلار با مشخصات نسبتا خوب و میان‌رده است که می‌تواند با گوشی OnePlus Nord رقابت کند.

این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی سود می‌برد. نسبت تصویر در این نمایشگر ۲۰:۹ و از جنس LCD با رزولوشن ۱۰۸۰p است.

پردازنده مرکزی این گوشی اسنپدراگون ۷۵۰G به همراه مودم X52 5G است. مدل پایه از ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره‌مند است ولی بهترین نسخه آن دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است.

از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و می‌توان با آن به هر دو نوع شبکه ۵G متصل شد. یعنی هم امواج mmWave و هم امواج sub-6 را پشتیبانی می‌کند. حداکثر سرعت دانلود هم به ۳.۷ گیگابایت روی شبکه‌های فایوجی می‌رسد.

گوشی میان‌رده‌ای با مشخصات پرچم‌دار

یک باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی روی آن سوار شده است و طبق گفته شیائومی با شارژر ۳۳ واتی در ۵۸ دقیقه کامل شارژ می‌شود. جک هدفون ندارد و حسگر اثر انگشت آن در لبه کناری گوشی و روی کلید پاور قرار دارد. به سنسور IR blaster نیز مجهز شده است.

سنسور دوربین اصلی گوشی می ۱۰ آی از شرکت سامسونگ و ISOCELL HM2 با دقت تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی است. یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین چهارم عمق‌سنج هم دارد تا یک گوشی با چهار لنز دوربین پشتی باشد. ماژول دوربین پشتی طراحی دایره‌ای و مشابه اسمارت‌فون‌های رده بالا و پرچم‌دار شیائومی دارد.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و درون یک ناچ بسیار کوچک نقطه‌ای وسط لبه بالایی نمایشگر کار شده است.

گوشی شیائومی Mi 10i از ۷ ژانویه در هند با قیمت ۲۹۰ دلار برای مدل ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. مدل ۸ گیگابایت این گوشی قیمتی ۳۰۰ دلاری دارد و اگر مدل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را بخواهید؛ باید ۳۳۰ دلار بپردازید.

نظر شما درباره گوشی شیائومی می ۱۰ آی چیست؟ اگر وارد بازار ایران شود؛ خریدار آن هستید و دوست دارید به عنوان یک گوشی ۵G بخرید تا هرچه زودتر به نسل پنچم شبکه‌های موبایل وصل شوید؟

 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. با توجه به تجربه شخصی در مورد خرید و استفاده چندین نوع گوشی از برندهای مختلف طی چندین سال و آسیب دیدن آنها،به نظر من هزینه کردن برای گوشی گرانقیمت اشتباه هست و این گوشی میتونه انتخاب مناسبی باشه،البته گرچه که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی خرید این گوشی برای بسیاری از هموطنان سخت میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا