اترنتاخبار جهان

سرورهای ایسوس رکورد سریع‌ترین سرورهای دو پردازنده‌ای جهان را شکستند

دو سرور RS720-E9 و TS700-E9 ایسوس رکورد سریع‌ترین سرورهای دو پردازنده‌ای جهان در سال ۲۰۱۸ را از آن خود کردند.

شرکت ارزیابی عملکرد استاندارد (SPEC) هر ساله عملکرد سیستم‌های محاسباتی سنگین را اندازه‌گیری و ارزیابی می‌کند. این موسسه عنوان کرده ایسوس در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۶۷ رکورد برتر را در سیستم ارزیابی عملکرد ثبت کرده است.

همیشه سرورهای رک‌مانت و تاور ایسوس جزو بهترین محصولات جهان بودند ولی امسال سرور رک‌مانت RS720-E9 و تاور TS700-E9 با استفاده از پردازنده‌های سرور پرقدرت اینتل Xeon Platinum 8180 سریع‌ترین سرورهای دو پردازنده‌ای جهان شدند.

مدل‌های RS720-E9 و RS700-E9 رک سرورهای بسیار قدرتمند با طراحی hybrid-storage و راندمان بالا، به­ ترتیب در اندازه‌­های ۲U و ۱U هستند.

این مدل­‌ها به ۲ پردازنده و قدرت پشتیبانی از ۲۴ اسلات حافظه رم DDR4 با قابلیت افزایش ظرفیت تا ۳ ترابایت مجهز شده‌­اند و با دارا بودن محدوده وسیعی از اسلات‌­های توسعه PCI 3.0 و درایوهای ذخیره‌سازی برای محاسبات سنگین به کار گرفته می‌شوند.

TS700-E9 نیز یک مدل تاور سرور در اندازه­ ۵U با قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده و دو کارت گرافیکی با دو اسلات است. این مدل مناسب محیط‌­های کاری تجاری بوده و م‌ی­تواند به‌ ­راحتی با مراکز داده به عنوان یک رک سرور با استفاده از کیت ریلی انعطاف‌پذیر بدون نیاز به هیچ ابزاری، یکپارچه شود. وجود یک منبع تغذیه اضافی به صورت انتخابی، کارکرد قابل اطمینان و محیطی امن‌تر را برای این سرور فراهم آورده­ است.

RS720Q-E یک سرور متراکم ۲U4N (اندازه ۲U و دارای ۴ نود) است که برای کارهایی با بار محاسباتی زیاد مانند مراکز داده، تجزیه و تحلیل داده‌­ها و برنامه‌­های کلاود خصوصی طراحی شده است. این سرور از ۲ تا ۸  پردازنده با ۲۸ هسته و ۴۸ اسلات حافظه (رم) تا ظرفیت ۶ ترابایت پشتیبانی می‌­­کند.

RS700A-E9 نیز یک سرور AMD EPYC-based است که روی هر یک از پردازنده‌­ها تا ۳۲ هسته با ۱۲۸ نخ پردازشی را پشتیبانی می­‌کند و ظرفیت ذخیره‌­سازی انعطاف­‌پذیر با بیش از ۱۲ هارددیسک ۱۲.۵ اینچ با اندازه ۱U ارایه می‌دهد. این مدل برای اهداف مجازی‌­سازی و ایجاد ماشین‌های مجازی (VM) با هزینه‌­های پایین‌­تر ساخته شده است.

گفتنی است هر دو سرور پرسرعت ایسوس ۴ رکورد جهانی در میان سرورهای دو پردازنده‌ای برای اجرای برنامه‌های کاربردی با محاسبات سنگین دارند. در ایران، شرکت رهنمون فناوری اطلاعات محصولات سرور ایسوس را با گارانتی سه ساله عرضه می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا