گجت

داکی با ۱۳ درگاه از جمله تاندربولت ۳، اترنت یک گیگابیت و یواس‌پی نوع سی

شرکت OWC یک داک عجیب معرفی کرده است. داکی با ۱۳ درگاه ارتباطی که هر نوع نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد. هرچه‌ بخواهید روی این داک پیدا خواهید کرد. 

داک‌ها کاربردهای زیادی برای کاربران دارند. کامپیوترهای مک‌بوک با کمبود درگاه‌های ارتباطی روبرو هستند و غالب کاربران نیاز دارند که از هاب‌ها یا داک‌های جداگانه برای دسترسی به تاندربولت ۳ و USB Type-C استفاده کنند. 

همین‌طور؛ برخی از مدل‌های نوت‌بوک بازار تمامی درگاه‌های مورد نیاز را ندارند و کاربران با خرید یک داک سعی می‌کنند درگاه‌های بیشتری برای خودشان دست و پا کنند. 

اما داک Thunderbolt 3 Dock مطمئنا عجیب‌ترین و مجهزترین داکی است که در تمام عمرتان خواهید دید. یک دستگاه کوچک و سبک که به راحتی روی میزکار و جاهای دیگر قرار گرفته و انبوهی درگاه ارتباطی برایتان فراهم می‌کند. 

این داک را می‌توانید روی هر کامپیوتر رومیزی ویندوز ۱۰ یا مک استفاده کنید و تصاویر ۴K و ۵K به طور همزمان ازش خروجی بگیرید. یک کابل برق و جک آداپتور جداگانه برای اتصال به برق دارد و اندازه آن ۱۸ اینچ هست. 

اما به سراغ درگاه‌های فراهم شده روی آن برویم. نگاهی به فهرست زیر بیندازید تا شادی سراسر وجودتان را فرا بگیرد:

دو درگاه تاندربولت ۳ از نوع USB Type-C 

مینی DisplayPort

چهار درگاه USB 3.1 Gen 1 از نوع A در پشت دستگاه که یکی برای شارژ سریع دستگاه‌ها است

درگاه USB 3.1 Gen 1 از نوع A در جلوی دستگاه که برای شارژ نیز استفاده می‌شود

درگاه اترنت یک گیگابیت

خروجی صدای دیجیتال S/PDIF

کارت‌خوان SD 3.0

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

درگاه FireWire 800

درگاه‌های تاندربولت ۳ همگی از ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ هرتز پشتیبانی کرده و یک درگاه نیز برای ۵K استفاده می‌شود. هنوز قیمت این دستگاه جالب اعلام نشده است اما پیش‌بینی می‌شود با قابلیت‌ها و درگاه‌هایی دارد؛ خیلی سریه مشتریان خود را پیدا کند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا