پرونده ویژه

پرونده ویژه: راهنمای خرید مودم ADSL و VDSL در سال ۱۴۰۱

معرفی بهترین مودم‌های بازار ایران به همراه اشاره به نکات مهم خرید مودم ADSL/VDSL

اینترنت ADSL هنوز نمرده است. اینترنتی که روزگاری خواهان زیادی داشت و سوگلی اپراتورها و سرویس‌دهنده‌ها بود؛ این روزها کم محبوب شده و بیشتر کاربران به اینترنت موبایل مهاجرت کردند.

قرار بوده پروژه توسعه اینترنت VDSL در ایران به کمک اینترنت ثابت بیاید و جور عقب‌ماندگی و کندی و بی‌کیفیتی ADSL را بکشد ولی این پروژه با موانع و مشکلات زیادی روبرو شد و تعداد پورت‌های بسیار کمی در کشور راه‌اندازی شد.

اگر هنوز کاربر اینترنت ADSL هستید یا به تازگی و با خوش شانسی کاربر VDSL شدید؛ چه مودم روترهایی در بازار برای خرید و انتخاب دارید؟ در سال ۱۴۰۰ یک مودم ADSL باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بهترین و سریع‌ترین مودم‌های ADSL بازار ایران کدام‌ها هستند و چه قیمت و مشخصاتی دارند؟

با ما در این پرونده ویژه همراه باشید تا یک بسته کامل محتوایی راهنمای خرید مودم ADSL را مرور کنیم:

تفاوت مودم‌های ADSL با مودم‌های VDSL چیست؟

اگر بخواهید از اینترنت پرسرعت وی‌دی‌اس‌ال استفاده کنید؛ به یک مودم وی‌دی‌اس‌ال نیاز دارید. با مودم ADSL قبلی خود نمی‌توانید به اینترنت VDSL وصل شوید. البته، شرکت‌های سرویس‌دهنده VDSL در ایران از جمله مخابرات و شاتل به شما هر طور شده یک مودم VDSL می‌فروشند و نباید نگرانی از بابت مودم VDSL داشته باشید.

چرا ایسوس DSL-AC68U بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین مودم روتر ADSL/VDSL ایران است؟

اگر DSL-AC68U ایسوس را بخرید؛ بی‌شک یکی از بهترین مودم روترهای دنیا را خریداری کردید و این شانس را دارید از یک دستگاه لذتی بی‌نهایت ببرید. مودم DSL-AC68U هر آن چیزی که یک کاربر انتظار دارد را به او هدیه می‌دهد و حسرتی روی زمین باقی نمی‌ماند.

به این دلیل مهم بهتر است مودم VDSL به جای مودم ADSL بخرید

اگر کاربری بخواهد این روزها یک مودم DSL خریداری کند؛ دو گزینه کلی پیش‌رو دارد: خرید مودم ADSL یا خرید مودم VDSL؟ البته، مودم‌های VDSL از استانداردهای ارتباطی ADSL و +ADSL2 هم پشتیبانی می‌کنند ولی به نسبت مودم‌های ADSL فعلا در بازار ایران قیمت‌های بالاتری دارند و مدل‌های محدودتری یافت می‌شود.

۱۰ مودم ADSL/VDSL خوب زیر ۱.۵ میلیون تومان بازار ایران

در حالی‌که بازار شبکه و مودم در ایران از ابتدای امسال آشفته و به هم ریخته شده؛ قیمت‌ها چند برابر شدند؛ هیچ مودمی وارد نمی‌شود و تقاضا برای خرید مودم‌های VDSL افزایش یافته است؛ ولی باز می‌توان مودم‌های خوب و نسبتا ارزان‌قیمتی خرید.

من یک کاربر خانگی هستم؛ برای اتصال یک کامپیوتر، لپ‌تاپ و چند گوشی به اینترنت کدام مودم ADSL را خریداری کنم؟

اگر شما هم به دنبال یک مودم روتر ADSL خوب خانگی هستید؛ سوال و جواب‌های درون این مقاله را بخوانید و دنبال کنید. در اینجا، خیلی ساده و راحت دنبال یافتن بهترین مودم ADSL مناسب کارمان رفتیم!

سوال و جواب درباره خرید مودم ADSL: با بودجه‌ای حداکثر ۵۰۰ هزار تومان کدام مودم روتر را بخریم؟

در این مقاله هم با مطرح کردن پرسش‌های کاربران سایت شبکه‌چی درباره خرید مودم ADSL، نکات مهم خرید یک مودم ADSL را مورد بحث قرار دادیم و چند مدل بازار را معرفی کردیم.

بهترین مودم روترهای ADSL/VDSL زیر ۲ میلیون تومان بازار ایران

وقتی ۲ میلیون تومان برای خرید یک مودم روتر ADSL/VDSL کنار می‌گذارید؛ قضیه مقداری متفاوت می‌شود و شما حق انتخاب از میان چند مدل نسبتا خوب را دارید. اگرچه، این روزها غالب مودم روترهای به‌روز و قدرتمند بازار بالای ۲ میلیون تومان قیمت دارند و قیمت برخی از مدل‌ها تا ۵ الی ۶ میلیون تومان می‌رسد.

۶ مودم روتر VDSL ارزان‌قیمت بازار ایران

همیشه قرار نیست یک مودم ADSL/VDSL پرسرعت خریداری کنید. سرعت اینترنت VDSL به حدی خوب است که خرید یک مودم میان رده و ارزان قیمت هم می‌تواند بهترین اینترنت ثابت را در اختیارتان قرار دهد.

۵ مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران

در دنیا مرسوم است که از روترهای بی‌سیم برای کلاینت VPN یا ست کردن یک VPN روی وای‌فای استفاده می‌شود. به همین دلیل، با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید فهرستی از بهترین روترهای VPN دنیا پیدا کنید. ده‌ها وب‌سایت و منبع به بررسی، مقایسه و آموزش راه‌اندازی وی‌پی‌ان روی یک روتر بی‌سیم پرداختند.

۵ مودم روتر پرسرعت بازار ایران را بشناسید

در حالی که بازار ایران بیشتر با مودم روترهای سری N پر شده است و کاربران هم دوست دارند برای اینترنت ADSL خود زیاد هزینه نکنند و نهایتا یک مودم ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومانی بخرند؛ باز هم می‌شود مودم روترهایی با سرعت بالا پیدا کرد. در این مطلب می‌خواهیم ۵ مودم روتر پرسرعت بازار ایران را مرور کنیم.

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران

این مودم روترهای VDSL برای کاربران حرفه‌ای و سخت‌پسند و پرتوقع مناسب هستند. کاربرانی که طرفداران کارهای چندوظیفه‌ای هستند و می‌خواهند به طور همزمان با چند دستگاه به اینترنت هجوم ببرند.

۶ مودم روتر قدرتمند مناسب ثبت‌نام خودرو

این روزها افراد زیادی ازم سوال می‌کنند بهترین مودم پیشنهادی برای ثبت‌نام خودرو کدام است. در این مقاله ۵ مودمی که به نظرم برای این منظور مناسب هستند را معرفی می‌کنم ولی پیش از آن باید چند نکته را مدنظر قرار داد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا