اخبار ایران

حجم بسته‌های اینترنت ثابت حداقل ۵ درصد افزایش یافت

به دستور رگولاتوری، باید اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت ثابت حداقل ۵ درصد به حجم مصرف منصفانه بسته‌های اینترنتی مشترکان اضافه کنند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اعلام خبر فوق، گفت:

«در پی اطلاعیه‌های قبلی رگولاتوری درباره مغایرت بسته‌های اینترنتی فروخته شده با میزان تحویل شده به مشترکان، اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت ثابت از امروز حداقل ۵ درصد به حجم مصرف منصفانه بسته‌های اینترنتی مشترکان اضافه می‌کنند.»

رئیس رگولاتوری درباره مغایرت حجم بسته‌های اینترنتی اظهار داشت:

«پس از اعلام قبلی رگولاتوری در این خصوص و با بررسی‌های به‌عمل آمده، وجود این مغایرت به‌طور میانگین حداقل ۵ درصد تأیید شد و به‌رغم توضیح ارائه شده از سوی اپراتورها مبنی بر عوامل مؤثر بر این موضوع، مستندات ارائه شده به دلیل عدم ارتباط با مصرف کننده مورد قبول واقع نشد.»

وزیر ارتباطات هم در توییتر این موضوع را تایید کرده است:

« باز هم پیگیری حقوق مشترکین شبکه‌های ارتباطی به سرانجام رسید. با ابلاغیه جدید سازمان تنظیم مقررات به شرکتهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی و برای مقابله با #کم‌فروشی، ۵٪ به حجم بسته‌ها افزوده شد. این ابلاغ از این هفته اجرایی می‌شود.»

به این ترتیب، کاربران اینترنت ADSL باید خوشحال باشند که حجم بیشتری مصرف می‌کنند. طبیعی است که هرچقدر حجم بسته اینترنتی خریداری شده کاربران بیشتر باشد؛ حجم افزوده شده روی آن هم افزایش خواهد یافت تا جبران عدم مغایرت مصرف اینترنت با حجم بسته خریداری شده شود.

البته، باید دید اپراتورهای اینترنت چگونه این دستورالعمل جدید را پیاده‌سازی و اجرایی می‌کنند. آیا واقعا مشکلات مربوط به حجم‌خواری و کاهش حجم بسته‌های اینترنت بدون مصرف کاربر تمام می‌شود یا خیر!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا