راهنمای خرید

سریع‌ترین مودم ایران: معرفی و خرید ۱۰ مودم پر سرعت سیم کارتی و ثابت

چرا باید سریع‌ترین مودم ایران را بخریم و این مودم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در این مطلب می‌خواهیم سریع‌ترین مودم ایران را معرفی کنیم. هم سریع‌ترین مودم ثابت ADSL و VDSL و هم سریع‌ترین مودم‌های سیم‌کارتی ۴G و ۵G.

زمانی بازار ایران بیشتر با مودم روترهای سری N پر شده بود و کاربران هم دوست داشتند برای اینترنت ADSL خود زیاد هزینه نکنند و نهایتا یک مودم یک میلیون تومانی بخرند.

الان، همه چیز فرق کرده است و مردم دریافتند برای داشتن اینترنت بهتر، باید مودم گران‌تری بخرند و شاید بهتر باشد پرسرعت ترین مودم ایران را بخرند.

بنابراین، می‌بینیم کاربران به راحتی ۵ میلیون برای خرید مودم VDSL و ۱۰ الی ۱۵ میلیون برای خرید مودم سیم کارتی ۵G هزینه می‌کنند. بالاتر از آن، برخی کاربران دوست دارند چندین مودم پرچم‌دار داشته باشند و یک اینترنت تجمیع شده استفاده کنند.

سرعت اینترنت یا سرعت وای‌فای؟

پیش از اینکه به سراغ معرفی سریع‌ترین مودم ایران برویم؛ باید درباره سرعت اینترنت روی این مودم روترها حرف بزنیم.

وقتی می‌گوییم یک مودم روتر سرعتی ۱.۹ گیگابیت یا ۶۰۰ مگابیت و نظایر این‌ها دارد؛ مطمئنا منظورمان سرعت اینترنت نیست و درباره سرعت وای‌فای این دستگاه‌های حرف می‌زنیم. سرعت اینترنت مودم‌ها، داستان دیگری دارد. مثلا، نهایت سرعت اینترنت یک مودم ADSL به ۲۴ مگ می‌رسد که در ایران بیشتر از ۱۶ مگ هم نیست.

حداکثر سرعت مودم VDSL برابر با ۱۰۰ مگابیت است و مودم‌های سیم‌کارتی ۴G سرعتی بیشتر از ۲۰۰ مگ نمی‌دهند.

بنابراین؛ وقتی شما یک مودم روتر با سرعت بیشتر خریداری می‌کنید؛ هزینه بیشتری برای سرعت شبکه بی‌سیم و وای‌فای پرداخت کردید و روی سرعت اینترنت شما تاثیر مستقیمی ندارد اما وای‌فای پر سرعت می‌تواند دسترسی به اینترنت را نیز سریع‌تر کند. 

چرا باید سریع‌ترین مودم ایران را بخریم؟

خیلی از کاربران این سوال را می‌پرسند که وقتی می‌شود با ۱ الی ۱.۵ میلیون تومان یک مودم روتر خرید؛ چرا باید بیشتر هزینه کنیم و مهم‌تر اینکه چرا باید چند میلیون تومان برای یک چنین دستگاهی بدهیم؟

جواب این است که به یک کاربر خانگی با مصرف اینترنت معمولی توصیه نمی‌شود به سراغ خرید مودم پرسرعت برود ولی اگر یک کاربر حرفه‌ای می‌خواهد بازی آنلاین بکند؛ ویرایش و استریم ویدیو روی وای‌فای داشته باشد؛ کاربری‌های مالتی‌مدیا دارد و مواردی نظیر این‌ها؛ دیگر مودم روتر معمولی جوابگو نیست و باید گزینه‌های بهتری در بازار انتخاب کند.

از سوی دیگر؛ کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از اینترنت‌های پرسرعت استفاده کنند یا کاربران آنلاین زیادی دارند ولی به وای‌فای هم نیاز دارند؛ مشتری مودم روترهای پرسرعت هستند. 

سریع ترین مودم سیمکارتی

ابتدا، سعی می‌کنیم چند مدل مودم سیم کارتی پر سرعت بازار ایران را مرور کنیم و بعد سراغ سریع ترین مودم‌های اینترنت ثابت می‌رویم:

۱- مودم ۴G نزتک ۷۷DX

مودم نزتک 77DX

شاید در میان این همه مودم سیم‌کارتی ۵G خفن از برندهای هواوی، نوکیا، اوپو، زد تی ای، ZLT و غیره، چرا داریم یک مودم ۴G از برند نزتک معرفی می‌کنیم؟

ما از نزدیک این مودم را تست و بررسی کردیم و باعث شگفتی ما شد؛ چون روی اینترنت FDD سرعت‌هایی به ما داد که حتی برخی مودم‌های ۴.۵G میان‌رده بازار هم از خود نشان نمی‌دهند.

نزتک ۷۷DX از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت و وای فای تک بانده است ولی در تست‌ها، روی اینترنت ایرانسل به سرعت بالای ۱۰۰ مگ هم می‌رسد که با توجه به قیمت ۳ میلیون تومانی آن، بسیار سریع است.

این مودم از ۴ آنتن LTE خارجی و ۴ درگاه شبکه لن سود می‌برد و کاملا برای داشتن یک اینترنت پرسرعت خانگی، مناسب است.

قیمت و خرید مودم نزتک ۷۷DX

۲- مودم ۴.۵G/TDLTE هواوی HWS33 L02

نمای جلویی مودم HWS33

اگر قصد خرید مودم ۴.۵G TDLTE پر سرعت در بازه قیمتی ۵ میلیون تومان را دارید؛ بی‌شک باید دست روی مودم هواوی L02 بگذارید.

مودم L02 مشخصات آن چنان بالایی ندارد ولی هم در اینترنت FDD و به‌ویژه در اینترنت TDLTE می‌تواند بهترین سرعت را به شما بدهد؛ سرعتی که گاها از مودم‌های سیم‌کارتی ۵G بازار هم بیشتر است.

ما در تست‌های خود تا سرعت ۱۳۰ مگ روی اینترنت موبایل ایرانسل و ۱۲۰ مگ روی TDLTE ایرانسل رفتیم که فوق‌العاده است.

مودم L02 دارای دو درگاه لن هزار مگابیتی است و از انتن‌های LTE و وای فای دو بانده داخلی سود می‌برد. فقط از باندهای رادیویی ۱ برای FDD و ۴۲ برای TDD پشتیبانی می‌کند که یک نقطه ضعف بزرگ است ولی ایراد بزرگ‌تر آن، پنل محدود و بسته و بدون تنظیم آن است.

اگر فقط سرعت اینترنت می‌خواهید و دیگری کاری به قفل باند و قفل شبکه و دکل و تنظیمات CA و … ندارید؛ حتما مودم HWS33 را بخرید.

قیمت و خرید مودم هواوی HWS33 L02

۳- مودم فایوجی ZLT X28

مودم ZLT X28

در میان مودم‌های سیم کارتی ۵G زیر ۱۰ میلیون تومان، مودم ZLT X28 حسابی پرطرفدار و محبوب شده و فروش بسیار خوبی تجربه می‌کند.

مودم‌های چینی ZLT از جمله ZLT X20 و ZLT X28 در بازار ایران خوب جا افتادند؛ هم به دلیل قیمت نسبتا مناسب و هم مشخصات و امکانات و غیر لاک بودن‌شان.

سرآمد این مودم‌ها هم مدل X28 با پشتیبانی از همه باندهای فرکانسی ایران روی ۴G و ۵G و TDLTE و هم وای فای AX1500 که جدیدترین نسل وای فای برای مودم‌ها است.

این مودم پردازنده مدیاتک T750 با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه فلش دارد. حداکثر سرعت دانلود آن روی شبکه‌های ۵G ایران به ۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و در ۴G LTE نیز حداکثر سرعت دانلود ۱.۶ گیگابیتی را روی کاغذ دارد (رده LTE Cat 20/18).

۱۲ آنتن MIMO 4×4 برای اتصال به ۴G/5G، یک درگاه USB Type C، ۴ درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت هزار گیگابیت و شیار سیم کارت، امکانات ارتباطی این مودم هستند.

در پنل کاربری نیز از دسترسی سوپرادمین سود می‌برد و تمام تنظیماتی که یک حرفه‌ای مودم‌باز نیاز دارد را در خود جای داده است.

قیمت و خرید مودم ZLT X28

۴- مودم فضای باز هواوی N5368X Max

سریع ترین مودم سیم کارتی

هم در میان مودم‌های سیم‌کارت ۵G داخلی و هم مودم‌های بیرونی تا ۱۵ میلیون تومان، مودمی سریع‌تر از هواوی ۵۳۶۸ پیدا نخواهید کرد.

این مودم را هم می‌شود در خانه گذاشت و هم در بیرون از خانه نصب کرد و بهترین استفاده از آن در فضاهایی است که گیرندگی سیگنال موبایل ضعیف است.

یک مودم ۴G/5G/TDLTE فول امکانات با پشتیبانی از همه باندهای فرکانسی و دسترسی سوپرادمین به فریم‌ویر و تنظیمات مختلف است.

نزدیک به ۱۴ انتن LTE و WiFi دور تا دور مودم N5368X نصب شده تا از همه طرف، ارسال و دریافت داده داشته باشد.

حداکثر سرعت دانلود مودم ۵۳۶۸ روی شبکه‌های ۵G به ۳ گیگابیت می‌رسد و دارای تراشه مرکزی هواوی Balong 5000 که روی بسیاری از مودم‌های پرچم‌دار این غول چینی نشسته است.

در شبکه‌های ۴G LTE از رده LTE Cat 19 با حداکثر سرعت ۱.۶ گیگابیت بر ثانیه است.

قیمت این مودم حدود ۱۳ الی ۱۴ میلیون تومان است ولی کارایی فوق‌العاده به شما می‌دهد و کامل مشکل ضعیف بودن گیرندگی سیگنال اینترنت موبایل را محو خواهد کرد.

سریع‌ترین مودم ADSL/VDSL

در ادامه می‌خواهیم سریع‌ترین مودم روترهای بازار ایران را معرفی کنیم. متاسفانه؛ همان‌طور که اول این مطلب گفتیم؛ مدل‌های محدودی از مودم روترهای پرسرعت دنیا وارد بازار ایران می‌شوند و علت اصلی آن عدم استقبال کاربران از آن‌ها است.

البته؛ خوشبختانه خبر داریم که شرکت‌هایی مانند ایسوس مدل‌هایی مانند DSL-AC88U با سرعت ۳۱۰۰ مگابیت را در آستانه ورود به بازار ایران دارند. به‌هر‌حال؛ انتخاب‌های ما فعلا در بازار ۵ مودم روتر زیر است:

۱- مودم ADSL/VDSL ایسوس DSL-AX82U

سریع‌ترین مودم ایران: ایسوس DSL-AX82U

جدیدترین، مدرن‌ترین، سریع‌ترین و مجهزترین مودم روتر ADSL/VDSL بازار ایران و البته می‌توان گفت بازار جهانی است. یک مودم روتر در رده وای فای ۶ و با پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax و سرعت ۵.۴ گیگابیت بر ثانیه!

پردازنده مرکزی این مودم برودکام BCM6750 است؛ پردازنده سه هسته‌ای با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت رم و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش!

وای‌فای این مودم در رده AX5400 است که البته از استانداردهای وای‌فای ۵ و ۴ نیز پشتیبانی می‌کند. روی استاندارد وای‌فای ۶ یا ۸۰۲.۱۱ax سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به ۵۷۴ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۴۸۰۸ مگابیت می‌رسد تا سرعت نهایی و مجموع آن نزدیک به ۵.۴ مگابیت باشد.

تصور کنید ۴ آنتن خارجی، کلید ریست، کلید پاور، پورت آداپتور پاور، ۴ درگاه LAN، درگاه WAN، درگاه DSL یا RJ11 و درگاه USB 3.0 روی یک مودم روتر خانگی داشته باشید.

از نظر استانداردهای DSL نیز مجهز به +ADSL2 و VDSL2 است. روی اینترنت VDSL2 سرعت تا ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه قابل افزایش است. این استانداردها برای ایران کاملا مناسب و حتی زیاد از حد هم هستند؛ چون فعلا فقط استاندارد VDSL با حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت ارائه می‌شود.

پنل کاربری مدیریت تحت وب مودم ایسوس DSL-AX82U مانند همیشه بسیار مجهز و مملو از ابزارهای گوناگون برای مدیریت و کنترل پهنای‌باند شبکه، کنترل والدین، امنیت وای‌فای، تعریف شبکه میهمان، مودهای گیمینگ و نصب VPN است.

خرید مودم ایسوس DSL-AX82U

۲- مودم روتر ASUS DSL-AC68U

مودم ایسوس DSL-AC68U

ایسوس چندین مودم روتر پرسرعت در رده AC دارد که در ابزار ایران نیز یافت می‌شوند. بهترین مدل فعلی بازار AC68U است. یک مودم روتر با سرعت ۱۹۰۰ مگابیت برای اینترنت ADSL و VDSL با درگاه‌های یک گیگابیتی. یعنی هرچیزی که باید یک مودم روتر داشته باشد را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: چرا ایسوس DSL-AC68U بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین مودم روتر ADSL/VDSL ایران است؟

روتر این دستگاه دو بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۶۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۳۰۰ مگابیت را به نمایش می‌گذارد. سه آنتن خارجی دارد و از چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN در کنار یک درگاه USB 3.1 سود می‌برد. ایسوس روی این دستگاه مجموعه بی‌نظیری از امکانات و ویژگی‌ها را گردآوری کرده است.

خرید مودم ایسوس DSL-AC68U

۳- مودم روتر TP-LINK Archer VR900

مودم VDSL تی پی لینک VR900

یکی از بهترین مودم روترهای بازار ایران است و باز هم مانند مودم روتر ایسوس از سرعتی ۱۹۰۰ مگابیتی و با همان مشخصات روی فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز سود می‌برد. این محصول نیز سه آنتن خارجی دارد و درگاه‌های ارتباطی آن یک RJ11، یک WAN، سه LAN و دو USB 2.0 هستند.

از استانداردهای ADSL و VDSL پشتیبانی می‌کند و به مجموعه کاملی از امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری مجهز شده است. با کمک یک مودم یواس‌پی ۳G/4G می‌توان اینترنت موبایل را روی روتر و شبکه بی‌سیم به اشتراک گذاشت. 

خرید مودم تی پی لینک VR900

۴- مودم روتر Asus DSL-AC88U

مودم VDSL ایسوس DSl-AC88U

بدون شک RT-AC88U یکی از بهترین و قدرتمندترین مودم روترهای جهان است و حتا در میان مودم روترهای ایسوس نیز دُردانه است و نظیر ندارد.

این دستگاه ترکیبی از چندین دستگاه مختلف است. ابتدا یک مودم ADSL/VDSL است و می‌تواند برای اینترنت ADSL کنونی بازار ایران و هم برای سرویس VDSL جدیدی که شرکت مخابرات ارایه می‌کند؛ نصب و پیکربندی شود.

این دستگاه یک روتر دو بانده در رده AC3100 است. وقتی می‌گوییم یک روتر در رده AC3100 يعنی سرعت آن به مرز ۳۱۰۰ مگابیت یا ۳.۱ گیگابیت می‌رسد؛ چگونه؟ روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و استاندارد ۸۰۲.۱۱n سرعتی ۱۰۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز و استاندارد ۸۰۲.۱۱ac سرعتی ۲۱۶۷ مگابیتی دارد.

پس؛ تا اینجا شما هم یک مودم ADSL/VDSL و هم یک روتر بی‌سیم پرسرعت دارید. اما این دستگاه یک سوییچ هم محسوب می‌شود که می‌توانید چندین دستگاه شبکه را با کابل اترنت بدان متصل کنید.

خرید مودم ایسوس DSL-AC88U

۵- مودم روتر TP-Link Archer V2100

مودم VDSL تی پی لینک Archer V2100

تی‌پی‌لینک با ارتقای سخت‌افزار و برخی مشخصات مودم‌های VR600 و VR900، مودم آرچر وی آر ۲۱۰۰ را عرضه کرده است. به نظر ما، اینجا فقط یک ارتقای سخت‌افزاری و مشخصات اتفاق افتاده است.

بنابراین، نمی‌توان مودم VR900 را با مودم‌هایی مانند ایسوس DSL-AC68U و DSL-AC88U مقایسه کرد. مودم‌های ایسوس از نظر مشخصات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، وضعیت بهتری دارند؛ به‌ویژه برای کارهای سنگینی مانند استریم ویدئو، استریم گیمینگ مودم ایسوس تنظیمات و ابزارهای بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت مودم روترهای ADSl/VDSL تی‌پی لینک آرچر VR600 و VR900

در بعد قیمت هم نمی‌توان این مقایسه را انجام داد. مودم VDSL تی‌پی‌لینک آرچر وی‌آر ۲۱۰۰ در بازار ایران حدود ۳ الی ۳.۵ میلیون تومان است که بسیار به‌صرفه است ولی قیمت‌های مودم‌های ایسوس هم‌رده دو الی سه برابر گران‌تر است.

خرید مودم تی‌پی‌لینک VR2100

۶- مودم روتر TP-Link Archer VR400

مودم VR400

اگر یک مودم روتر +ADSL2 خوب می‌خواهید که در آینده از اینترنت VDSL هم پشتیبانی کند و البته وای‌فای دو بانده قوی هم داشته باشد؛ پیشنهاد خرید ما مودم تی‌پی‌لینک آرچر وی آر ۴۰۰ است.

در حال حاضر، مودم TP-LINK AC1200 Archer VR400 یکی از رده بالاترین مودم‌های موجود در بازار ایران با قیمت مناسب در حدود ۲.۲۰۰ میلیون تومان است.

ما مودم تی‌پی‌لینک VR400 را به طور مفصل بررسی کردیم و یک ماه همه نقاط قوت و ضعف آن را زیرنظر داشتیم. با مطالعه بررسی مفصل زیر می‌توانید با این مودم روتر بیشتر آشنا شوید:

مودم تی‌پی‌لینک VR400 از برخی مودم‌های معرفی شده در بالا مانند مودم دی‌لینک DSL-2877AL یا لینک‌سیس X3500 بسیار بهتر است.

خرید مودم تی پی لینک VR400

سریع‌ترین مودم ایران برای گیمینگ

در مقاله بالا، به عمد درباره مودم‌های گیمینگ صحبت نشده است؛ چون داستان این سری مودم‌ها کاملا متفاوت است.

مودم‌های گیمینگ هم از نظر سرعت، هم از نظر امکانات و قابلیت‌ها و هم هزینه و قیمت، با مودم‌های بالا قابل مقایسه نیستند وگرنه چندین مودم گیمینگ بسیار قوی از ایسوس در بازار داریم.

همین‌طور، درباره مودم‌های سیم‌کارتی ۳۰ الی ۴۰ میلیونی بازار از برندهای هواوی و زد تی ای صحبت نکردیم؛ چون مشتری خاص دارند و برای همه کاربران نیستند و خریدشان هم کمک زیادی به افزایش سرعت اینترنت ایران نمی‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫166 دیدگاه ها

    1. سلام خسته نباشید من میخوام اینترنت شاتل تهیه کنم به نظر شما منی که در بورس کار میکنم از چه مودمی باید استفاده کنم که قطعی نداشته باشه وبه راحتی حک نشه؟

    2. سلام من هیچی‌از اینترنت نمیدونم و از مودم دنبال یه مودم و‌اینترنت پرسرعت برای بورس هستم ،با پینگ پایین از هرکسیم ‌سوال میکنم، نمیدونه میگن ‌همشون یه جوره.میشه راهنمایم‌کنید

  1. سلام، وقت بخیر
    جناب محمدی‌زاده، بین دو مودم Tenda D303 و Dlink 2740u کدام را پیشنهاد می‌کنید؟
    ملاک‌های انتخاب: قطعی کمتر، سرعت و ثبات بهتر، حرارت کمتر و عمر بیشتر.
    سپاسگزارم

    1. DSL-2740U یکی از بهترین مودم‌هایی است که در بازار ایران جواب داده و کاربران راضی بودند. سال‌ها است در ایران می‌فروشد و ماشاءالله نه تمام می‌شود نه تاریخ تولید و مصرف‌اش به اتمام می‌رسد و نه قیمت‌اش افت می‌کند. عین قالی کرمان سال به سال قیمت‌اش بیشتر و ارزشش بالاتر می‌رود.
      از نظر مشخصات هر دو مودم روتر مشابه هم هستم ولی تندا ارزان‌تر است. اگر مشکل پولی ندارید همان دی‌لینک را بخرید ولی اگر تفاوت ۱۵۰ هزار تومانی آن‌ها اهمیت دارد تندا را انتخاب کنید.

      1. سلام خسته نباشین
        بهترین مودم ک انتن دهی خوبی داشته باشه برای مساحت ۵ هزار متر انتن بده چی بخرم قیمت مهم نیست چی‌ بخرم ک ضعیف نباشه انتنش

    2. نمیشه راهنمایی کرد چون سرویس دهنده درهر منطقه متفاوت هست بهترین کار اینه خودت امتحان کنی ومثلا من خودم هم مخابرات داشتم هم شاتل هم آسیا تک وتا اینجا آسیا تک بهتر جواب داده یا اینکه از همسایه ها تحقیق کن ببین اینترنتشون ویه وسرعت وقطع وصل شدنشون چجوریه تا به بهترین انتخاب برسی

  2. از پاسخ شما سپاسگزارم جناب محمدی‌زاده.
    بله درست می‌فرمایید. فقط نکته‌ای که در سرچ اینترنت خواندم این بود که مودم تندا بعلت استفاده از چیپ برودکام، قطعی کمتری در برابر نویز خط داره. نظرات دو مودم در دیجی‌کالا را که میخواندم، در نظرات دی‌لینک بیش از تندا به قطعی و داغی اشاره شده بود. و البته از نظر ظاهری که دو مودم را مقایسه میکنم، دی‌لینک جنس و ساخت بهتری دارد.
    باز هم از شما ممنونم.

  3. سلام و خسته نباشید اقای مهندس
    من بین مودم i60 و d100 و ca60 تردید دارم ک کدومو بگیرم اخه تو روستایی زندگی میکنم ک انتن دهی خیلی ضعیفی داره.
    همسایون i60 داره و استفاده میکنه کار میکنه منم خواستم i60 بگیرم اما بعد خواندن این مقاله نخریدن i60 سایتتون و نظراتی ک از ضعیف بودن مدوم i60 خوندم تو سایتتون تردید پیدا کردم ک نخرم
    الان با توجه ب اطلاعاتی ک تو سایتتون خوندم خودم علاقمند شدم ب ca60 ک اونو بگیرم اما راستش من درست سر درنمیارم از این چیزا شما گفتید ca60 از نت ۴.۵جی پشتیابی میکند اما من نمیدونم ک ایجا ۴.۵جی کار میکنه یا نه چطور اینو امتحان کنم نمیدونم ولی میدونم ۴g کار میکنه ایجا …
    حالا میخوام بدونم اگه ca60 بگیرم و نت ایجا ۴g باشه اونموقع این مودم برام کار نمیکنه آیا؟
    اگه با ۴g هم کار کنه ک همینو میگیرم …
    حالا سوال بعدی اگه ca60کار نمیکنه و قرار باشه بین i60 و d100 یکی رو انتخاب کنم نظر شما چیه البته انتن دهی برام خیلی مهمه میخوام مودمی بگیرم ک انتن دهی خیلی قوی داشته باشه چون انتن دهی ایجا ضعیفه …
    حالا اگه غیر از این مودم هایی ک گفتم خودتون هم مودمی در نظر دارید لطف کنید بگید ک بدونم با تشکر خیلی زیاد اقایی مهندس…
    راستی برام اینکه سرعتش ۱۰۰ مگا میشه یا ۸۰ تا مهم نیس بتونه تا ۲۰ مگا هم سرعت داشته باشه عالیه برام چون برا مصرف عادی خودم میخوام و استفاده حرفه ای ندارم ازش

    1. فکر کنم شما باید یک دوره از ابتدا همه مقالات را بخونید

      دو نوع اینترنت نسل چهارم داریم: ۴G و TD-LTE

      مودم Tf-i60 هم از ۴G و هم TD-LTE پشتیبانی می‌کند و اگر فردی می‌خواهد از این دو اینترنت استفاده کند سراغ این مودم می‌رود.
      مودم CA60 فقط از ۴G پشتیبانی می‌کند.
      مودم D100 فقط از ۴G پشتیبانی می‌کند.
      حالا فرق بین CA60 و D100 در اندازه و سرعت و همراه بودن‌شان است. D100 بیشتر رومیزی است و نمی‌توانید جابه‌جا کنید
      بهتر است سری به سایت ایرانسل بزنید و ببینید در روستای شما کدام اینترنت بهتر پوشش‌دهی دارد. بعد یک مودم انتخاب کنید. اگر همسایه شما Tf-i60 دارد و واقعا راضی است؛ شما هم بگیرید ولی اگر مودم همراهی می‌خواهید CA60 بهتر است

  4. سلام آقای محمدی زاده
    وقت بخیر

    یسوال داشتم درمورد مودم همراه (بی سیم)
    مودم همراه چه مارکی خوبه .
    یکی میگه مبین نت خوبه یکی میگه شاتل یکی میگه ایرانسل و یا پارس آنلاین.

    من چون شغلم اینترنتی نیازمند یه مودم هستم که علاوه برااینکه سرعتش بالا باشه بسته های قیمت مناسبی هم داشته باشه .
    الان با سیم کارت ایرانسل خودم بسته خریدم خیلی زود بستم تموم میشه واصلا برام نمیصرفه

    من قبلا مودم مخابرات داشتم هرماه ۲۵ هزار تومن شارژ میکردم وکلی استفاده میکردم از اینترنت و تمام نمیشد .
    در حال حاضر مستاجرم ونمیتونم مودم مخابرات بگیرم .

    🙏🙏🙏🙏🙏

    1. دوست عزیز
      ابتدا باید میان انواع اینترنتی که در بازار هست تفاوت بگذارید و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است.
      مبین‌نت اینترنت TD-LTE می‌دهد
      ایرانسل هم TD-LTE و هم ۴G می‌دهد
      پارس‌آنلاین فقط ADSL می‌دهد
      شاتل هر سه

      بعد متناسب با نوع اینترنتی که می‌خواهید سراغ خرید مودم بروید.
      اگر می‌خواهید از سیم‌کارت ایرانسل استفاده کنید باید مودم فورجی ایرانسل خریداری کنید یا مودم‌هایی که لاک شده نباشند.
      به نظرم مودم FD-m60 خوب است: https://shabakehchi.com/review/6947/irancell-modem-fd-m60-review

  5. سلام
    من یه سری کلاس انلاین شرکت کردم تقریبا روزی ۴ ساعت میشه..میخواستم بپرسم به نظرشما چه مودم واینترنتی سرعتش خوبه وبرای مصرف خانگی پاسخگوئه؟؟

  6. سلام داداش ممنون از اطلاعات خوبت یه سوال داشتم یدونه مودم میخوام که انتن دهیش برا ۴ طبقه خوب باشه الان خودم smcدارم اما واسه طبقه ۴ وای فای موجود نیست کدوم مدل رو پیشنهاد میکنی برام یه چیز خوب باشه از هر لحاظ مخصوصا قدرت آنتن دهی ممنون

    1. سلام بنده میخواستم یک مودم بگیرم با سرعت بیشتر از۲۰ مگابایت در ثانیه و قیمتش هم کمتر از۴۰۰ هزار تومان باشه من بیشتر بازی های انلاین و نصب و اپلود بازی های حجیم(بیشتر از ۴۰ گیگابایت هر بازی) می کنم اگه میشه یه مودم با مشخصات من پیشنهاد بدید که هم قیمتش زیاد نباشه هم سرعت زیادی در ثانیه داشته باشه

  7. سلام روز بخیر من یه مشکل بزرگ دارم توی انتی دهی وای فای ما یه سوله به متراژ ۴۰۰۰ متر داریم که چنتا دستگاه داریم که همشون نیاز به شبکه وای فای دارن برای من قدرت انتین دهی خیلی مهمه و اصلا انترنت نیاز ندارن و فقط شبکه داخلی می خوان میشه کمک کنید چه دستگاهی بگیرم

      1. جناب محمدی زاده سلام من دو تا سوال داشتم یکی اینکه پایین ترین مبلغی که برای یک مودم دوبانده adsl vdsl دو بانده که سرعت انتقال یک گیگابایت در ثانیه دارد چقدر و چه مدلی است ؟ سوال دوم اینکه با توجه به اینکه مودم داخلی گوشی های جدید حدود یک گیگابیت بر ثانیه سرعت دارد آیا در صورت استفاده از هات اسپات گوشی همان کیفیت مودم را خواهم گرفت منتها با قیمت بالاتر اینترنت گوشی ؟ در ضمن لپ تاپ من ۸۰۲.۱۱n است آیا این اقدام توجیه فنی و اقتصادی دارد ؟ ممنون

        1. اوفففف …
          سه سوال خفن که هر کدام یک مقاله مفصل می‌طلبد. اجالتا:
          ۱- ارزان‌ترین مودم‌های ADSL/VDSL در بازار ایران مدل‌های تی‌پی‌لینک TD-W9970 و TD-W9960 هستند که البته در وای‌فای سری N و درگاه‌های اترنت ۱۰۰ مگابیتی دارند با حدود قیمتی ۴۵۰ هزار تومان. یک رده بالاتر از این‌ها مودم D-Link DSL-2877AL است که هم وای‌فای دو بانده دارد و هم گیگابیت اترنت است.
          ۲- قطعا هات‌اسپات موبایل کیفیت مودم را ندارد. مودم ساخته شده برای اشتراک‌گذاری وای‌فای و اینترنت ولی کار اسمارت‌فون چیز دیگری است. شما باید بررسی کنید کیفیت به چه قیمتی برایتان ارزش دارد. یک اسمارت‌فون ۵ میلیون تومانی بخرید و از هات‌اسپات سریع آن استفاده کنید یا مودم ۲ میلیون تومانی بخرید با کیفیت بهتر! همیشه به دیگران می‌گویم اگر چند دستگاه دارید که باید به اینترنت وصل شوند مودم بخرید ولی اگر روی موبایل اینترنت می‌خواهید یا نهایتا برخی اوقات روی لپ‌تاپ در دانشگاه و محل کار همان اسمارت‌فون بهتر است.
          ۳- دقیقا متوجه سوال سوم شما نشدم ولی وقتی لپ‌تاپ سری N دارید زیاد در سرعت تفاوتی نمی‌کند و حالا اسمارت‌فون با مودم یک گیگابیت بخرید یا مودم ۴G تفاوتی ندارند.

  8. سلام و درود
    بنده قصد تهیه مودم ADSL دارم.
    مصرف بنده بیشتر در زمینه‌ی دانلود و آپلود فایل‌های حجیم هستش و اهل بازی آنلاین نیستم.
    چه مودمی رو به بنده پیشنهاد میفرمایید؟
    N14U-b1 گزینه خوبی هست؟؟ یا اصلا نیازی نیست به این مقدار هزینه؟
    و یا در همین محدوده قیمت انتخاب بهتری هم هست؟
    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      نمی‌توانم بگویم مودم ایسوس N14U-b1 مدل بدی است و نسبت به بسیاری از مودم‌های بازار بهتر هم هست
      ولی ایده‌آل خودم یک مودم روتر دو بانده ADSL/VDSL است. چون واقعا دیگر مودم تک بانده قدیمی شده و نیاز به فرکانس ۵ گیگاهرتز داریم و از سوی دیگر به‌زودی فناوری VDSL فراگیر می‌شود که سرعت اینترنت کابلی را از ۱۶ مگابیت فعلی به مرز ۵۰ و ۱۰۰ مگابیت می‌رساند.
      اگر امروز شما یک مودم ADSL تک باند بگیرید؛ شاید سال بعد مجبور شوید دنبال مودم روتر ADSl/VDSL دو بانده باشید.

      1. نظرتون در مورد Asus N16 رو هم بفرمایید ممنون میشم.ظاهرا USB و برخی قابلیت های N14U-B1 رو نداره.
        تا محدوده ۵۰۰ تومان بهترین انتخاب رو بفرمایید.
        سپاس

  9. با عرض سلام برای دانشگاه مجازی وکلاس انلاین چه مودمی مناسب هست درکرج چهار راه گلزار من اصلا adsl نداشتم چون احتیاج نداشتم الان ۳gموبایل دارم ولی مودم ۳g مدل هواوی e8231 گرفتم دو ساله واستفاده نکردم آیا این مودم کفایت میکنه باسپاس

  10. با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم D-LINK DSL-2877ADL
    برای گیم های انلاین و یا استریم کردن خوبن چون مشکل مالی دارم دارم و سرعت و پینگ خوبی میخوام🤗
    سایتتون حرف نداره و ممنونم اگه جواب بدین🎮🐼💚

  11. با سلام و خسته نباشید. ما حدود ۱۰ تا ۱۲ دستگاه مختلف لپ تاپ و کیس و موبایل هستیم که به یک مودم تی پی لینک مدل TD-W8961N متصل هستیم. اینترنت ۸mb پارس آنلاین هست و نویز هم روی خط نداریم. استفاده هم معمولی هست و ۲ تا ۳ دستگاه هم مدت زمان طولانی پینگ کردم اما تعداد دستگاهها که زیاد میشه یکدفعه لود اینترنت متوقف میشه و با پشتیبانی هم که چک کردیم ظاهرا دستگاه یا دستگاههایی بار روی شبکه ایجاد میکنن. میخواستم بپرسم شما راه حل خاصی مثل تعویض مودم با یک مودم بهتر یا کار دیگری رو پیشنهاد میکنید؟ مثلا اگر من مودم بهتری بگیرم این مشکل حل میشه یا همین مودم پاسخگو هست و کار از جای دیگه میلنگه؟

    1. دوست عزیز
      قطعا مشکل اصلی و اولیه از مودم شما است. این مودم خانگی است و مال همان ۱۰ الی ۱۲ سال پیش. نه از این تعداد دستگاه ساپورت می‌کند و نه کشش پهنای‌باند لازم را دارد و نه تراشه پرازشی آن جوابگو است.
      ۱- در اولویت اول، یک مودم روتر بی‌سیم ADSL دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با درگاه‌های اترنت ۱۰۰۰ مگابیت بخرید
      ۲- برخی دستگاه‌ها را با کابل به مودم روتر وصل کنید. دستگاه‌هایی که سرعت و پینگ بالاتری نیاز دارند
      ۳- دستگاه‌های دیگر را هم به تناسب نیازشان روی فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز وای‌فای تقسیم کنید.
      ۴- بهتر است سراغ اینترنت با سرعت بالاتری مانند ۱۶ مگابیت بروید
      ۵- بهتر است دسترسی دستگاه‌ها به شبکه را اولویت‌بندی کنید تا ترافیک شبکه بهتر مدیریت شود

  12. سلام خسته نباشید .. من قصدم از خرید مجدد مودم اینه که سرعت اینترنتم یکم بالاتر بره هم توی وای فای و هم سیستم بهترین مدمی که پیشنهاد میکنید چیه ؟ سرویسم پارس آنلاینه ولی خیلی سرعتش پایینه با پشتیبانی صحبت کردم گفت برای اینکه سرعت گوشیت بره بالا باید مودم رو عوض کنی .. الان مودمم واسه شرکت پلنت هست و یکم قدیمیه ..

    یه مودم خوب تا سقف قیمت ۵۰۰ چی معرفی میکنید که سرعت اینترنتو بیشتر کنه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      با این گرانی‌ها، تا سقف ۵۰۰ تومان نمی‌توان مدلی خوبی پیشنهاد داد. بهتر است مودم روتر دو بانده و ADSL/VDSL بگیرید که برای آینده هم استفاده شود. اگر تا ۷۰۰ الی ۸۰۰ تومان بتوانید هزینه کنید مدل‌های بهتری گیرتان می‌آید ولی برای ۵۰۰ تومان شاید بشود به مودم‌های زیر اشاره کرد که گفتم تک بانده و سری N هستند که بسیار قدیمی و از رده خارج‌اند به نوعی:

      D-Link DSL-2750U

      TP-LINK TD-W9970_V2

      Asus ADSL2 Plus DSL-N14U-b1

      مدل زیر از دی‌لینک با قیمت حدود ۶۰۰ تومان در این وضعیت انتخابی عالیه:
      D-Link DSL-2877AL

    1. جزو بهترین مودم‌های تک بانده و پرفروش بازار ایران است
      مودم خوبی است و امتحان پس داده است.
      اگر نمی‌خواهید مودم دو بانده و به‌روز بخرید؛ همین مودم DSL-2750U New عالی است
      اون کلمه New هم بیشتر تبلیغاتی و برای فروش بیشتر و بستن دهان مشتری است وگرنه همان مشخصات DSL-2750U ده سال پیش را دارد با یک فریم‌ویر جدید

    1. هواوی E5577

      تی‌پی‌لینک M7310

      تی‌پی‌لینک M7350

      البته مدل‌های بالا درگاه LAN ندارند و پی‌سی باید با وای‌فای به مودم وصل شود. اگر مودم ۴G دسکتاپ می‌خواهید که پورت LAN هم داشته باشد تا با کابل به پی‌سی وصل شود؛ با قیمت پیشنهادی شما فقط تی‌پی‌لینک MR200 در دسترس است

  13. باسلام وخسته نباشید میخواستم بدونم با این وضعیت نت ایران که پینگها بالا جیتر بالا و تایم اوت یاور همیشگی ماست ما گیمر هایی که بازی های انلاین انجام میدیم و هر میلی ثانیه برای ما مهم است ایا مودم میتونه تاثیر داشته باشه؟؟من سرعت ۴m دارم وپینگ گوگلم هم ۱۰۰هست ولی داخل سرورهای اروپا که بازی انلاین انجام میدم تاخیر زیادی دارم میتونید مودم خوب معرفی کنید؟و یا راهکار با تشکر

    1. برای گیم در ایران باید سریع‌ترین اینترنت + مودم گیمینگ داشته باشید.
      اینترنت ADSl و VDSL و فیبرنوری بهتر از اینترنت ۴G و TD-LTE است چون پینگ و جیتر کمتری دارند
      مودم‌های گیمینگ طوری طراحی شدند که پینگ و جیتر را پایین می‌آورند؛ امکان اولویت‌بندی ترافیک برای دستگاه‌های گیم را دارند و چندین ویژگی دیگر که به طور مستقیم روی استریم گیم تاثیر می‌گذارند.
      بدون یک کانکشن اینترنت پرسرعت کابلی و مودم گیمینگ امکان ندارد از بازی‌ها لذت ببرید.
      مطالب زیر را نگاهی بیندازید:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/6542/asus-dsl-ac68u-dual-band-asdl-vdsl-modem-router
      https://shabakehchi.com/education/8537/how-to-streaming-wi-fi
      https://shabakehchi.com/technology/wifi/2658/asus-rt-ac88u-ac3100-dual-band-wi-fi-gigabit-router
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/3801/the-best-gaming-routers

  14. سلام
    من شش ساله یک مودم دارم که الان دو ماهه مدام باید روشن و خاموشش کنم تا ارتباط وصل بشه. هیچ اطلاعی هم از مسائل فنی ندارم.
    برای خرید یک مودم که چند سال بدون مشکل، بشه با تکنولوژی به روز ازش استفاده کرد، چی پیشنهاد می‌کنید و رنج قیمتش چه طوره؟
    مصرفم معمولیه، بازی هم نمی‌کنم، نهایتا فیلم نگاه می‌کنم.

    1. مودم قبلی شما که خلاصه و بذارینش کنار
      یک مودم روتر ADSL در بازار ایران از ۳۰۰ و خرده‌ای هزار تومان شروع می‌شود تا چندین میلیون تومان
      با زیر ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید یک مودم روتر ADSL تک بانده‌ای بخرید و با زیر یک میلیون تومان مودم روتر ADSL/VDSL که احتمالا به کار شما نمی‌آید چون گفتید کاربر معمولی اینترنت هستید.
      مدل‌های زیر بد نیستند:
      دی‌لینک DSL-2740U و DSL-2750U
      تی‌پی‌لینک W9960 و W9970
      ایسوس DSL-N14U

  15. سلام
    برای انتقال تصویر از دوربینهای یه درمانگاه روی گوشی موبایل یا تبلت نیاز به خرید یه مودم داریم.
    چه مودمی بگیریم و اینترنت رو از کجا بگیریم که بهتر باشه؟ چه سرعت و حجمی برا انجام این کار نیاز هست؟
    ممنون می شم راهنمایی کنین

    1. اگر محل درمانگاه خوب آنتن میده اینترنت TD-LTE با یک مودم ثابت بگیرید. ایرانسل یا مبین‌نت
      اینترنت ADSL ته سرعت‌اش ۱۶ مگابیت است و شاید کم باشد ولی سرعت TD-LTE بیشتر از اینها است.
      مودم‌های TD-LTE را خود شرکت ایرانسل یا مبین‌نت پیشنهاد می‌دهند. هواوی B612 یا همان ایرانسل TF-i60 خوبه
      بتونید یک روتر بی‌سیم یا اکسس‌پوینت براش بذارید سرعت وای‌فای بیشتر میشه

    1. شاتل هم اینترنت ADSL دارد هم اینترنت TD-LTE. ببینید کدام‌یک برای شما ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است و سرعت بیشتری و حجم بیشتری می‌دهد.
      شما احتمالا به حجم ترافیک بالایی نیاز دارید چون دایما باید تصویر و ویدیو منتقل کنید
      اگر می‌خواهید از ایرانسل بگیرید بهتر است از خودشان مودم و سیم‌کارت و … را بگیرید
      کمی سبک سنگین کنید کدام شرکت و سرویس برای شما مناسب‌تر است
      یک شرکت ارایه‌دهنده اینترنت TD-LTE دیگر هم به نام زی‌تل به تازگی در تهران راه افتاده که همه ازش تعریف می‌کنند و مخصوص کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها است و اینترنت نامحدود میده:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/9084/zitel-td-lte-internet-unlimited

  16. سلام من با ۳۰۰ تومن میتونم ی مودمی رو بگیرم که اگه خودم استفاده کنم تکی پینگم ب ه زیر ۱۰۰ یا۸۰ چون رو باز واقعا اینترنت تاثیر داره

    1. سلام
      این مودم روتر برای وب‌گردی ساده هم پیشنهاد نمی‌شود چه برسد به بازی آنلاین
      مودم روتر قدیمی و تک بانده است و فقط برای مصارف خانگی با یک یا دو دستگاه مناسب است

  17. با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز

    دوتا سوال داشتم

    اگر امکانش هست که یک مودم سرعت بالا و یک سرویس دهنده سازگار با اون بهم پیشنهاد کنین ؟ چون من بازی آنلاین انجام میدم و ping برام خیلی مهمه

    الان پیشگامان دارم و خیلی خیلی قطع و وصل میشه
    و دلیلشم پیدا نکردم از چی هست

    ما مشهد هستیم – مرکز شهر

    1. با سلام اگه میشه یه مودم که پینگو خیلی بالا نبره و قطعی نداشته باشه و در برابر نویز مقاومت کنه معرفی کنید (تا بازه قیمت ۴۰۰) برای گیم میخوام استفاده کنم
      بنده الان مودم dlink 2520u z2 دارم خیلی تایم اوت میخوره تو بازی
      با تشکر از سایت خیلی خوبتون

  18. سلام خسته نباشید من کلا رینبو انلاین بازی میکنم اما همش پینگم بالاس ی چی خوب میشه معرفی کنید ک پینگمو نهایتن روی ۱۰۰نشان بده

  19. سلام من همش بازی انلاین انجام میدم پینگ برام مهمه ی وای فای بدون نیاز ب خط تلفن ک پینگ خوب هم بده میشه معرفی کنید

  20. با سلام جناب آقای محمدی زاده
    من میخوام یه مودم روتر Adsl بی سیم پرسرعت تهیه کنم تا مبلغ ۲ میلیون شما کدوم مدل رو پیشنهاد میکنید ؟ ممنون

  21. با سلام من یه سوالی داشتم
    مقلا یکی میخواد استریم کنه که هم سرعت اپلودش خوب باشه هم سرعت دانلودش اگه میشه هم قیمت و هم مدل مودم رو بگین ممنون میشم
    یه سوال دیگه
    td-lte برای اینکه در بازی پینگ کمتری بگیرم خوبه؟
    خیلی ممنون از سایتتون.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر دنبال مودم همراه برای گیم و استریم می‌گردید؛ در مطلب زیر چند نمونه معرفی کردیم:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/10152/best-modem-4g-lte-for-gaming

      فکر نمی‌کنم TD-LTE برای گیمینگ مناسب باشد چون تاخیرش زیاد است و دایم قطع و وصل می‌شود و سرعت و آنتن‌دهی خوبی ندارد. معمولا برای گیمینگ سراغ اینترنت‌های کابلی می‌روند.

  22. سلام بنده از اینترنت Adsl مخابرات استفاده با سرعت ۴M که یک تلویزیون دیجیتالی اسمارت وصله ، یک لب تاب بصورت وای فای ، سه عدد گوشی بصورت وای فای ، که فقط گاهی بازی ان لاین انجام میدهم و سرعت انتقال وای فای برام مهمه آیا مودم دو باند بخرم ؟ یا چه مودمی پیشنهاد میدهید ؟ توضیح دهید ممنون

    1. دوست عزیز شما نیاز به مودم سه بانده دارید با این همه دستگاه (به شوخی)
      بله؛ حتما باید یک روتر دو بانده خریداری کنید تا کیفیت وای‌فای خوبی داشته باشید.
      هرچه روتر به‌روزتری خریداری کنید؛ امکانات و ویژگی‌ها و سرعت و کیفیت وای‌فای بهتری خواهید داشت. مودم‌های دوبانده با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت به بالا عموما خوب هستند.

  23. سلام، من چند ساله یک مودم ۱۲۰n لینک سیس دارم برای اینترنت خونه آیا این مدل هنوز جوابگوی نیاز امروز اینترنت هست یا باید مدل بالاتری را جایگزین کنم؟

    1. سلام
      مودم linksys wrt120n جزو بهترین روترهای لینک‌سیس است. اگر فقط یکی دو نفر به آن وصل می‌شوند و مصارف خانگی و معمولی دارید؛ شاید هنوز جواب بدهد ولی برای مصارفی دیگر مانند گیمینگ، اتصال چندین دستگاه به طور همزمان به آن، استریم ویدیو و … کافی نیست

      1. سلام و خسته نباشید خدمت شما
        من اینترنتADSLبا سرعت۴MBدارم برای اینکه دوربین های محل کار و کانکت کنم روی گوشیم چه مودمی تهیه کنم

  24. من خونمون طبقه چهارم هستش و خط مخابرات دارم رشت زندگی میکنم وخطوط سیمی هستش وبه قولی مشکل pmc داره خط تلفن محلمون وسرعت نت روی ۲ مگ هستش ولی از مودم راضی نیستم ومیخوام مودمم رو عوض کنم چه مودمی مناسب هستش

  25. سلام
    تلفن منزل ما فیبر نوری است و ۶۰ متر میباشد می خوام مودمی به بنده معرفی کنین که از تمام توان خط برای اینترنتی که میخوام بگیرم بتونه استفاده کنه؟
    و سوال دوم اینکه فیبر نوری تا چه سرعتی از اینترنت رو میتونه ساپورت کنه؟
    و سوال سوم اینکه مودم پیشنهادی شما نیازه که دو بانده و Adsl & vdsl باشه؟
    و اینکه لازمه که از ۵ هرتز هم پشتیبانی کنه یا خیر؟
    کارایی بنده در خانه عمومی است و بازی آنلاین انجام نمیدم و ۲ کاربر نیز هستیم. ممنونم

  26. لطفا بهترین مودم خانگی بدون نویز برای مصرف خانگی با دو کاربر و مساحت ۶۰ متر مربع رو معرفی کنین. قیمت مهم نیست
    و اینکه برای خرید اینترنت از اپراتورهای مختلف بغیر از سرعت به چه آیتمی باید توجه کنم که کیفیت خوبی رو بدست بیارم. ضمنا خط تلفنم فیبر نوری است

  27. سلام من میخواستم یک مودم adsl/vdsl بگیرم چون رفتم مخابرات گفت اگه میخوای بگیری adsl/vdsl بگیر که وقتی مخابرات اونجارو vdsl کرد دیگه خرج دوباره نکنی
    من الان این مدل archer vr900 رو سرچ کردم تقریبا هیچ فروشگاهی نمیفروشه بعد vr600 رو پیدا کردم که نهایتا دو تا سایت میفروشن که اختلاف قیمتی زیادی دارن و تو نظرات دیجی کالا یه بنده خدایی نوشته بود زیاد فرقی بین۹۰۰ و ۶۰۰ نیست
    میخواستم اول از همه بگم فرق این دو مدل چیه و کدوم بهتره و سایتی برا فروشش سراغ دارید یا اینکه من تهرانم اگه فروشگاهی هست که ارزون تر بدن ادرس دارید بگید و اینکه الان این قدر بخوام هزینه کنم vr900 جز تاپ های مودم ها هست یا نه رو دستش چیزی هست که بهتر باشه بگید
    کلا یه راهنمایی بکنید ممنون میشم

  28. اقا یک مودم همراه یا یک مودم خانگی adsl که فیلتر شکن کامپیوتر رو بیاره بالا و سرعت بالایی داشته باشه سراغ دارین؟
    مبین نت هواوی خوبه ؟ b612 مودم روتر ۴.۵g هست این مودم همراهه. اما اگه یه مودم خانگی adsl+2 و vdsl با قیمت حدود ۴۵۰ تومان باشه خوبه
    اگه میشه پیشنهاد بدین مودم هایی که هات اسپات کامپیوتر رو بیارن بالا و سرعت خوبی داشته باشند قیمت ۴۵۰تومن

  29. سلام جناب محمدی زاده
    من یک مودم می‌خوام که بتونم ویدیو با کیفیت فول اچ دی رو بدون گیر کردن از رو گوشیم بر روی تلویزیون شیر کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید . و اینکه آیا خود گوشی و تلویزیون هم تاثیر دارند یا خیر ؟

  30. سلام اقای محمدی زاده باتشکر از پاسخگویی…من دنبال یک مودم هستم ک حجم ترافیک زیاد درحد دویست گیگ بهم بده ماهانه و حداقل دودستگاه موبایل وصل باشن …چون انتن گوشی هم اصلا مناسب نیست بی سیم رو ترجیح نمیدم …بنظرتون بهترین وکارامد ترین مدل الان تا قیمت پونصد کدام است ممنون

  31. سلام
    یه مودم رو تر میخوام که قطعی نداشته باشه بیشتر از کابل لعن استفاده میکنم بعد این که دوباند چی پیشنهاد میکنید
    مثلا رو تر تی پی لینک MR6400 خوبه

  32. با سلام و احترام، سوالی از خدمتتون داشتم اینه که متاسفانه خط تلفن خونه ما نویز زیادی داره (از سرخط ) بطوریکه که تا به امروز نتونستیم از سرعت مناسب سرویس اینترنت خریداری شده استفاده کنیم از شرکت های مختلف اینترنت گرفتیم مثل شاتل، آسیاتک ،پارس آنلاین،های وب،… به نظر شما با توجه به اینکه خط مخابراتی که استفاده میکنیم قدیمی هست و دسترسی به فیبر نوری نداریم بهترین انتخاب برای اینترنت پر سرعت با پهنای باند خوب چیه؟
    ممنون از شما

    1. سلام دوست عزیز
      وقتی خط تلفن شما نویز دارد؛ هر سرویس اینترنتی بگیرید؛ حتی اگر VDSL بگیرید که سرعتی ۵۰ مگابیت دارد؛ باز هم مشکل خواهید داشت و سرعت و کیفیت پایین است.
      به نظر ابتدا هر طور شده کابل‌های قدیمی تلفن را تعویض کنید و بعد سراغ انتخاب یک سرویس اینترنت مناسب و پرسرعت بروید.
      اگر کابل تلفن شما قابل تعویض نیست یا حوصله دردسرهایش را ندارید؛ سراغ اینترنت TD-LTE و موبایل بروید که دیگر نیازی به کابل تلفن ندارند و بی‌سیم هستند ولی خوب هزینه شما بالاتر خواهد رفت.

  33. سلام بنده فقط برای ثبت نام تو بورس و خرید خودرو میخوام استفاده کنم که در یه تایم مشخص ترافیک زیادی داده و میاز به اینترنت با سرعت بالا دارم. پیشنهاد شما در خصوص مودم و حتی خط تلفن همراه (ایرانسل یا همراه اول) چی هست. ممنون

  34. مرسی از مقاله خوبتون. من به سرعت آپلود upload خیلی بالایی نیاز دارم و قیمت مودم اصلا برام مهم نیست. چی بگیرم خوبه؟؟؟ پیشاپیش از الطفات و پاسختون ممنونم

    1. سرعت آپلود بیشتر به سرویس اینترنت شما بستگی دارد تا مودم روتر
      مثلا اگر سرویس ADSL دارید حتما آپلود پایینی در حد ۱ و ۲ مگابیت خواهید داشت ولی اینترنت موبایل آپلود بالایی دارد
      سعی کنید سرویسی با آپلود بالا بگیرید

  35. سلام،من راجع به مودم هیچی نمیدونم الان میخوام بخرم برای تلفن ثابت و تو خونه ازش استفاده کنم .اینترنت ایرانسل اینجا ۴جی هس ولی تو خونه هی قطع میشه برا همین تصمیم گرفتم از وایفا استفاده کنم لطفا راهنمایی کنین که چی بخرم که سرعتش بالا باشه و برای خونه مناسب باشه

    1. سلام
      یک مودم ADSL/VDSL بخرید که هم بتونید اینترنت ADSL بگیرید و هم احتمالا در آینده‌ای نزدیک اینترنت VDSL

  36. سلام و سپاس آقای مهندس محمدی زاده بابت سایت خوب و مقاله های علی و پرسش و پاسخ ها
    ۱_ کدوم سرویس دهنده خونگی رو در تهران ترجیح میدید مخابرات ، شاتل ، ایرانسل یا…?
    زیتل که فرمودین محل بنده تهرانسر رو پوشش نداده
    ۲_ برای اینترنت موبایل کدوم سرویس دهنده رو?
    ۳_برای سرعت و ثبات بهتر مودم های ثابت رو ترجیح میدید یا همراه و جیبی رو?
    ۴_ارزونترین مودم ۲ بانده که ارزش خریدن داشته باشه رو معرفی بفرمایید مثلا tl-link 9960n با قیمت ۴۵۰ هزار تومان ارزش خریدن داره
    چون امروز بعد خوندن کل سایت از خریدن tp-link 8961n کلا منصرف شدم آخه فرمودین حتی به درد وب گردی هم نمیخوره و سرعت برام خیلی مهمه و بعدش آنتن دهی
    بینهایت سپاسگذارم

    1. پاسخ‌ها:
      ۱- همه‌چیز به مرکز مخابراتی شما بستگی دارد و نمی‌توان گفت کدام سرویس دهنده بهتر است. شاتل انواع مزیت‌ها و آفرها را برای مشترکان در نظر می‌گیرد ولی باید ببینید در مرکز مخابراتی شما چطور سرویس می‌دهد.
      ۲- ایرانسل و همراه اول هر دو خوب هستند؛ باز ببینید در جایی که هستید کدام‌یک بهتر آنتن می‌دهد.
      ۳- مودم جیبی برای کاربردهای اضطراری و ضروری و همراه است و اصلا برای استفاده ثابت در خانه یا محل کار توصیه نمی‌شود. مودم رومیزی بهتر است.
      ۴- مودم tp-link archer vr400 با قیمت یک تومن به نظر ارزش خرید دارد.

  37. سلام آقای محمدی زاده لطفا یه راهنمایی بفرمایید

    یه مودم میخوام با مشخصات زیر
    ۱_مودم روتر بی سیم وایرلس برای مصرف خونگی
    ۲_adsl 2+ & vdsl 2+
    ۳_ حتما پورت usb داشته باشه
    ۴_فرکانس ۲.۴ و ۵ ghz ساپورت کنه
    ۵_سرعتش از ۳۰۰ مگا بیت به بالا
    ۶_دانلود مستر داشته باشه
    ۷_آنتن هاش قابل جدا شدن باشن
    ۸_یا تک آنتن ۵ db یا ۲ آنتن ۲.۵ db
    داشته باشه

    1. سلام
      در حال حاضر مودم tp-link archer vr400 یکی از بهترین مودم‌های ADSL/VDSL ایران با قیمت مناسب است که شرایطی که گفتید را هم دارد.
      مودم‌های بالاتر از این هم هست که گران‌تر هستند

  38. سلام
    من دنبال یه مودم خوب هستم که هم LTE و هم ADSL رو ساپورت کنه و ترافیک رو بین این دو سرویس تقسیم کنه. دلیل این کار هم اینه که آسانسور خونه رو موقعی که در حال استفاده ست روی ADSL نویز میندازه و من میخوام تو اون زمانها ترافیک روی اینترنت LTE انتقال داده بشه. شما چه مودم یا کلا چه راه حلی رو پیشنهاد میدید؟ باید بگم خط ADSL وقتی آسانسور کار نمیکنه مشکلی نداره.

  39. سلام وقت بخیر با تشکر از سایت خوبتون من هیچ سر رشته ای از نت ندارم و ن از وای فای و adslو ن هیچ چیز دیگه و فرق اینام نمیدونم اصلا نمیدونم‌ چی هست نت مخابرات چیه adsl چیه td چبه و…. فقط مقدونم ک چون بازی انلابن میکنم ب ی نتی نیاز دارم ک پینگش پایین باشه و از طرفی چون تو انستا میچرخم میزان حجم قابل ارایه و قیمتشم تا حدودی برام مهمه با توجه ب این مسایل بی زحمت راهنمایی میکنید ک من چ مودمی با چ نتی بخرم ممنون از سایتتون و فقط نمیدونم چ جوری باید جواب سوالمو ببینم جوابو ب ایمیلم بزنید ی دنیا ممنون میشم

  40. سلام وقت به خیر من راجب مودم وای فای چیز زیادی نمیدونم و چون مستاجرم نمیدونیم چه وای فای باید بگیرم و این که سرعت بالا و بدون قطعی بودنش چون تو کلاس ها آنلاین شرکت میکنم و بازیی آنلاین و فیلم هم زیاد دانلود میکنم برام مهمه قیمتش هم مهم نیست ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. مودم ADSL نیاز دارید یا مودم ۴G؟
      ابتدا مشخص کنید چه اینترنتی نیاز دارید و باید چه مودمی بخرید. بعد خود مودم‌ها قابلیت وای‌فای دارند و می‌توانید از طریق وای‌فای دستگاه‌های مختلف را به اینترنت وصل کنید. هر مودمی بخرید می‌توانید با خود از یک خانه به خانه دیگر ببرید و مشکلی ندارد.

  41. سلام وقت بخیر
    ببخشید من یه مودم لازم دارم ک یک پهبه وسیع حداقل ۱۰۰ متری تا ۲۰۰ متری (منظورم شعاع) رو پوشش بده برای وای فای خانگی و تعداد کاربرش هم زیاد باشه مثلا ۲۰ یا ۳۰ نفر یا حتی بیشتر داریم اصلا؟ یا باید از تجهیزات استفاده کرد؟

    1. سلام
      چنین مودم‌هایی داریم ولی گران قیمت هستند. مودم‌های رده بالای بازار یا مودم‌های وای‌فای ۶ می‌توانند چنین قدرت و پوشش وای‌فای داشته باشند.

      یکی دیگر از راه‌کارهای در دسترس که بسیار هم موثر است و جواب می‌دهد خرید یک سیستم مش وای‌فای یا روترهای مش وای‌فای است تا در چند نقطه از خانه روتر بگذارید و کاربران میان روترهای مختلف تقسیم شوند ولی در عمل به یک وای‌فای وصل باشند.

      مقالات مش وای‌فای روی سایت را مطالعه کنید

  42. سلام وقت بخیر اقای محمدی زاده و تشکر از مطالب خوبتون
    من در تاریخ ۹ فروردین سوالی پرسیدم ولی متاسفانه جواب ندادید اگه جواب بدیدی ممنون میشم من تا الان از نت گوشی استفاده میکردم و هیچ اطلاعاتی در مورد نت adsl وvdslوlte و….و حتی انواع مودم ها ندارم ولی جدیدا بازی انلاین پابجی میکنم و شدیدا پینگ بالا ازیت میکنه و نیاز ب ی نت با سرعت بالا ک پینگش پاین باسه دارم ب همین خاطر میخوام مودم بگیرم ولی هیچ اطلاعاتی درمورد نت خانگی ندارم ممنون میشم راهنمای کنید تمام مطالبیم ک لینگ هاشو گزاشتین خوندم ولی چیزی دستگیرم نشد من ی نت و مودمی میخوام ک حجم بالا و سرعت خوب و پینگ‌پاین و قیمت مناسبی ارایه بده و متناسب با این نت باید چ مودمی بگیرم و ایا این سرویس vdslتوی همه شهرها اجرای شده ؟
    ببخشید طولانی شد

    1. سلام دوست عزیز
      اگر جواب ندادم و فراموش کردم؛ شما ببخشید. این روزها کاربران و خوانندگان سایت بیشتر شده و گاهی فرصت کافی برای جوابگویی پیدا نمی‌کنم.
      بهترین اینترنت برای بازی و پینگ پایین اینترنت ثابت VDSL یا فیبرنوری است.
      از مرکز مخابرات نزدیک خانه خودتان سوال کنید سرویس اینترنت VDSL می‌دهند یا خیر. اگر می‌دهند برای آن اقدام کنید و بعد یک مودم VDSL نسبتا خوب مانند تی‌پی‌لینک VR400 یا VR600 یا ایسوس AC55U بخرید و حالش را ببرید.
      اگر هنوز به شما VDSL نمی‌دهند؛ سراغ اینترنت همراه بروید و یک مودم رومیزی ۴G خوب و یک سیم‌کارت بخرید و بازی کنید. در لینک زیر بهترین مودم‌های همراه و رومیزی را معرفی کردم:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/10152/best-modem-4g-lte-for-gaming

      1. سلام و با تشکر از جوابتون من مودم های ک گفتین رفتم دیدم قیمتهاش بالای یکی دو میلیون بود ک واقعا هزینه خیلی سنگینیه برای بازی میخواستم ببینم ینی با مودم های در حد ۵۰۰ ۶۰۰ تومان نمیسه نت با پینگ‌پاین داشت الان از نت همراه اول با گوشی استفاده میکنم ولی کلا پرش پینگ خیلی زیادی داره و حتی بنظرم پینیگم ک میده واقعی نیس چون توی بازی زده پینگ ۱۸۰ ولی باری جوری لگ‌داره ک اینگار پینگ رو ۶۰۰ ۷۰۰ بنطرتون بهنرین کاری ک میتونم کنم جیه مودمی ک ۵۰۰ ۶۰۰ باسه و پینگ‌پاین ارایه بده هست ؟
        ممنون از لطفتون و زحماتتون و سایت خوبتون

        1. ۱- گوشی که دارید سرعتی بالاتر از مودم‌های همین دو سه میلیون تومانی داره. اگر مودمی بخرید که ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان قیمت داره اصلا وصل نمی‌شید تا بازی کنید.
          ۲- حتی مودم‌های یک میلیون و ۱.۵ میلیون هم برای بازی مناسب نیستند و نظر شما برای کاهش پینگ پایین را تامین نمی‌کنند. تجربه کاربران دیگر همین موضوع را بارها ثابت کرده است.
          ۳- بهترین مودمی که می‌توانم پیشنهاد بدهم یکی ایرانسل TF-i60 رومیزی است که ۴G و TD-LTE داره و دیگری FD-m60 ایرانسل است که ۴.۵G است و سرعت بهتری نسبت به مودم‌های ۵۰۰ و ۶۰۰ تومانی دارد.

  43. با عرض سلام
    بسیار متشکرم از مطالب بسیار خوبتان
    میخواستم بدانم در حال حاضر بهترین مودم که حرف اول را در سرعت اینترنت میزند چه نام دارد و چه قیمتی ، برای راه انداختن کسب و کار لازم دارم و سرعت اینترنت برایم بسیار مهم است میخواهم در سرعت اینترنت حرف اول را در کشور بزند ، متشکرم 🌹💚

  44. سلام . یه مودم خانگی میخوام بگیرم .ولی اینقدر تبلیقات زیاده گیج شدم چی بگیرم . یه مودم خوب واسه خونه بهم معرفی کنین ممنون میشم .اگه ممکنه مزیت ها ومعایبشو هم بهم بگین ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      برای چه نوع اینترنتی می‌خواهید؟ برای خانه‌ای با چه مساحتی می‌خواهید؟ در چه رنج قیمتی می‌خواهید؟

  45. سلام و وقت بخیر
    باتشکر از راهنماییتون،من یک مودم کابلی میخوام برای دوربین،لطفا میفرمایید تندا ویا زایکسل جوابگو هستند؟
    این مدل جوابگوی من هست
    مودم ADSL2 PLUS زایکسل مدل P-650R-T1 V3
    ممنونم

  46. سلام وقت بخیر. من میخوام برای خونه به مساحت ۶۰ متر مودم بخرم. عمده کارام دانلود مقاله و فیلم و .. و همینطور کلاس و آزمون های آنلاین هم دارم. امکانش هست تا سقف ۶۰۰ هزار تومن یه مودم مناسب معرفی بفرمایید؟
    ممنون

  47. سلام من مودم ایسوس DSL-N10 دارم و از اینترنت مخابرات با سرعت ۱۶ استفاده میکنم هر ۱۵ دقیقه قطع میشه به پشتیبانی مخابرات گفتم میگه مودم شما تا سرعت ۱۰ رو بیشتر نمیتونه ساپورت کنه به همین دلیل وقتی کار می کشین قطع میکنه،عموما هنگام تماس تصویری یا بازی مثل پاپ جی اینطور میشه،حالا سوالم اینه چه مودمی بگیرم بهتره و این مشکل حل میشه

  48. سلام قربان . من دنبال یک مودم همراه قوی برای اوردرهای سریع در معاملات فارکس هستم . قیمت مودم هم برایم مهم نیست . شما چه مودمی رو پیشنهاد میکنید ؟

  49. سلام،چه مودمی خریداری کنم که هم سرعت بالایی داشته باشه ودرحین استفاده قطع ووصل نشه وهک نشه(مصرف خانگی با تلفن ثابت جهت بورس)
    تشکر

  50. با سلام.من میخواستم یک سرویس اینترنت خانگی تهیه کنم از خود مخابرات خربداری کردم.اما در مورد نوع مودم هیچ اطلاعی ندارم.در رنج قیمت تا ۷۰۰ تومان مساحت پوشش خانه ۱۰۰ متر.اینترنت هم adsl یاvdsl هستش.آیا applink خوب است

    1. سلام
      من مودمی با برند applink ندیدم. اگر نام کامل مدل مودم را بگویید یا لینک بدهید بهتر است.
      در قیمت ۷۰۰ تومان می‌توانید مودم‌های مختلفی برای اینترنت ADSL و VDSL پیدا کنید. زایکسل ۱۳۱۲ هم مدل ADSL و هم مدل ADSL/VDSL دارد. شرکت تی‌پی‌لینک و دلینک هم مودم‌هایی دارند.

  51. داداش من یه مودم پرسرعت خوب برای فارکس و بورس میخام که به لپتاپ و ۲ تا گوشی وصل بشه و بی سیم باشه..قیمتش هم مناسب باشه زیر ۱۵۰۰ چی معرفی میکنید

    1. سلام
      اگر مودم همراه برای اینترنت موبایل می‌خواهید مودم FD-M60 ایرانسل هم قیمت خوبی دارد و هم Cat6 با سرعت بالا است.
      اگر می‌خواهید مودم ایرانسل نباشد؛ مودم هواوی E5576-320 را بخرید که زیر ۱.۵ میلیون تومان است.
      مودم‌های پرسرعت همگی قیمتی بالای ۲ میلیون تومان دارند

  52. سلام خسته نباشید
    من برای اینترنت adsl میخوام مودم تهیه کنم و تمام مطالب سایتتونو خوندم ولی بیشتر گیج شدم میخواستم یه مودم خوب که محیط ۱۳۰متری رو پوشش بده و vdsl باشه بهم معرفی کنین سقف قیمتشم تا ۸۰۰ باشه فقط ممنون میشم هر چه زودتر جواب منو بدین

      1. ممنون از راهنماییتون
        ولی من چند تا سوال دارم ….
        توی نظراتتون که خوندم گفته بودین w9960 و w9970 مودم های ضعیف تری هستند و با ۸۰۰ تومن مودم های بهتری هم میشه تهییه کرد به همین خاطر برای خریدش دودل شدم
        ملاکم برای انتخاب مودم سرفت بالا vdsl بودن و دو بانده و دارای انتن خارجی باشه و بین مدل هایی ک سرچ کردم
        ۲۷۴۰u
        TD_w8961n
        Vmg-1312-T2B
        Dsl-2877al بین اینها بهترینشو بهم معرفی کنین یا هر مدل بهتری ک خودتون میدونین فقط چون من برای خریدش عجله و نیاز فوری دارم ممنون میشم راهنماییم کنین تا این حدود قیمت بهترین مودمو خریداری کنم

  53. سلام.من میخام مودم رومیزی بی سیم بخرم واسه لپتاپم واسه اموزش تصویری مجازی کلاس دانشگاهی و بورس و حسابداری و… چی معرفی میکنید؟؟؟تو قسمت نظرات خوندم ک گفته بودین tf_i60 ایرانسل سرعت خوبی داره

    بنظرتون اینو بخرم خوبه یا چیز دیگری پیشنهاد میکنید…

    ممنونم ازتون

    1. سلام دوست عزیز
      یک مودم ADSL می‌خواهید یک مودم ۴G یا مودم TD-LTE؟ در هر کدام مودم‌های رومیزی خوبی برای خریدن و مصارف شما هست.
      اگر مشکل هزینه کردن را ندارید؛ از مودم TF-i60 هم مدل‌های بسیار بهتری در بازار هست. مثلا مودم تی‌پی‌لینک آرچر وی آر ۶۰۰

  54. سلام ببخشید میشه یه پیشنهاد بدید یه مودم adsl برای کلاس های آنلاین و برای فورتنایت چه مودمی خوبه . من مودم پرسرعت بهم معرفی کنید

  55. سلام آقای محمدی زاده. وقت بخیر. ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید. یه مودم خوب بر اساس نیازهام میخام ممنون میشم بهترین گزینه رو بهم معرفی کنید.
    اهل گیم نیستم. وب گردی و فوتبال آنلاین رو از اینترنت میبینم. یوتیوب سر میزنم.
    لطفاً یه مودم خوب که تکنولوژی روز رو داره بهم معرفی کنید. نمیخام جوری باشه که یکی دو سال دیگه خیلی بی استفاده بشه و با تکنولوژی روز مطابقت نداشته باشه.

    تو کامنت های که گذاشته بودید از D_link 2740uخیلی تعریف کرده بودید. الان هم اونو توصیه می کنید؟

  56. سلام من مودم دی لینک مدل dsl_2877al میخواهم بخرم به نظرتون خوب مودمی هست از نظر سرعت و شبکه ارتباطی و باند و قوی بودن و…

    1. سلام
      بستگی دارد چقدر می‌خواهید پول بدهید. اگر می‌خواهید در حدود ۱.۵ میلیون تومان پول بدهید بله مودم خوبی است ولی مودم‌های بهتری از آن هم در بازار هست که گران‌تر هستند.

  57. سلام خسته نباشی .لطفا یه مودم پرسرعت معرفی کنید.ما دانش آموز و دانشجو داریم که نیاز دارم سرعتش و آنتن دهیش خوب باشه.ممنون از راهنماییتون.زیر یه تومن قیمتش بشه..

    1. سلام
      بفرمایید از چه نوع اینترنتی استفاده می‌کنید تا یک مودم با قیمت مدنظر شما معرفی شود

  58. سلام، ممنون از مقاله ی خوب و به درد بخورتون و بسیار ممنون ترم از شما به خاطر اینکه به نظرات اهمیت می دهید و سوالها رو پاسخ میدید.:)
    ازتون تقاضا دارم لطفا بنده را هم راهنمایی بفرمایید؛ من در حال حاضر مودم D-Link دارم مدل:مدل DSL-2700U که تقریبا جزو مودم های ارزان قیمت زمان خودش بود که برای استفاده ۱-۲ نفر کافی بود. اما مجبورم الان این مودم را به یک مدل با کیفیت و سرعت بالاتر تغییر بدم به ۲ دلیل: یکی اینکه برای کلاسهای آنلاین خارجی میخوامش که باید با فـیلتر شکن در اون کلاسها شرکت کنم و نیازمند داشتن سرعت بسیار بالایی هستم که قطع نشم یا سرعت پایین نیاد. دلیل دوم هم به این خاطره که میخوام تعداد افراد بیش از ۲ نفر هم به راحتی و بدون مشکل پوشش بده. از نظر قیمت هم به ناچار باید بگم فقط معیار من سرعت و کیفیت بالاست.

  59. سلام وقت بخیر ببخشید میخوام مودم تی پی لینک بگیرم با توجه به قیمت بالای اجناس کدوم مدل رو بگیرم که هم جواب پس داده باشه و سگ جون باشه و بادوام و نسوزه…هم مشکلات سخت افراری خیلی از مدل ها رو نداشته باشه و اذیت نکنه و در نهایت سال های اینده هم جوابگو پیشرفت های اینترنت هم باشه برای خونه میخوام.
    w8961n_v1
    w9960_v1
    w9970_v2

  60. سلام با تشکر از اطلاعات خیلی خوبی که تو سایت گذاشتین
    یه مودم میخواستم برای اینترنت که سرعتش خوب باشه خط ثابت ندارم
    کامپیوتر و لب تاب خونگی دارم
    نمیخوام جابجاش کنم
    فقط میخوام به کامپیوتر لبتاب و گوشی وصل بشه و سرعتش خوب باشه
    قیمت تا ۳ تومن میتونم جور کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      مودم‌های رومیزی ۴G هواوی خوب هستند. بهترین‌ آن‌ها در محدوده سه میلیون تومان مودم B612 است. مودم ۳۱۵ هواوی هم خوب است.
      تی‌پی‌لینک هم یک مدل مودم MR6400 دارد که باز رومیزی است و برای مصارف خانگی خوب است. بهتر از آن و البته گران‌تر مودم MR200 است که وای‌فای قوی‌تری دارد.
      موفق باشید

  61. با سلام خدمت شما.یک مودم میخواستم سرعتش بالا باشه برای سرخطی زدن بورس.پولش تا حدود سه چار میلیون میتونم هزینه کنم.سوال دوم اینکه واقعا اینترنت در سرخطی زدن بورس تاثیر داره یا خیر؟

  62. سلام جناب محمدی زاده
    بنده مودمی لازم دارم برای دانلود و کامپیوتر و بازی و اتصال دو سه تا گوشی و تلویزیون هوشمند جدیدم برام مهمه که تا چند سال بهترین باشه تا به حال بسته اینترنت میگرفتم و حالا که تلویزیون هم اضافه شد اونم وای فای دیگه واقعا اذیتم
    نمیدونم اصلا یک مودم ADSL لازمه یا یک مودم ۴G یا مودم TD-LTE
    خط تلفن ثابت داریم اما میگن خط محله کلا ضعیفه
    چه مدل و مارکی معرفی میکنید
    آیا بازم صبر کنم برای بازار مودم که ارزان بشه یا به خاطر تحریم ها یا مدل های بهتری در بازار موجود شه
    ممنون از وقت گرانبهاتون🙏♥️

  63. سلام من میخوام یه مودم بخرم امانمیددنم چه مدلی بخرم که سرعتش وبقیه امکاناتش بالاباشه لطفا راهنمایی کنید

  64. سلام اقای محمدزاده شما چه روتر وای فای با سرعت بالا برای بازارهای مالی و گیمینگ همزمان پیشنهاد میکنید که پایینترین پینگ را داشته باشد ایا برای استفاده از روتر باید وای فای مجزا داشته باشیم یا اینکه همان روتر کافیست در ضمن من adsl منزل به vdsl تبدیل کردم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام

      اگر مودم VDSL شما رده بالا است؛ نیازی به روتر ندارید ولی اگر مودم شما زیاد حرفه‌ای نیست؛ یک روتر گیمینگ حرفه‌ای بخرید

  65. سلام مودم برای اتصال به تلوزیون ۴k سونی و چند موبایل و لب تاب و بازی کدومو پیشنهاد میدین؟؟؟ ممنون از کامنت های کاربردی و بسیار آموزنده‌تون

  66. سلام خسته نباشید مودم برای اتصال به تلوزیون و گوشی و دوربین میخوام ممنون میشم راهنمایی کنید چه مودمی بخرم

  67. سلام من از اینترنت مخابرات استفاده میکنم برای مصرف خانگی خط ثابت دارم.چه مودمی پیش نهاد میکنید که سرعتش خیلی بالا باشه که بتونم باش فیلم دانلود کنم یا نگاه کنم

    1. دوست عزیز سلام
      ۱- خرید یک مودم خفن و گران‌قیمت یا یک مودم ارزان و ساده در سرعت اینترنت شما تاثیر زیادی نمی‌گذارد؛ جز اینکه بخواهید با وای‌فای فیلم نگاه کنید که در این صورت باید یک مودم با وای‌فای قوی بخرید که دو بانده باشد.
      ۲- همه مودم‌هایی که در این مقاله ذکر شدند از جمله ایسوس ۶۸U، ایسوس ۸۸U، ایسوس ۵۵U، تی‌پی‌لینک VR400، تی‌پی‌لینک VR600 و VR900 … مودم بسیار خوب بازار هستند.

  68. سلام وقت شما بخیر
    من میخوام یه مودم اینترنت خوب بگیرم ممنون میشم در مورد این مدل ها راهنمایی کنید

    مودم tplink archer vr600 ac2100 ورژن دو خوبه یا ورژن سه از لحاظ سخت افزاری یا
    archer vr900 ac1900

    آیا این مودم ها از vpn پشتیبانی میکنه

    هارد اکسترنال بهشون وصل میشه؟

    لطفا اگه خودتون هم پیشنهاد دارید معرفی کنید.

    گارانتی داشته باشه یا نداشته باشه برای مودم فرقی داره؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و عرض ادب
      اگر برایتان کلاینت وی‌پی‌ان اهمیت دارد مودم‌های ایسوس را بخرید. مدل‌های AC51 و AC55 و AC68 و AC88 همگی به طور کامل از وی‌پی‌ان پشتیبانی می‌کنند.
      اگر مودمی درگاه یوپی‌اس داشته باشد؛ از هارددیسک اکسترنال پشتیبانی می‌کند.
      مدل VR600 خوب است؛ دقیقا تفاوت نسخه ۲ و ۳ را نمی‌دانم و باید تحقیق کنیم ولی بیشتر اوقات در فرکانس‌های رادیویی وای‌فای با هم تفاوت دارند.
      بهتر است مدلی با گارانتی تهیه کنید

      1. سلام مجدد مهندس ممنون بابت راهنماییتون
        مهندس بنده مودم vr600 ac 2100 v3 رو گرفتم
        یه مشکلی هست. تک تک آنتن ها رو به تنهایی تست کردم. اون آنتی که پیش پورت های lan هست. بود نبودش انگار فرقی نداره. اصلا انتن دهی نداره
        در فرکانس ۵ گیگاهرتز به تنهای بدون آنتن تست کردم بردش بد نبود و نسبتا خونه رو پوشش میداد
        فرکانس ۵ رو خاموش کردم و فرکانس ۲.۴ رو روشن کردم تست های آنتن رو یکی یکی انجام دادم خروجی که آنتن اولی کار نمیکرد . ولی خروجی های دوتا آنتن دیگه با همون آنتن که خروجی اول رو تست کردم کار میکردن
        آیا مشکل داره یا تنظیمات خاصی باید آنجام بدیم
        ممنون میشم راهنمایی کنید

  69. سلام
    چه مودمی بخرم که هم دستگاهی که با کابل لن متصل میشودو جواب بده هم دستگاههایی که با وایرلس بهش وصل میشن رو؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      کافی است مودمی بخرید که درگاه شبکه LAN داشته باشد. همه مودم‌های وای‌فای دارند ولی باید دقت کنید چند دستگاه با کابل شبکه باید به مودم وصل شوند و بعد مودمی با همین تعداد درگاه LAN بخرید.

  70. سلام جناب مهندس
    وقت بخير
    سوالى داشتم
    من ميخوام سيستمى داشته باشم براى ثبت نام خودرو كه خيلى سريع بتونم وارد سايت بشم جهت ثبت مشخصات ؛ حال باتوجه ب اينكه تعداد زيادى همزمان وارد سايت شركت خودروسازى ميشن ميخوام منو راهنمايي كنيد
    ١- جهت خريد مودم و اينترنت و …
    ٢- جهت خريد كامپيوتر يا لپ تاب
    چراكه برام خيلى مهم هست ؛ چندين مرتبه خودم سعى كردم از طريق موبايلم كه LTE هست ولى نشد كه وارد سايت بشم و …
    منتظرم فورى
    اگر كسى هم تجربه و تخصص اينكار داره منو راهنمايي كند
    از همكارى و راهنمايي شما سپاسگذارم

  71. واقعا هیچ کدوم اینا به گرد پای اینترنت فیبر نوری نمیرسه اگه کابل فیبر نوری از دم خونتون رد شده حتما بخرید هیچ حتی به جز این خوب نیست

  72. من روی خطم نویز زیادی دارم و میخواهم SNR را تا حد ممکن بالا ببرم. یک اعتقادی الان وجود دارد که مودم های با پردازنده برودکام برای افزایش SNR و کاربرانی که از DSLAM دور هستند بهترند. برای مثال مودم های VR600 v2 و VR2800 هر دو از پردازنده برودکام استفاده میکنند و در سایت تی پی لینک به طور برجسته و به عنوان یک مزیت از نوع پردازنده در توضیحات محصول یاد میشود. با این حال در مودم های جدیدتر با امکانات بیشتر این شرکت مانند VR600 V3 از چیپست مدیاتک استفاده شده ولی اگر یک مزیت نسبت به مدل قبلی حساب میشد احتمالا حتما آن را ذکر میکردند! ولی با تغییر پردازنده به مدیاتک دیگر اشاره ای به مدل چیپست نمی کند و توضیحات مربوط به پردازنده حذف شده است. نظر شما چیست؟! آیا و در عمل پردازنده برودکام عملکرد بهتری بر روی SNR دارد؟ و آیا باید مدل قدیمی با امکانات کمتر را به مودم جدیدتر با پردازنده مدیاتک ترجیه دهیم؟
    این سوال بزرگی هست که اگر در عمل این دو مودم (VR600 V3 and V2) توسط شما مقایسه شده و گزارش شود، احتمالا ترافیک سایت شما به طور انفجاری بالا خواهد رفت!!! زیرا این سوال تعداد بسیار زیادی از مشتریان مودم است!
    با تشکر از شبکه چی

  73. سلام.من یه مودم دارم که تی پی لینک هست.الان میخوام برد این مودم رو که تا بیست متر برد در فضای باز داره رو به دویست متر افزایش بدم….شما روتر پیشنهاد میکنید یا اکسس پوینت….هر کدوم رو که پیشنهاد میدین زحمت برند و قیمت هم بگین کار منو خیلی راحت میکنین.چون برند های بازار خیلی کم در مورد بردشون صحبت میشه و باید با آزمون خطا دید که کارایی دارن یا خیر

  74. سلام اقای محمدی‌زاده یکسوال داشتم وفکر میکنم شما بهترین کسی هستید که میتونم جوابمو بگیرم، مودم TF-i60 H1 هواوی سری قدیم دارم ولی توی اتاق ها خیلی سرعت اینترنت پایین هست قصد خرید روتر برای افزایش سرعت دارم و حدوداً تا سقف ۱,۵۰۰,۰۰۰ میتونم هزینه کنم، پیشنهاد شما چیه؟ بنظرتون راجب روتر مدل DIR-822 دی‌لینک چی هست؟ یا چندتا مورد بهم پیشنهاد بدید ممنوتون میشم

  75. سلام وقت بخیر
    نظرتون‌در مورد این دو مدل روتر چی هست RT-AC88U
    DSL-AX82U. من یه روتر پرسرعت واسه PS5 میخام که بتونم با سرعت بالایی بازیها رو دانلود کنه چون حجم زیادی دارن بازیها و همینطور بتونم بازی آنلاین انجام بدم با حداقل پینگ.
    چون‌این روتر ها قیمت بالایی دارن نسبت به هزینه بالا توی ایران با توجه به شرایط فعلی جوابگو هستن یا خیر؟
    و در آخر ممنون میشم پیشنهاد خودتون در مورد بهترین و به صرفه ترین روتر بفرماید.
    با تشکر 🌸❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا