اخبار ایران

تا سال ۱۴۰۰ سرعت اینترنت ایران به ۲۰ مگابیت می‌رسد

متوسط سرعت اینترنت در ایران به مرز ۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است و با تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا سال ۱۴۰۰ به مرز ۲۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید. در طرح فیبرنوری منازل نیز هدف دسترسی به سرعت ۱۰۰ مگابیتی دنبال می‌شود. 

برات قنبری؛ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آخرین وضعیت سرعت اینترنت در ایران را تشریح کرده و خبر فوق را اعلام کردند. قنبری اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات در سال جاری را تحقق بخشی از اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کردند.

معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات می‌گوید: «بر اساس برآوردهای انجام شده هم اکنون متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در داخل کشور ۵ مگابیت بر ثانیه است و این در حالی است که تا قبل از راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه متوسط سرعت اینترنت به ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه هم نمی‌رسید.»

قنبری در ادامه گفت تا چهار سال دیگر یعنی سال ۱۴۰۰ متوسط سرعت اینترنت در ایران به مرز ۲۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید. وی درباره فیبرنوری منازل که در شروع امسال به بهره‌برداری رسیده است نیز گفت: «به صورت موازی اجرای طرح شبکه دسترسی فیبر نوری منازل را پیش خواهیم برد که در این پروژه امکان تحقق سرعت ۱۰۰ مگابیت را روی شبکه فیبر نوری خواهیم داشت.»

به گفته برات قنبری، تکمیل شبکه ملی اطلاعات، تحقق دولت الکترونیک، توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی، توسعه شبکه فیبرنوری و توسعه محتوای بومی بر اساس راه‌اندازی و توسعه موتور جست‌وجوی بومی دیگر اهداف و اولویت‌های برنامه‌ای وزارت ارتباطات هستند. 

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در کنار این برنامه ها ایجاد و راه اندازی پارک و کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت منابع کمیاب ملی و آزادسازی فرکانس، یکپارچه سازی آدرس و کدپستی ایرانیان و نیز طراحی و ساخت ماهواره بومی پروژه های دارای اهمیتی است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید اجرایی شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا