اخبار جهان

چین آزمایش‌های ۶G را با موفقیت پشت سر گذاشت

امریکا و اتحادیه اروپا برای 6G روی شرکت‌های نوکیا و اریکسون حساب باز کردند

اگرچه در روزهای اولیه اتصال به ۵G هستیم ولی برای شروع توسعه ۶G زود نیست.

همان‌طور که در ۵G دیدیم؛ شرکت‌های مخابراتی چینی در توسعه فناوری‌های تلفن همراه نسل بعدی، پرچم‌دار و جلوتر از رقیبان هستند.

گزارش اخیر ITHome نشان می‌دهد؛ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین (MIIT) با همکاری شرکت ZTE، برخی نمونه آزمایش‌های ۶G را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در این آزمایش‌ها، از فناوری‌ها و تکنیک‌هایی استفاده شده که برای دستیابی به شبکه‌های ۶G پراهمیت هستند.

۵ تستی که شرکت ZTE در آن‌ها شرکت کرده است و رسانه‌ای شدند؛ عبارتند از:

۱- نمونه مفهومی شبکه مستقل توزیع شده ۶G و شبکه دوقلوی دیجیتالی

۲- نمونه مفهومی قدرت محاسباتی در شبکه‌های ۶G

۳- نمونه مفهومی فناوری‌های کلید در ۶G مبتنی بر فرکانس‌های تراهرتز

۴- نمونه مفهومی فناوری‌های یکپارچه‌سازی ادراک ارتباطی ۶G

۵- نمونه مفهومی فناوری‌های فراسطحی هوشمند ۶G

در گزارش منتشر شده، این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز به اتمام رسیدند ولی ذکر شده هنوز فاصله زیادی با شبکه‌های ۶G که در تئوری درباره‌شان صحبت می‌شود؛ وجود دارد و چیزی که تا کنون به دست آمده، قابل مقایسه با ۵G نیست.

علاوه بر چین، کشورهای اروپایی و ایالات متحده نیز در حال توسعه و تست ۶G هستند. در امریکا، شرکت‌های مخابراتی چینی هواوی و زد تی ایی، ممنوع از هر گونه فعالیت و فروش تجهیزات هستند.

به همین دلیل، ایالات متحده سراغ شرکت‌های اروپایی مانند اریکسون و نوکیا برای توسعه شبکه‌های ۶G رفته است.

اخیرا، اریکسون اعلام کرد میلیون‌ها پوند برای انجام تحقیقات پیرامون ۶G در بریتانیا، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نوکیا 6G

۶G تجاری تا سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی می‌شود

سال گذشته، اداره ملی حق مالکیت معنوی چین (CNIPA) اعلام کرد این کشور در زمینه ثبت حق اختراع ۶G پیشتاز است.

CNIPA مدعی شد از حدود ۳۸ هزار ثبت اختراع جهانی برای نسل ششم شبکه‌های موبایل، ۳۵ درصد برابر با ۱۳۴۴۹ ثبت اختراع برای کشور چین است. ایالات متحده با ۱۸ درصد پتنت‌ها، در رتبه دوم است.

اریسکون نیز برنامه بلندمدت ده ساله را دنبال می‌کند که منجر به راه‌اندازی شبکه‌های ۶G تجاری در سال ۲۰۳۰ می‌شود.

در حالی‌که هنوز استاندارد رسمی برای ۶G عرضه نشده و بسیاری از نهادها دارند درباره مشخصات و ویژگی‌های این نسل ارتباطی، بحث و تبادل نظر می‌کنند؛ برخی کارشناسان معتقد هستند ممکن است سرعت دانلود داده‌ها در ۶G به ۱ ترابیت بر ثانیه برسد که ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از ۱ گیگابیت بر ثانیه در شبکه‌های ۵G mmWave است.

ممکن است شبکه‌های ۶G حدود ۱۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه باشند که حداکثر سرعت در ۵G عنوان شده است.

ژاپن نیز در تحقیقات ۶G خود مدعی شده این شبکه‌ها سرعتی هزار برابر ۵G دارند. شرکت ال‌جی نیز برخی آزمایش‌ها روی ۶G در فرکانس‌های تراهرتزی را با موفقیت گذرانده است.

قرار است به‌زودی، شرکت اریکسون، استراتژی خود برای توسعه ۶G را منتشر کند. آن‌ها فقط در کشور انگلیس، تیمی متشکل از ۲۰ محقق سطح بالا جمع کرده و برای دانشجویانی که در این زمینه کار می‌کنند؛ بودجه‌هایی در نظر گرفتند. تمرکز بر هسته شبکه ۶G و امنیت سخت‌افزارها، مهم‌ترین دستورالعمل اریکسون برای توسعه نسل ششم موبایل است.

 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا