وای‌فای

شاهکار جدید نت‌گیر رونمایی شد: روتر گیمینگ با درگاه‌ اترنت ۱۰G، وای‌فای AD7200 و فریم‌ویر DumaOS

نت‌گیر در ادامه طراحی و عرضه بهترین روترهای گیمینگ دنیا، در نمایشگاه IFA 2018 از جدیدترین شاهکار خود رونمایی کرد: Nighthawk Pro Gaming Router XR700

نت‌گیر در نمایشگاه CES 2018 روتر گیمینگ  Nighthawk XR500 و سوییچ SX10 را معرفی کرد و حالا در ادامه تکمیل این خانواده روتر XR700 را با چندین ویژگی منحصربه‌فرد و رده بالا معرفی کرد.

این روتر زیبا از فریم‌ویر اختصاصی DumaOS استفاده می‌کند. این فریم‌ویر توسط شرکت Netduma طراحی و ساخته شده است و برخی از به‌روزترین ویژگی‌های بازی‌های دنیا را پشتیبانی می‌کند.

یکی از این قابلیت‌ها به نام Geo-filter می‌تواند روی تاخیر و پینگ سرور تاثیرگذار باشد و تا حدود زیادی اتصال به سرور را برای بازی‌های بی‌درنگ آنلاین بهینه‌سازی کند. QoS و مشاهده ترافیک شبکه از دیگر ویژگی‌های فریم‌ویر سفارشی‌سازی DumaOS نت‌گیر هستند.

تجربه جدیدی از بازی آنلاین

روتر XR700 با برخورداری از یک درگاه ۱۰ گیگابیت +SFP می‌تواند در ترکیب با سوییچ SX10 یک پلتفرم کامل برای راه‌اندازی و بهره‌گیری از شبکه‌های پرسرعت نسل بعدی مبتنی بر فیبرنوری مهیا کند.

این روتر ۷ درگاه یک گیگابیت اترنت برای ارتباطات کابلی دارد (یک درگاه WAN است) که در کنار یک درگاه +SFP مجموعا ۸ درگاه شبکه فراهم می‌شود و این دستگاه را به یکی از مجهزترین روترهای بی‌سیم دنیا تبدیل می‌کند.

البته، نباید دو درگاه USB 3.0 نصب شده روی این روتر را برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و منابع سخت‌افزاری در شبکه فراموش کرد. با پشتیبانی این روتر از شبکه‌های ۱۰ گیگابیت، می‌توان دستگاه‌های NAS پرقدرتی را به روتر متصل و ذخیره‌سازی اطلاعات روی آن را به طور مستقیم انجام داد.

این روتر از یک سیستم Plex Media Server داخلی سود می‌برد که اجازه استریم مستقیم موسیقی و ویدیو روی NAS و هارددیسک USB را می‌دهد.

پردازنده این روتر چهار هسته‌ای با سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتز است که برای استریم تصاویر و فیلم‌های ۴K مناسب خواهد بود.

علاوه بر استانداردهای ۸۰۲.۱۱n و ۸۰۲.۱۱ac از استاندارد ۸۰۲.۱۱ad و فرکانس ۶۰ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند. سرعت این روتر ۷۲۰۰ مگابیت بوده و در رده روترهای AD7200 قرار می‌گیرد.

روی فرکانس ۵ گیگاهرتز امکان استفاده از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتزی وجود دارد و با لطف فناوری MU-MIMO می‌توان دستگاه‌هایی بیشتری به طور مستقیم استریم ۴K داشته باشند. این روتر چندین باند فرکانسی مخصوص دستگاه‌های گیمینگ دارد تا تجربه کاربری مدرن و بهترین برای کاربر فراهم شود.

روتر گیمینگ XR700 با قیمت ۵۰۰ دلار از ماه آینده وارد بازار می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا