اخبار ایران

جدول تعرفه‌ خدمات پهنای‌باند اینترنت ۱۰۰ مگابیت و بالاتر منتشر شد

دیروز؛ سازمان رگولاتوری جدول تعرفه جدید اینترنت خانگی را منتشر کرد. همزمان با این جدول؛ نرخ خدمات اینترنت پهنای‌باند ۱۰۰ مگابیت و بالاتر نیز به‌روزرسانی و منتشر شده است.

سازمان رگولاتوری نرخ استفاده از خدمات پهنای‌باند اینترنت ۱۰۰ مگابیت، یک گیگابیت، ۱۰ گیگابیت، صد گیگابیت و همین‌طور خدمات انتقال نقطه به نقطه اختصاصی برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ را اعلام کرد.

برای اطلاع از تعرفه‌های جدید اینترنت باندپهن می‌توانید جدول تعرفه‌های خدمات باندپهن را از پایین مطلب دانلود کنید.

هزینه اینترنت ۱۰۰ مگابیت به بالا

قیمت اینترنت ۱۰۰ مگابیت به ازای هر مگابیت بر ثانیه ۱.۳۰۵.۰۰۰ ریال اعلام شده است. قیمت اینترنت یک گیگابیت نیز ۱.۱۲۵.۰۰۰ ریال است.

برای اینترنت با پهنای‌باند بیشتر مانند ۱۰ گیگابیت، ۴۰ گیگابیت و ۱۰۰ گیگابیت شاهد کاهش قیمت هستیم و به ترتیب هزینه‌ای ۹۳۷.۵۰۰ ریال، ۸۴۳.۷۵۰ ریال و ۷۵۰.۰۰۰ ریال اعلام شده است.

در بخش ارایه خدمات اینترنت باندپهن ابری نیز هزینه‌ها شامل یک هزینه ریرساخت، هزینه غیر زیرساخت شهری و هزینه بین شهری می‌شود.

طبق اعلام قبلی رگولاتوری؛ این تعرفه‌ها باید از ابتدای آذرماه اعلام و اجرایی شوند.

برخلاف اینترنت خانگی که بیشتر براساس سرعت لینک و زمان مصرف است؛ در اینترنت پرسرعت به طور مستقیم پهنای‌باند و حجم اینترنت مورد استفاده؛ ملاک هزینه‌ها خواهد بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫6 دیدگاه ها

    1. معمولا به کاربران خانگی اینترنت و پهنای‌باند ۱۰۰ مگابیت نمی‌دهند و مخصوص سازمان‌ها و شرکت‌ها است.
      مخابرات باید فیبرنوری کشیده باشد و در سوی کاربر هم دستگاه‌های مخصوص نیاز است تا بتواند از اینترنت با پهنای‌باند بالا استفاده کرد.
      مودم‌های معمولی اینترنت ۱۰۰ مگابیت را پشتیبانی نمی‌کنند.

    1. فعلا تعرفه اینترنت adsl و اینترنت vdsl و اینترنت فیبر نوری را منتشر کردند

      هنوز از اینترنت موبایل یا بی‌سیم خبری نیست!

      فعلا اینترنت موبایل خوبه خدا کنه بش دست نزنن!

  1. آقا میثاق
    سلام من گیم نت کوچی دارم ماهی حداقل ۱۰۰G مصرف دارم بنظر شما برای فیبر نوری چه قدر برام هزینه بردار هستش یه راهنما بذار برای ما کسب کار های کوچیک در بار ه سرویسهای جدید و تعرفها و پهنای باند من تو فکر خدمات روی نت هستم و میخوام تجهیزات بخرم برای سرویس های آنلاین در این زمینه ها یکم را هنمایی کنید

    1. سلام سینا جان

      حتما به پیشنهاداتت فکر می‌کنم و یک سری مطالب درباره استفاده از اینترنت فیبرنوری و بحث‌های شبکه گیم‌نت و غیره تدارک خواهم دید.
      البته خود شما و دیگر کاربران هم باید کمک کنید و دانسته‌های فنی‌تان را پای کار بیارید تا همه کاربران استفاده کنند.
      موفق باشید عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا