وای‌فای

تی‌پی‌لینک اولین روتر بی‌سیم ۲.۷ گیگابیتی با پردازنده اینتل را معرفی کرد

شرکت تی‌پی‌لینک یک روتر بی‌سیم با پردازنده مرکزی اینتل معرفی کرد.

غالب روترهای بی‌سیم امروزی در بازار با پردازنده‌های وای‌فای شرکت‌های کوالکام، برودکام و شرکت‌های دیگری غیر از اینتل هستند.

معمولا اینتل در بازار پردازنده‌های وای‌فای سهم بالایی ندارد ولی حالا می‌بینیم یک شرکت معتبر و پرفروش بازار شبکه به سوی استفاده از این پردازنده‌ها حرکت کرده است.

روتر Archer C2700 یک روتر دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با چهار استریم (MIMO 4×4) در رده AC2600 است. 

در این رده؛ سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۸۰۰ مگابیت (۴ استریم ۲۰۰ مگابیت) و سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز در حدود ۱۷۳۳ مگابیت (۴ استریم ۴۳۳ مگابیتی) است. 

این روتر بی‌سیم از فناوری‌های MU-MIMO و Airtime Fairness سود می‌برد و دارای پلتفرم HomeCare است. HomeCare یک ویژگی و پلتفرم امنیتی مبتنی بر فناوری‌ها و ابزارهای شرکت ترندمیکرو برای حفاظت از اطلاعات و دستگاه‌های شبکه است.

سومین روتر بی‌سیم دنیا با پردازنده اینتل

پلتفرم HomeCare امکان استفاده از یک آنتی‌ویروس توکار درون روتر بی‌سیم را فراهم می‌کند. فناوری دیگر این روتر بی‌سیم، Band Steering برای انتخاب بهترین فرکانس و باند رادیویی برای هر کاربر و دستگاه روی شبکه است.

OpenVPN و PPTP VPN و L2TP VPN نیز امکان یک ارتباط VPN بهتر را روی این روتر تی‌پی‌لینک فراهم می‌کنند. این روتر می‌تواند با دستیار صوتی دیجیتالی الکسای آمازون و استاندارد خانه‌های هوشمند IFTTT کار کند.

تی‌پی‌لینک C2700 از ۴ درگاه LAN و ۱ درگاه WAN با سرعت یک گیگابیت سود می‌برد و ۴ آنتن خارجی اختصاصی برای ۴ استریم روی هر فرکانس رادیویی دارد.

کلیدهای WPS، ریست، روشن/خاموش وای‌فای و روشن/خاموش چراغ‌های LED به همراه پاور در دسترس هستند.

تی‌پی‌لینک به‌زودی این روتر بی‌سیم رده بالا را با قیمت ۱۷۰ دلار وارد بازار می‌کند. قیمت این روتر ارزان‌تر از روترهای هم‌رده این شرکت با قیمت‌های حدود ۲۲۰ دلار است.

روتر Archer C2700 پس از روترهای  Phicomm K3C و  ASUS Blue Cave سومین روتر بی‌سیم رده بالای دنیا با پردازنده‌های اینتل است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا