وای‌فای

نت‌گیر مش اکستندر سه بانده Nighthawk X6 را برای همه اعضای خانواده‌ معرفی کرد

اولین بار نیست که شرکت نت‌گیر اکستندری سه بانده و پرقدرت معرفی می‌کند.

چند ماه پیش این شرکت سریع‌ترین توسعه‌دهنده‌های وای‌فای جهان به نام Nighthawk X۶S EX۸۰۰۰ را معرفی کرد.

حالا، نت‌گیر یک دستگاه مش اکستندر معرفی کرده است که احتمالا اولین سیستم مش اکستندر در دنیا است.

دستگاه Nighthawk X6 EX7700 برای تمام اعضای خانواده طراحی شده است؛ به این معنی که می‌تواند یک وای‌فای موجود را در یک خانه یا ساختمان بزرگ تقویت کرده و به دست تمام اعضای خانواده در نقاط مختلف برساند.

غالب دستگاه‌های اکستندر طوری طراحی شدند که یک فرکانس رادیویی را در یک محدوده مشخص و کوچک تقویت کرده و برای یک یا دور کاربر مهیا کنند.

نت‌گیر واژه مش (mesh) را برای معرفی این اکستندر به کار برده است که نشان می‌دهد توسعه‌دهنده EX7700 می‌تواند با روترهای مش وای‌فای نت‌گیر جفت شود و بالاترین سازگاری و کارایی را به دست دهد.

اکستندر Nighthawk X6 نت‌گیر از سه فرکانس کاری سود می‌برد. به طور معمول، یک فرکانس کاری برای ۲.۴ گیگاهرتز و دو فرکانس کاری روی ۵ گیگاهرتز.

سرعت تقویت وای‌فای روی ۲.۴ گیگاهرتز به رمز ۴۰۰ مگابیت می‌رسد ولی روی هریک از فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز شاهد حداکثر سرعت ۸۶۶ مگابیت هستیم. در نتیجه، حداکثر سرعت EX7700 به مرز ۲۱۳۶ مگابیت یا ۲.۲ گیگابیت می‌رسد و در رده AC2200 قرار می‌گیرد. نت‌گیر پارسال یک اکستندر با سرعت ۳ گیگابایت عرضه کرد.

یکی از فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز مختص ارتباط با روتر مش وای‌فای است و کاربران فقط روی یک فرکانس ۵ گیگاهرتز دیگر سازمان‌دهی می‌شوند. این اکستندر از هر دو طریق بی‌سیم و اترنت می‌تواند یک لینک ‌Backhaul بسازد تا سریع‌ترین وای‌فای به دست کاربران برسد.

خانوادگی از وای‌فای لذت ببرید

دستگاه جدید نت‌گیر مجهز به فناوری MU-MIMO است؛ از پردازنده ۴ هسته‌ای سود می‌برد و ۲ درگاه LAN یک گیگابیتی در کنار کلید WPS و ریستارت دارد. همین‌طور، یک کلید Push برای پیکربندی و نصب سریع این توسعه‌دهنده بدون نیاز به تعریف یک شبکه وای‌فای جدید یا رمزعبور و SSID متفاوت دارد. ۴ آنتن داخلی دارد که می‌توانند مساحتی ۱۸۵ متری را به طور کامل زیر پوشش وای‌فای تقویت‌شده ببرند.

اکستندر Nighthawk X6 به فناوری‌هایی مانند FastLane3 و Seamless مجهز است. فناوری FastLane3 از اجزای مختلفی مانند ۳ فرکانس کاری، آنتن‌های اختصاصی و لینک وای‌فای ویژه ارتباط میان اکستندر و روتر اصلی تشکیل شده است و در نهایت هدف‌اش بهبود کارایی و سرعت دستگاه است.

اما فناوری Seamless سعی می‌کند یک کاربر یا دستگاه را همیشه به شبکه وای‌فای متصل نگه دارد. اگر کاربر از اتاقی به اتاق دیگری برود؛ شبکه به طور خودکار او را به روتر یا اکستندر نزدیک‌تر وصل می‌کند.

فناوری دیگر اکستندر جدید نت‌گیر به نام Smart Roaming برای استریم ویدیو یا تصاویر ۴K روی دستگاه‌های موبایل مناسب است. البته؛ دستگاه‌هایی که از استاندارد 802.11k پشتیبانی کنند؛ می‌توانند با کمک این فناوری همیشه یک سیگنال یا لینک ارتباطی با تاخیر پایین و بدون قطعی یا لگ داشته باشند.

نت‌گیر برای مدیریت بهتر این دستگاه، همانند همیشه یک اپلیکیشن موبایل اندرویدی نیز منتشر کرده است. 

توسعه‌دهنده وای‌فای Nighthawk X6 EX7700 از هم‌اکنون وارد بازارهای جهانی شده است و با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا