راهنمای خرید

هواوی E5770-320: مودم همراه ۴G که پاوربانک است و درگاه شبکه دارد + گالری عکس

مودم هواوی E5770 جزو مودم‌های ۴G پرفروش با کارایی مناسب است که در بازار ایران هم عرضه می‌شود.

این مودم در شرایط فعلی بازار قیمتی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان دارد ولی اگر دقت کرده باشید یک مدل از این مودم به نام E5770-320 قیمتی بسیار بالاتر دارد و مثلا یک میلیون و سیصد تومان به فروش می‌رسد.

چرا مودم E5770-320 این‌قدر گران‌تر از دیگر مودم‌های سری E5770 است؟

مودمی که پاوربانک هم هست

اولین ویژگی ویژه این مودم که آن را از دیگر مودم‌های ۴G متمایز می‌کند؛ استفاده از یک باتری بزرگ ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. 

مودم‌های همراه بازار معمولا باتری ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارند ولی مودم E5770-320 از باتری بزرگی به همراه درگاه USB و کابل اتصال USB سود می‌برد تا به عنوان یک شارژر و پاوربانک برای دیگر دستگاه‌های همراه باشد.

بنابراین؛ تصور کنید یک مودم همراه با اندازه ۱۰۶ در ۶۸ میلی‌متر و وزن ۲۰۰ گرم دارید که می‌تواند در مواقع لزوم نقش یک پاوربانک را هم برای شما ایفا کند. این باتری حدود ۱۵ ساعت شارژ برای خود مودم به شما می‌دهد.

مودم همراه با درگاه RJ45

درگاه RJ45 یا همان درگاه شبکه اترنت را تنها می‌توانید روی مودم‌های ۴G رومیزی مشاهده کنید و مودم‌های همراه فاقد این درگاه هستند.

ولی مودم هواوی E5770-320 یک درگاه RJ45 هم دارد. پس، می‌توانید این مودم را به طور مستقیم با کابل شبکه به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل کنید و از اینترنت موبایل روی این دستگاه استفاده کنید.

این ویژگی برای برخی از کاربران بسیار اهمیت دارد و حاضر هستند برایش چند صد هزار تومان بیشتر هزینه کنند. چون همیشه اتصال‌های وای‌فای در دسترس نیست یا سرعت آن پایین است ولی سرعت کابل شبکه بسیار بیشتر است.

کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی

می‌توانید یک کارت حافظه Micro SD نیز روی این مودم انداخته و علاوه بر اینکه فایل‌های دانلودی از اینترنت را به طور مستقیم روی مودم ذخیره کنید؛ یک فلش USB هم همراه خود همه‌جا داشته باشید.

مودم هواوی E5770-320 شما را از چندین گجت جانبی دیگر بی‌نیاز می‌کند و یک گزینه عالی برای سفر و گردشگری است. 

۴G و وای‌فای

سرعت این مودم روی شبکه موبایل ۴G برابر ۱۵۰ مگابیت در دانلود و ۵۰ مگابیت در آپلود است.

روی وای‌فای هم از استاندارد ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌شود که حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت به دست می‌دهد. یک درگاه Micro USB هم برای شارژ توسط برق شهری دارد. یک صفحه‌نمایش کوچک اولد دارد ولی از چراغ LED بی‌بهره است و کلیدهای WPS و پاور در کنار ریست دیده می‌شود.

حالا معلوم شد چرا مودم E5770-320 گران‌تر از دیگر مودم‌های سری E5770 است. در ادامه، می‌توانید تصاویر کاملی از این مودم مشاهده کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫7 دیدگاه ها

    1. همه سیم‌کارت‌های فورجی را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با هر اپراتور کار کنید
      از شرکتی که خریداری می‌کنید باید درباره شرایط ضمنت‌اش سوال کنید ولی من در فروشگاه‌های اینترنتی ضمانت یک ساله می‌بینم

  1. درود به شما و سپاس از اطلاعات خوبی که در اختیارمون می گذارید.
    یه سوال از شما شد که جواب ندادید. این مودم بدون باطری و با آداپتور تنها کار می کنه؟ ضمنا” gat چنده؟ چون نوشتید سرعت دانلود ۳۰۰ یعنی gat6 هست؟ چون برام مهمه. گوشیم sony xz primium هست , gat16

    1. مودم‌های هواوی غالبا بدون باتری کار نمی‌کنند
      بله در رده Cat6 است و نهایت سرعت روی شبکه موبایل ۳۰۰ مگابیت

      1. راستش من زیاد در این خصوص اطلاع ندارم، اما فکر میکنم مثل لپتاپ، زمانی که به آداپتور وصل بشه، دیگه مهم نیست باطری داشته باشه یا نه. درواقع مثل وقتی که شارژ باطری به پایان رسیده و دستگاه رو برای شارژ، به برق وصل کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا