وای‌فای

شیائومی Mi Wi-Fi Amplifier Pro: خیلی ارزان وای‌فای‌تان را دوپینگ کنید

شیائومی در سال ۲۰۱۵ اولین تقویت‌کننده خود را با نام Mi WiFi عرضه کرد. این تقویت‌کننده وای‌فای بسیار کوچک و مبتنی بر USB 2.0 بود.

در سال ۲۰۱۶، این شرکت خوب چینی از مدل Mi WiFi 2 رونمایی کرد. می وای‌فای ۲ به آنتن PCB مجهز بود و یکی از پرفروش‌ترین تقویت‌کننده‌های وای‌فای دنیا است. هنوز هم شیائومی Mi WiFI 2 فروش می‌رود و کاربران برای استفاده روی لپ‌تاپ و پی‌سی خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ گجت شبکه بسیار ارزان‌قیمت شیائومی که واقعا کاربردی هستند

ولی مدل تقویت‌کننده جدید این شرکت به نام Mi WiFi Amplifier Pro به دو آنتن خارجی PCB مجهز شده است و اگرچه هنوز از وای‌فای تک بانده روی استاندارد ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند ولی برای تقویت وای‌فای خانه با توجه به قیمت ارزان‌اش گزینه خوبی است.

می وای‌فای آمپلی‌فایر پرو دو آنتن خارجی با قدرت ۲ دسی‌بل دارد. مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱n و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است. حداکثر سرعت این تقویت‌کننده برابر ۳۰۰ مگابیت بوده و می‌تواند از حداکثر ۶۴ دستگاه یا کاربر به طور همزمان پشتیبانی کند.

این دستگاه شیائومی به طور مستقیم به پریز برق متصل می‌شود. از نظر اندازه و آنتن‌های بلند و بزرگی که دارد، کمی سخت است که به هر پریز برقی وصل شود ولی اگر بتوانید به نزدیک‌ترین پریز برق لپ‌تاپ یا پی‌سی وصل کنید؛ وای‌فای موجود را با سرعتی چند برابر دریافت خواهید کرد.

قدرت تقویت‌کنندگی این دستگاه بالا است و معمولا برای تقویت وای‌فای در متراژهای بالا استفاده می‌شود. مثلا تصور کنید می‌خواهید وای‌فای را در یک اتاق ۵۰ متری برای چندین دستگاه تقویت کنید.

خود شیائومی می‌گوید این تقویت‌کننده می‌تواند سیگنال‌های وای‌فای را به طور مستقیم تا برد ۱۲۰ متر و در یک مکان بسته تا ۸۰ متر ارسال کند.

یک اپلیکیشن و دیگر هیچ

شیائومی برای این تقویت‌کننده خود یک اپلیکیشن به نام Mi Home هم عرضه کرده است تا به راحتی وای‌فای موجود در یک مکان شناسایی شده و خود دستگاه به آن متصل شود و امکان اتصال دیگر دستگاه‌ها به وای‌فای تقویت‌شده را فراهم کند.

این دستگاه قابلیت تشخیص و اتصال خودکار به شبکه‌های وای‌فای را دارد و فقط با افزودن یک عبارت «Plus_» به نام شبکه وای‌فای موجود، وای‌فای تقویت‌ شده را به در اختیار شما قرار خواهد داد.

این تقویت‌کننده به درگاه LAN یا WAN مجهز نیست و خیلی ساده و تنها با یک چراغ LED روی بدنه اصلی طراحی شده است. 

همیشه دستگاه‌های شبکه شیائومی از طراحی ساده برخوردار هستند چون سریعا نصب و راه‌اندازی شده و کاربران نیاز به امکانات بیشتری برای استفاده از آن دستگاه ندارند.

قیمت شیائومی Mi WiFi Amplifier Pro در بازار ایران حدود ۴۰۰ هزار تومان است. شاید این دستگاه، ارزان‌ترین تقویت‌کننده‌ وای‌فای در بازار ایران باشد.

خرید اکستندر شیائومی Mi wi-fi range extender Pro

یک محصول بسیار جالب و کاربردی دیگر از شیائومی:

بررسی پاوربانک مودم روتر شیائومی ZMI MF۸۵۵: همه‌جا اینترنت‌ ۴G و وای‌فای در جیب‌تان است


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا