راهنمای خرید

کدام مودم TD-LTE مبین‌نت را انتخاب کنیم (بهترین مودم مبین نت)

اگر مشترک طرح ۳۶۰ مبین‌نت هستید؛ کدام مودم برای شما مناسب است؟

اگر کاربر اینترنت TD-LTE مبین‌نت هستید یا تصمیم گرفتید به‌زودی مشترک این سرویس شوید؛ یک انتخاب بزرگ و مهم پیش‌رو خواهید داشت: بهترین مودم مبین نت برای شما کدام مدل است؟ 

تا چندی پیش شرکت مبین‌نت فقط یک مودم TD-LTE داشت ولی اکنون چندین مودم TD-LTE با برند این شرکت وارد بازار شده و توسط نمایندگی‌های مبین‌نت به مشترکان تحویل داده می‌شود.

مبین‌نت چند مودم برای طرح ۳۶۰ خود نیز معرفی کرده است. سیم کارت ۳۶۰ به اینترنت FDD همراه اول وصل می‌شود و برای مناطقی است که اینترنت TDD در دسترس نیست یا خیلی ضعیف است.

در دسترس بودن تعداد زیاد مودم، آزادی انتخاب برای کاربران به وجود می‌آورد؛ البته اگر کاربران بتوانند روی سرویس اینترنت TD-LTE مبین‌نت، خودشان مودم TD-LTE را هم انتخاب کنند.

چون برخی از بسته‌ها و سرویس‌ها، به‌خصوص توسط نمایندگی‌ها فقط با یک مودم خاص عرضه می‌شوند و کاربر دیگر حق انتخاب مودم را ندارد جز اینکه مودم تحویل گرفته شده را کنار گذاشته و خودش یک مودم TD-LTE جدید از بازار خریداری کند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید بسته‌های اینترنت TD LTE مبین نت

به هر حال، اگر تصمیم دارید برای اینترنت TD-LTE یا طرح ۳۶۰ مبین‌نت، یک مودم خریداری کنید؛ در ادامه نگاهی به مودم‌های موجود در بازار می‌اندازیم و در انتها پیشنهادات خودمان را برای انتخاب بهترین مودم مبین نت می‌دهیم:

راهنمای خرید بهترین مودم مبین نت

برخی مودم‌های مبین‌نت فقط برای اینترنت TDLTE هستند و برخی فقط برای اینترنت FDD یا همان نت موبایل.

در این وسط، غالب مودم‌های تازه وارد مبین‌نت از سری ۴.۵G TDLTE هستند؛ یعنی هم سیم‌کارت TDD و هم سیم‌کارت FDD را پشتیبانی می‌کنند و دیگر نیازی نیست نگرانی بابت پشتیبانی از اینترنت‌های سیم‌کارتی داشته باشید.

مودم مبین نت MN6200D

مودم مبین نت MN-6200D

جدیدترین و پیشرفته‌ترین مودم ۴.۵G TDLTE مبین‌نت است که روی طرح‌های پرو به مشتری داده می‌شود. در برخی سایت‌ها گفته می‌شود این مودم توسط برند یوتل ساخته می‌شود.

مودم MN-6200D که توسط همراه اول و ایرانسل با نام‌های دیگری نیز وارد بازار شده؛ یک مودم سیم‌کارتی رومیزی با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت، آپلود ۵۰ مگابیت و وای‌فای دو بانده AC1200 مگابیت است.

این مودم دارای دو درگاه شبکه LAN صد مگابیتی است ولی از درگاه USB یا تلفن ثابت خبری نیست. کلید پاور دارد و یک سری چراغ چشمک‌زن LED نیز در پنل جلویی چینش شدند.

مبین نت MN-6200D

مبین‌نت MN-6200D را باید یک مودم میان رده بازار دانست که برای مصرف‌کننده اینترنت TDLTE، امکانات کافی دارد؛ ضمن اینکه می‌توانید سیم‌کارت ۳۶۰ مبین‌نت نیز روی آن قرار دهید و از اینترنت همراه اول استفاده کنید.

خرید مودم مبین‌نت MN6200D

مودم سیم‌کارتی مبین‌نت MN6300D

مبین نت MN6300D

این مودم در بهمن ماه ۱۴۰۱ معرفی شد و خیلی‌ها تصور می‌کردند یک جایگزین برای مودم هواوی B612 است؛ از بس مشخصات خوب و کاملی داشت و یک محصول رده بالا نشان می‌داد.

اما اکنون مبین‌نت این مودم را روی طرح‌های اولترای خود به مشتری می‌دهد و باز یک مودم ۴.۵G TDLTE رده متوسط است.

مودم مبین نت ۶۳۰۰

مودم MN6300D مبین‌نت از وای‌فای دو بانده (AC8۷۰)، سرعت ۳۰۰ مگابیتی روی اینترنت موبایل و ۴ درگاه شبکه LAN گیگابیتی سود می‌برد. ضمن اینکه دو کانکتور نصب آنتن خارجی هم دارد.

این مودم از MIMO 2×۲ و CA 2 پشتیبانی می‌کند و قابلیت تشخیص و انتخاب خودکار بین شبکه ۴G و TDLTE را دارد.

خرید مودم مبین‌نت Mn6300D

مودم فضای باز مبین‌نت MN7700

مودم بیرونی مبین نت

مودم MN7700 یا Leanotek EL145 برای نصب در بیرون از خانه و فضاهای باز طراحی و عرضه شده است؛ برای افرادی که می‌خواهند از اینترنت ۴G استفاده کنند ولی گیرندگی سیگنال ضعیفی دارند.

مودم MN7700 از اینترنت TDLTE پشتیبانی نمی‌کند و تراشه آن ساخت شرکت کوالکام است. دو آنتن LTE با قدرت گیرندگی ۱۱ دسی بل دایرکشنال روی این مودم نصب شده است و از MIMO 2×۲ پشتیبانی می‌کند.

یک مودم از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت و وای‌فای تک بانده N300 که نمی‌تواند رضایت‌بخش باشد.

همین‌طور، یک درگاه LAN گیگابیتی با قابلیت پشتیبانی از PoE دارد و از VPN پشتیبانی می‌کند. همچنین، مجهز به فایروال SPI و DMZ و NAT است؛ از پورت فورواردینگ، تعریف آی پی ایستا، VPN Pass-through و GRE Tunneling پشتیبانی می‌کند.

مودم MN4400

مبین‌نت در نیمه دم سال ۱۴۰۲ و در قالب طرح پرایم پلاس خود، سراغ یک مودم ۴G LTE مونتاژ ایران به نام MN4400 رفت؛ مودمی بالاتر از MN4200 و پایین‌تر از MN6200 یا MN6300.

مودم MN4400 فقط از اینترنت FDD یا ۴G LTE پشتیبانی می‌کند و برای اینترنت TD LTE نیست. 

مودم مبین نت MN4400

یک مودم سیم کارتی رومیزی از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و وای فای تک بانده ۳۰۰ مگابیت، ۴ درگاه LAN صد مگابیتی و کلید روشن/خاموش، ریست و WPS که با ۳۰۰ گیگ اینترنت FDD یک ساله به قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

خرید این مودم برای افرای که صرفا می‌خواهند اینترنتی بهتر از ADSL در خانه داشته باشند و پول زیادی هم خرج نکنند؛ بسیار گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

مودم رومیزی AirMaster 3000

مبین‌نت اولین مودمی که برای سرویس اینترنت TD-LTE خود عرضه کرد، AirMaster 3000 بود. در اصل، مبین‌نت این مودم را برای سرویس وایمکس خود عرضه کرده بود ولی با انداختن یک سیم‌کارت TD-LTE روی آن می‌توان از اینترنت این سرویس هم تا سرعت حداکثری ۴۰ گیگابیت استفاده کرد.

مودم LTE این دستگاه بسیار قدیمی و ۳GPP2 است. یعنی حتا از نسل چهار شبکه‌های موبایل نیز نیست.

مودم مبین نت AirMaster 3000

وای‌فای این مودم ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت است. از MIMO 2×1 سود می‌برد و آنتن ۳ دسی‌بلی روی این شبکه بی‌سیم استفاده می‌شود.

باتری ندارد، مجهز به ۲ درگاه شبکه اترنت RJ45 صد مگابینی و ۲ درگاه RJ11 است و یک شیار سیم‌کارت دارد.

مبین‌نت دیگر این مودم TD-LTE را عرضه نمی‌کند و اگر بخواهید خریداریش کنید باید از بازار آزاد و دست دوم تهیه شود.

مودم رومیزی AirMaster 3100v

پس از مودم AirMaster 3000، تقریبا تا ابتدای امسال، شرکت مبین‌نت به طور اختصاصی فقط مودم ۳۱۰۰V را به خریداران اینترنت TD-LTE تحویل می‌داد.

این مودم روتر روی شبکه‌های ۴G LTE از حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۳۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. 

مودم مبین نت AirMaster 3100v

روی وای‌فای، از استاندارد ۸۰۲.۱۱n و احتمالا حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سود می‌برد.

منبع تغذیه این مودم، اتصال مستقیم به برق شهری و بدون باتری است. بنابراین؛ برای کاربری‌های همراه و قابل حمل مناسب نیست. از دو آنتن موبایل و وای‌فای سود می‌برد که هریک قدرتی ۴ دسی بل دارند.

مودم رومیزی مبین نت

حداکثر ۳۲ کاربر و دستگاه می‌توانند به طور همزمان به این مودم متصل شوند. یک شیار سیم کارت، دو درگاه LAN، یک درگاه RJ11 و چراغ LED دارد.

به طور کلی، این مودم برای مصارف داخل خانه مناسب است، از فناوری MIMO سود می‌برد و از استانداردها و پروتکل‌های VOIP پشتیبانی می‌کند.

این مودم نیز مدت‌ها از سوی مبین‌نت از رده خارج شده و مودم ۳۱۰۰D جایگزین آن شده است.

خرید مودم مبین نت Air Master 3100V

مودم رومیزی AG3100D

مودم مبین نت 3100D

در سال ۱۴۰۱، رایج‌ترین مودم مبین‌نت برای استفاده از اینترنت TD-LTE است. این مودم از اینترنت TDLTE/FDLTE پشتیبانی می‌کند؛ حداکثر سرعت آن ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است و از وای فای تک بانده روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

این مودم دارای قابلیت‌های ابتدای ست کردن وی پی ان است و یک مودم رومیزی فاقد باتری است و باید مستقیم به برق شهری وصل باشد.

مودم مبین‌نت ۳۱۰۰D دارای یک درگاه شبکه اترنت ۱۰۰ مگابیتی است تا بتوانید لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود را به طور مستقیم به مودم و اینترنت وصل کنید.

این مودم برای مصارف معمولی در خانه گزینه مناسبی است.

یک شرکت ایرانی نیز این مودم را با نام FV-lGC4000L زده و باز توسط مبین‌نت وارد بازار می‌شود.

خرید مودم مبین‌نت AG 3100D

مودم همراه SLC-130

نام اصلی این مودم SLC-130S42G است. یک مودم در رده LTE Cat4 با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت و البته پشتیبانی از اینترنت TD-LTE.

مودم همراه SLC-130 مبین نت

مجهز به وای‌فای ۸۰۲.۱۱n روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت است. از دو درگاه LAN با سرعت ۱۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند و ۵ چراغ LED برای پاور، سیگنال LTE، درگاه‌های LAN و وای‌فای دارد.

آنتن‌های وای‌فای این دستگاه Omni-Directional و آنتن‌های LTE با قدرت ۵ دسی‌بل هستند. سوکت برق آن یک درگاه میکرو USB است و از باتری استفاده نمی‌کند. 

مبین نت SLC-130

ظاهرا هنوز مبین‌نت این مودم روتر را به صورت آزاد در بازار نمی‌فروشد و فقط برخی نمایندگی‌ها همراه با سرویس اینترنت TD-LTE عرضه می‌کنند. 

این مودم نیز کمتر در بازار یافت می‌شود و مبین‌نت دارد آن را از رده خارج می‌کند.

مودم هواوی B612 (بهترین مودم مبین نت)

فکر کنم دیگر همه کاربران با این روتر آشنایی داشته باشند. ایرانسل این مودم را با نام TF-i60 ارایه می‌دهد و از هر دو اینترنت ۴.۵G و TD-LTE پشتیبانی می‌کند.

روی اینترنت LTE به خاطر سود بردن از یک مودم LTE Cat6 می‌تواند سرعتی ۳۰۰ مگابیتی برای دانلود و ۵۰ مگابیتی برای آپلود را پشتیبانی کند که البته در ایران هم سرعت اینترنت FDD و هم اینترنت TDD خیلی کمتر از این سرعت‌ها است.

مودم هواوی B612 مبین نت

مجهز به وای‌فای تک بانده با MIMO 4×4 و ۴ درگاه LAN (یک درگاه WAN) و یک درگاه RJ11 است. دو سوکت SMA برای نصب آنتن خارجی دارد و ۳۲ کاربر به طور همزمان می‌توانند به این مودم روتر متصل شوند. 

از مودم هواوی B612 دو مدل به نام‌های B612s-25d و B612s-51d وارد بازار ایران شده است که در فرکانس‌های پشتیبانی روی LTE با یکدیگر متفاوت هستند.

مبین نت ۶۱۲

درباره این مودم روی سایت شبکه‌چی زیاد صحبت کردیم. می‌توانید تمام مطالب ما درباره مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 را می‌توانید در اینجا بخوانید.

بسیاری از کاربران اعتقاد دارند هواوی B612 بهترین مودم مبین نت است و هنوز این شرکت بالاتر از آن مودمی عرضه نکرده!

خرید مودم مبین‌نت هواوی B612

مودم رومیزی فورجی MN4200

مودم مبین نت MN4200

همان مودم یوتل L443 است که با لاک مبین‌نت به نام مودم MN4200 عرضه می‌شود.

یکی از پروفروش‌ترین مودم‌های رومیزی ۴G LTE در بازار ایران طی ماه‌های اخیر که توسط یک شرکت ایرانی تولید شده ولی کیفیت و قدرت نسبتا خوبی دارد و از آنتن‌دهی رضایت‌بخشی به واسطه دو آنتن خارجی خود سود می‌برد.

این مودم از سیم‌کارت FDD 4g LTE پشتیبانی می‌کند و نمی‌تواند به باند فرکانسی TDLTE وصل شود. چهار درگاه شبکه LAN دارد و وای فای تک بانده است.

از تنظیمات وی پی ان مقدماتی سود می‌برد و دارای کلیدهای وای فای، روشن/خاموش، WPS و ریست برخودار است. طرح مبین‌نت ۳۶۰ با این مودم به مشتریان داده می‌شود.

خرید مودم مبین‌نت MN4200

مودم جیبی مبین نت MN-M4000N

مودم 4G مبین نت

این مودم اخیرا و در فصل تابستان ۱۴۰۱ از سوی مبین نت برای مشتریان سیم کارت های ۳۶۰ خود، عرضه شده است.

سازنده این مودم، شرکت چینی notion است. مودم M4000N مبین نت از رده LTE Cat 4 و با پشتیبانی از فرکانس‌های FDD است. حداکثر سرعت دانلود آن به ۱۵۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود آن نیز ۵۰ مگابیت خواهد بود.

یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی، یک شیار سیم کارت بزرگ، یک شیار کارت حافظه SD، کلید پاور، کلید WPS و ریست و صفحه‌نمایش رنگی دارد و کاملا توسط مبین نت هم در بدنه مودم و هم در صفحه‌نمایش و پنل کاربری، لاک شده است و لوگوی این شرکت را خواهیم دید.

مودم جیبی نسبتا سبک و کوچکی با قیمت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که ارزان‌تر از مودم‌های دیگر این شرکت و همین‌طور مودم‌های ۴G بازار می‌شود.

خرید مودم جیبی مبین نت MN-M4000N

کدام مودم TD-LTE یا FDD 4G برای من مناسب است؟

اکنون، می‌توانیم بهترین مودم مبین نت را انتخاب کنیم.

اگر قصد خرید قوی‌ترین مودم را دارید؛ باید یکی از مودم‌های هواوی B612 یا MN6200 را انتخاب کنید تا از هر نظر، بهترین مشخصات را داشته باشید.

در مرحله بعدی، مودم MN6300 برای افرادی که دنبال مودم ۴.۵G هستند؛ گزینه خوبی است.

هر سه مودم بالا، از اینترنت TD LTE در کنار اینترنت موبایل یا FDD پشتیبانی می‌کنند و دست شما برای استفاده از هر کدام این سرویس‌ها باز است.

در مودم‌های LTE Cat 4 این شرکت نیز مودم‌های نسل جدید MN4200 و MN4400 برای اتصال به اینترنت FDD مناسب هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫29 دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون از توضیحاتتون. من در حال حاضر مودم AirMaster 3000 رو بیش از یک ساله که دارم و دارم از TD-LTE مبین نت استفاده می کنم. توی این مطلب نوشته شده بود که چیپست مودم LTE این مودم خیلی قدیمیه و از رده ۳GPP2 هست. می خواستم ببینم که آیا این توی کیفیت و سرعت اینترنت تاثیری می ذاره ؟ مثلا اگه مودم های جدیدتر مبین نت مثل B612 رو تهیه کنم، آیا کیفیت اینترنت TD-LTE مبین نت بنده بهتر می شه یا اینکه نه، خیلی فرقی نمی کنه ؟
    ممنون

    1. تهیه مودم b612 مشکل را حل نمی‌کند چون کلا اینترنت TD-LTE ضعیف است و از سوی دیگر تفاوت چندانی میان هواوی B612 با AirMaster 3000 نیست

      1. سلام یه سوالی داشتم من یه چند وقت بخاطر اینترنت به مشکل بر خوردم برای خونه
        اول از شاتل گرفته که خیلی دزدی اشکار انجام میداد وحجم سریع تمام میکرد
        دوم از های وب گرفتم الان هم دارم استفاده میکنم خیلی سرعت اینترنت ضعیف هست واین هم معلوم نیست که حجم میخوره یا نه چون هنوز یک ماه نشده
        حال میخوام موبینت بگیرم برای خانه به نظر تون چه مودم از موبینت بگیرم که حداقل ۵تا موبایل یه دوتا لب تاب جواب بده شنیدم سرعت خیلی خوبه ولی حجم سریع تموم میشه برات اگه امکان هست بگین چه مودم شو بگیرم و چه طرح شو خوبه چند گیگ حجم برای یک ماه به صرفه هست

  2. سلام و خسته نباشید، ممنون میشم توضیحی هم راجب MIMO 2X1 یا MIMO 4X4 بدید، چون به دلیل اینکه منزل ما مساحتش تقریباً بزرگ هست ( ۱۵۰ متر) نگران این هستم که مودمی که تهیه میکنم قدرت آنتن دهی وای فای برای دستگاه های متصل رو نداشته باشه یا ضعیف باشه، تا جایی هم که متوجه شدم مودم airmaster 3000 قدرت آنتن دهیش ۳ دسیبل هست و نسبت به سایر مودم ها ضعیف هست.
    ممنون میشم در این مورد هم راهنمایی کنید و پیشنهاد خودتون رو ارائه بدید.
    با تشکر

  3. سلام امروز مودم B612 مبین نت به دستم رسید، واقعا راضی هستم !! شاید انتقاداتی که شما به این مودم وارد کردید مختص شرکت ایرانسل باشه که با نام TF-I60 عرضه میکنه، اما B612 مبین نت واقعا عالی هستش هم از نظر طراحی و هم از نظر آنتن دهی..
    هر دو سیمکارت ۴G و TDD رو هم ساپورت میکنه، در ضمن بنده این مودم رو بسیار ارزون و در طرح ۳۰۰گیگ ۳ ماهه به همراه مودم رایگان = ۲۵۰ تومان خریداری کردم
    حتی فریمویری که مبین نت روی این دستگاه گذاشته بسیار پیشرفته تر و با تظیمات بیشتری از مودم TF-I60 ایرانسل هست

    با توجه به محدودیت و رو به اتمام بودن مودم های موجود در انبار مبین نت، این شرکت مجبور شده به این مودم گرون قیمت چوب حراچ بزنه و برای تمامی طرح های ورودش همین مودم رو ارائه کنه.
    بی نظیر هست و سرعت اتصال من ۳۹.۶۷ مگابیت با پینگ ۱۸ms نتیجه تست گرفته شد.

    تست سرور ایران:
    http://s9.picofile.com/file/8333993476/480C829F_1009_40C3_9DB4_1DA1C5818E67.jpeg
    تست سرور انگلیس (لندن):
    http://s8.picofile.com/file/8333993484/C95B3087_6FDD_4C3D_A7F5_390588AA6AE3.jpeg

    در ضمن ابعادش هم اونقدری بزرگ نیست که نشه جا به جاش کرد. قابل قبوله
    با تشکر از سایت خوبتون

  4. سلام. من مودم TD -LTE شرکت مبین نت دارم و از اینترنت این شرکت استفاده میکنم، خواستم سوال کنم میتونم با همین مودم سیم کارت ایرانسل تهیه و از اینترنت ایرانسل استفاده کنم و آیا نیاز به تنظیمات خاصی داره. . تعرفه شرکت ایرانسل خیلی به صرفه تره. ممنون از راهنماییتون.

    1. نه نمیتونی، مگر اینکه مودم رو آنلاک کنی که اونم بحثش تخصصیه و کار هرکسی نیست، یه جورایی مثل جیلبریک کردن ایفون یا روت کردن اندروید میمونه !!! البته سخت تر

      توجه داشته باش دکل های آنتن مبین نت با ایرانسل فرق میکنه، پس اگه از مبین نت راصی هستی الزاماً نباید ایرانسل همینطور خوب و پرسرعت باشه واست؛ همه چیز به آنتن دهی بستگی داره. گول تعرفه های ایرانسل رو نخور به نظرم

    2. با سلام
      مودم های B612 رو میتونید آنلاک کنید ولی مبین نت در حال حاضر بلافاصله بلاک میکنه و مودم روی دستتون میمونه
      میتونید به جای این کار مودم خود را با مودم طرح ۳۶۰ مبین نت عوض کنید که پوشش دهی شما وسیع می شود ولی با همون مبلغ طرح های ارزان مبین نت خرید میکنید.

  5. سلام من مودم mr200 دارم که آزاد خریداری کردم قابلیت پشتیبانی از td-lte رو داره آیا میشه از سیمکارتهای مبین نت و ایرانسل استفاده کنم؟ اگر میشه از کجا باید سیمکارتشون رو تهیه کنم چون فقط با مودم میفروشن؟

  6. اینترنت LTE به دو صورت TDD-LTE و FDD-LTE از سوی اپراتورها عرضه میشه، FDD(تقسیم فرکانسی) همان نوع اینترنتی هست که از طریق موبایل ها و مودم های همراه استفاده میکنیم. اینترنت TDD(تقسیم زمانی) رو هم میشه از طریق موبایل و مودم بهش دسترسی داشت ولی به شرطی که موبایل یا مودم فرکانس ارائه شده توسط اپراتور را ساپورت کند.
    متاسفانه بر خلاف اکثر کشورها اینترنت ثابت ایرانسل و مبین نت روی فرکانس ۳۵۰۰ مگا هرتز (همان باند ۴۲) کار می کند. اکثر مودم های بازار قابلیت TDD-LTE یا همان اینترنت ثابت رو دارند ولی مدل های خیلی کم و انگشت شماری از باند ۴۲ ساپورت می کنند و به دلیل مصرف باتری بیشتر هیچ کدام از گوشی ها هم این باند رو ساپورت نمیکنند.
    مودم تی پی لینک MR200 فرکانس ۳۵۰۰ رو ساپورت نمیکنه و نمیشه باهاش از اینترنت TDD-LTE ایرانسل و یا مبین نت استفاده کرد ولی از اینترنت FDD-LTE یا همان اینترنت همراه میشه استفاده کرد

  7. عرض سلام اگر مودم مبین نت b612 خریداری کنیم با توجه به اینکه سیم کارت میخوره میشه سیم کارت نسل چهار ایرانسل بزارم و استفاده کنم؟

  8. سلام
    بنده می خوام یه مودم بگیرم نمیدونم مبین نت بگیرم یا tf_i60ایرانسل رو،کدومشون بهتره ممنون میشم کسی که تازه خریده راهنماییم کنه.

  9. سلام من چند سال پیش یکی از مودمهای airmaster3000mرو خریداری کردم . الان مکانمو تغیر دادم‌ نمیتونم‌ازش استفاده کنم دیگه ! موضوع چیه

  10. سلام. من به تازگی مودم مبین نت تهیه کردم مدل
    mn4200 و از سرعت اینترنتم هم خیلی راضی هستم. سرعت اینترنتم زیر ۲۰ مگ نمیاد خیلی مواقع تا ۳۵مگ هم میره. در کل دوستان مبین نت اینترنتش عالیه و شکی در خریدش نکنید

  11. این سرویس هم تا سرعت حداکثری ۴۰ “گیگابیت” استفاده کرد
    یعنی “حتا” از نسل چهار شبکه‌های موبایل نیز نیست.
    غلط املایی در مودم اول

  12. سلام من نسل جدید ی از مبین نت را که بنام mn6300d جدیدا به بازار آمده خرید کردم که فقط با یک آداپتور به برق وصل میشه و روبروی پنجره گذاشته میشه و این مودم به صورت مدل ایرانی وچینی هست مدل ایرانی ارزانتر ولی زیاد قوی نیست و فقط تا ۴ را سابورت میکنه ولی مدل چینی که ساخت شرکت گزین پل بسیار قوی واز لحاظ وزن به سیصد گرم میرسه ولی مدل ایرانی پنجاه گرم هم نمیشه مدل چینی اینترنت ۵ و ۴/۵ را هم سابورت میکنه ولی ۵ که هنوز در ایران راه اندازی نشده در ضمن این مدل اصلا سیم کارتی نیست که بنده استفاده می کنم

  13. من به تازگی mn6200d خریدم، هم سرعتش خوبه هم قطعی نداره سرعتش بالای ۲۰ که هیچ ۳۰ هم میره ولی ای کاش این محدودیت تا ۴۰ رو مبین نت برداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا