وای‌فای

نمایشگاه CES 2019: نت‌گیر روتر مش وای‌فای Orbi مبتنی بر وای‌فای ۶ برای اینترنت گیگابیتی رونمایی کرد

سیستم‌های مش وای‌فای Orbi نت‌گیر یکی زا بهترین سیستم‌ها در بازار هستند.

این شرکت در نمایشگاه CES 2019 از یک مدل روتر مش وای‌فای Orbi با پشتیبانی از وای‌فای ۶ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ax) رونمایی کرد تا کاربران بتوانند به اینترنت گیگابیتی دسترسی داشته باشند.

نت‌گیر می‌گوید این سیستم Orbi برای کاربران خانگی طراحی شده است تا ضمن استفاده از جدیدترین استاندارد و فناوری‌های وای‌فای، بتوانند از اینترنت با سرعت بالای یک گیگابیت در خانه استفاده کنند.

دستگاه Orbi RBK50 یا Orbi Mesh Wi-Fi System از فناوری‌هایی مانند 1024 QAM و لینک backhaul وای‌فای MIMO 4×4 سود می‌برد. 

نت‌گیر اعلام کرده این روتر از پردازنده ۴ هسته‌ای کوالکام با ۱۲ استریم استفاده می‌کند که احتمالا باید این روتر سه بانده باشد.

اطلاعات زیادی درباره این روتر منتشر نشده است و نمی‌دانیم سرعت هریک از باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگارهرتز به چه میزانی است یا از چند درگاه LAN و WAN سود می‌برد.

گفتنی است هنوز استاندارد ۸۰۲.۱۱ax به طور رسمی منتشر نشده و تمام روترهای مبتنی بر آن با نسخه پیش‌نویس (Draft) وای‌فای ۶ عرضه می‌شود. 

قیمت این بسته مش وای‌فای نیز اعلام نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا