اخبار ایران

افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا یک ماه آینده

وزیر ارتباطات از آماده شدن زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات برای افتتاح فاز سوم آن خبر داد.

امروز، محمود واعظی در اینستاگرام خود نوشت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ۱۵ برابر شده و شبکه انتقال اطلاعات در سراسر کشور رشد ۱۱ برابری داشته است. وزیر ارتباطات اعتقاد دارد که با این زیرساخت آماده شده می‌توان فاز سوم شبکه ملی اطلاعات را افتتاح و اجرایی کرد. 

در سال گذشته، فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شد و قرار بود فاز سوم این شبکه سراسری اینترنال داخل کشور در اردیبهشت ماه افتتاح شود که به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد و اکنون شاهدیم که یک ماه دیگر به تعویق افتاد. 

وزیر ارتباطات گریزی هم به سخنان مقام معظم رهبری درباره شبکه ملی اطلاعات زدند و اعتقاد دارد که رهبری نظرشان درباره تولید محتوای شبکه ملی اطلاعات بوده است. محمود واعظی می‌گوید همه با هم باید برای تولید محتوای فاخر داخلی روی شبکه ملی اطلاعات دست به دست هم بدهیم تا بتوان این شبکه را به جایگاه واقعی‌اش رساند و بهترین بهره‌بردای را داشت. 

مقام معظم رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان با اعضای دولت؛ درباره شبکه ملی اطلاعات گلایه‌هایی داشتند و به اعتقاد ایشان کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است. 

گفتنی است در دولت یازدهم زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات رشد بسیار بالا و چند برابری داشته است و شاهد افزایش پهنای باند داخل کشور، ایجاد مراکز انتقال محتوا و CDN سراسری بودیم اما به نظر می‌رسد هنوز کارهای روی زمین مانده زیادی در این زمینه وجود دارد. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا