راهنمای خرید

با بهترین مودم های ۴.۵G بازار ایران آشنا شوید

معرفی ۱۰ مودم سیم کارتی همراه و رومیزی 4.5G پرفروش و برتر حال حاضر بازار ایران

شاید چند سال پیش، خرید یک مودم سیم کارتی ۴.۵G، پول دور ریختن بود اما امروزه به جریان اصلی بازار تبدیل شده است.

هر کاربری می‌خواهد یک مودم سیم کارتی خریداری کند؛ ابتدا به دنبال خرید مودم ۴.۵G است. چرا؟

چون مودم‌های ۴.۵G سریع‌تر هستند؛ بیش از دو برابر سرعت بیشتری نسبت به مودم‌های ۴G ارائه می‌کنند؛ از قابلیت‌هایی مانند تجمیع فرکانس (CA) و MIMO 4×4 پشتیبانی می‌کنند؛ معمولا وای‌فای بهتری دارند و به‌روزتر هستند.

در گذشته، قیمت مودم‌های ۴.۵G نیز بالا بود. از سوی دیگر، تعداد محدود و انگشت شماری مودم با این مشخصات در بازار پیدا می‌کردیم. امروز، هم قیمت این مودم‌ها نسبت به مدل‌های فورجی، چندان گران نیست و هم راحت می‌توان یک دو جین مدل ۴.۵ جی فهرست کرد.

پس، مقداری کار برای انتخاب و خرید بهترین مودم ۴.۵G سخت شده است. 

از کجا بفهمیم کدام دستگاه و مودم از فناوری LTE 4.5G پشتیبانی می‌کند؟

اجازه بدهید قبل از معرفی چند مودم روتر ۴.۵G، اصلا به این سوال جواب بدهیم که فرق ۴G با ۴.۵G چیست و از کجا متوجه بشویم کدام مودم یا حتا گوشی موبایل از ۴.۵G پشتیبانی می‌کند؟

فناوری ۴.۵G یک رده از شبکه‌های موبایل بالاتر از ۴G است ولی ۵G هم محسوب نمی‌شود. بنابراین؛ ۴.۵G یک فناوری میان ۴G و ۵G است.

۴.۵G با اسامی بسیار متنوعی شناخته می‌شود. برخی از این عبارت‌ها، +LTE-Advanced یا LTE-Advanced A یا LTE-Advanced Pro هستند.

به طور ساده و بدون اینکه بخواهیم درگیر توضیحات فنی شویم؛ دستگاهی از فناوری ۴.۵G پشتیبانی می‌کند که اولا از مودم‌های LTE رده Cat5 یا Cat6 استفاده کند. دوما باید از فناوری‌های MIMO 2×2 و تجمیع فرکانس ((Carrier Aggregation با هم سود ببرد. 

مودم LTE رده Cat5 یا Cat6 یعنی چه؟ در این مطلب به طور کامل توضیح دادم. پس؛ اگر یک گوشی موبایل یا مودم در رده LTE Cat4 باشد؛ دیگر از فناوری ۴.۵G پشتیبانی نمی‌کند. بسیاری از مودم‌های فعلی بازار ایران این‌طوری هستند. مشخصه بارز یک مودم Cat5 یا Cat6 دارا بودن سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیتی است.

اما برای استفاده از فناوری ۴.۵G فقط مودم کافی نیست و باید دو آنتن مجزا برای MIMO 2×2 و همزمان قابلیت تجمیع فرکانس داشته باشد.

بنابراین؛ مودم‌هایی که در زیر معرفی می‌کنیم؛ هم در رده Cat6 با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت هستند و هم از MIMO 2×2 و بیشتر، در کنارش قابلیت تجمیع فرکانس سود می‌برند.

معرفی ۱۰ مودم روتر ۴.۵G برتر بازار ایران

همان‌طور که گفتیم؛ مودم‌های رومیزی و همراه ۴.۵G زیادی در بازار یافت می‌شود که فهرست کردن‌شان هم کار سختی است ولی تقریبا با جرات می‌توان به مودم‌های زیر به عنوان برترین‌های بازار اشاره کرد:

مودم نزتک ۷۷DX

بررسی مودم 77DX

مودم نزتک ۷۷DX از رده LTE Cat 6 یا ۴.۵G نیست ولی دلیل انتخاب و قرار گرفتن آن در این فهرست، سرعت بسیار خوب و قابل رقابتی است که با معروف‌ترین مودم‌های سیم‌کارتی دارد.

ما مودم نزتک ۷۷DX را از نزدیک تست کردیم و سرعت‌های باورنکردنی ۹۰ مگابیت را با سیم کارت ایرانسل داشتیم. میانگین سرعت این مودم با سیم‌کارت‌های همراه اول و شاتل و رایتل و وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز به بالای ۶۰ مگابیت می‌رسد.

یک دلیل بزرگ و مشخص برای دستیابی به چنین سرعت‌هایی روی مودم نزتک ۷۷ دی ایکس وجود دارد و اینکه فریم‌ویر آن کاملا باز بوده و امکان انتخاب دستی شبکه و باند رادیویی را می‌دهد. شما می‌توانید با تست چندین باند رادیویی، بهترین باند را یافته و مودم را روی آن تنظیم کنید.

گیرندگی آنتن مودم ۷۷DX نیز عالی است و در بیشتر اوقات، شما حداکثر آنتن را دارید. این مودم سبک که قابلیت کار با پاورلاین را دارد؛ قیمت بسیار خوبی نیز داشته و اکنون در بازار ایران حدودا ۲.۵ میلیون تومان است که شاید نصف قیمت مودم‌های دیگر هم رده است.

نزتک ۷۷ دی ایکس به طور رسمی توسط شرکت هایپرسل در بازار ایران عرضه شده و سه سال گارانتی دارد؛ ضمن اینکه کاملا آنلاک بوده و با هر سیم کارت اپراتورهای موبایل ایران کار خواهد کرد.

حتما بررسی مودم نزتک ۷۷DX را روی سایت شبکه‌چی بخوانید تا با مزایا و ویژگی‌های بیشتر این دستگاه آشنا شوید.

خرید مودم نزتک ۷۷DX از دیجی‌کالا

مودم ایرانسل TF-i60 H1 (هواوی B612)

مودم ایرانسل TF-i60

تقریبا هیچ فروشنده‌ای شک ندارد که مودم ایرانسل i60 H1 هم بهترین و هم پرفروش‌ترین مودم ۴.۵G بازار ایران است. بیش از ۵ سال از ورود آن به بازار ایران می‌گذرد و هنوز دوست داشتنی و خواستنی و کاربردی است.

مودم رومیزی نسبتا بزرگی که در رده LTE Cat 6 با حداکثر دانلود ۳۰۰ مگابیت، قابلیت تجمیع فرکانس CA 2 و MIMO 4×4 است. پنل کاربری نسبتا قوی و پر از امکاناتی دارد؛ خوراک کاربران حرفه‌ای و هکرها و افرادی است که دائما دوست دارند تنظیمات مودم را دستکاری کنند تا سرعت و کیفیت اینترنت بیشتری بگیرند.

از وای‌فای تک بانده، چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی، یک درگاه RJ11 و کانکتورهای اتصال آنتن خارجی سود می‌برد.

یکی از دلایل محبوبیت مودم هواوی B612 در بازار، کیفیت خوب گیرندگی آنتن و سرعت آن است؛ ضمن اینکه از باند ۴۲ و اینترنت TDLTE نیز پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند هم سیم کارت معمولی و هم سیم کارت TD روی آن بیندازد.

اکنون، نسخه‌های مختلفی از این مودم در بازار و با قیمت‌های مختلف از ۴ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان وجود دارد.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 H1 از دیجی‌کالا

مودم هواوی B622

مودم هواوی B622

نسخه به‌روز شده مودم B6۱۲ است. پردازنده مرکزی، آنتن‌ها، تراشه وای‌فای و برخی سخت‌افزارهای دیگر به‌روز شده و یک مودم قدرتمند رومیزی برای هر دو اینترنت FDD و TDD ساختند.

مودم هواوی B612 دیگر تولید نمی‌شود ولی مودم هواوی B622 تازه وارد بازار شده؛ کاملا آنلاک است و با هر سیم‌کارت و اپراتوری کار می‌کند؛ وای‌فای ۶ با سرعت بالا دارد؛ ضعفی که در مودم B612 مشاهده می‌شد ولی همان طراحی، اندازه و درگاه‌های B612 را دارد.

در مودم هواوی B622 همه‌چیز خوب و به مزاق کاربر خوش است؛ جز اینکه تنظیمات پیشرفته انتخاب باند رادیویی، دکل مخابراتی و CA وجود ندارند.

قیمت این مودم نیز در مقایسه با B612 بسیار بهتر و حدود ۴ تا ۴.۵ میلیون تومان است؛ با گارانتی مشخص و اصل.

بررسی مودم هواوی B622

خرید مودم هواوی B622 از سایت دیجی‌کالا

مودم هواوی HWS32 (یا L01s)

مودم هواوی HWS32MWA

این روزها، یک مودم به شدت سر زبان‌ها افتاده است و به قول معروف خوش می‌درخشد.

مودم هواوی HWS32 یا L01s که از ابتدا برای اپراتور ژاپنی توسط شرکت غول مخابرات چینی طراحی و ساخته شده است؛ قدرت گیرندگی فوق‌العاده بالایی دارد.

به همین دلیل، شما به راحتی روی اینترنت موبایل به سرعت‌های بالای ۱۰۰ مگ می‌رسید و شاید سرعت‌های ۲۵۰ مگ را تجربه کنید.

از باند رادیویی ۴۲ برای TDLTE پشتیبانی می‌کند و روی اینترنت تی دی نیز به سرعت حتی ۱۷۰ مگ رسیدیم.

وای‌فای دو بانده AC1200 دارد؛ از دو درگاه شبکه اترنت گیگابیتی سود می‌برد و می‌تواند قابلیت‌های CA و MIMO 4×4 را به شما هدیه بدهد.

این مودم فقط یک نقطه ضعف دارد و آن پشتیبانی از باند ۱ روی FDD و باند ۴۲ روی TDD است؛ یعنی باندهای گسترده‌ای را مانند دیگر مودم‌های معرفی شده در این مقاله، پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی مودم هواوی HWS32

خرید مودم هواوی HWS32 از سایت دیجی‌کالا

مودم ایرانسل FD-M60 (هواوی E5785)

مودم ایرانسل FD M60

یکی دیگر از مودم‌های ۴.۵G ایرانسل است که باز هم در تست‌ها و ارزیابی‌ها خوب عمل کرده است. به‌خصوص برای افرادی که علاقه به تجمیع فرکانس دارند؛ مودم مناسبی است. با افزودن یک انتن خارجی به Hن؛ سرعت اینترنت موبایل چندین برابر می‌شود.

مودم قدیمی از هواوی است ولی هنوز بهترین ۴.۵G همراه ایران محسوب می‌شود و از قدرت آنتن‌دهی، وای‌فای  و سرعت اینترنت خوبی برخوردار است.

یک مودم همراه با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت قابل شارژ است. ۱۶ کاربر به طور همزمان می‌توانند به آن متصل شوند ولی از مودم CA60 ضعیف‌تر است. روی هر دو شبکه موبایل و وای‌فای از MIMO 2×2 استفاده می‌کند. سنگین‌تر و بزرگ‌تر از مودم CA60 است و یک صفحه‌نمایش برای مشاهده وضعیت شبکه و سرعت دانلود اینترنت دارد. 

این مودم را می‌توانید با لاک ایرانسل یا آنلاک هواوی خریداری کنید. اگر مدل هواوی و بدون قفل را بخرید؛ می‌توانید از سیم‌کارت همراه اول نیز استفاده کنید. مدل هواوی گران‌تر است.

بررسی مودم ایرانسل FD-M60

خرید مودم ایرانسل FD-M60 از سایت دیجی‌کالا

مودم هواوی E5785-330

مودم هواوی E5785-330

مودم E5785-330 یا Mobile Wifi Elite 2 نسخه به‌روز شده و جدیدی از مودم معروف هواوی E5785 یا همان ایرانسل FD-M60 است.

کاربران به آرزوی خود در این مودم دست یافتند و آن، پشتیبانی از باند ۴۲ و فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز برای استفاده از اینترنت TDLTE است. مودم قبلی فقط برای اینترنت FDD بود.

این مودم همراه و جیبی شیک و سبک، از رده LTE Cat 7 با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و آپلود ۱۰۰ مگابیت است.

باز هم از وای فای دو بانده سود می‌برد؛ باندهای رادیویی FDD بیشتری را پشتیبانی می‌کند؛ حالت‌های تجمیع فرکانس بهتری نسبت به مدل قبلی دارد و می‌توانید با نرم‌افزارهای غیر رسمی HiLink و hmanager هواوی، آن را از روی گوشی موبایل، مدیریت کنید.

ظرفیت باتری نسبت به قبل تغییری نداشته و همان ۳ هزار میلی آمپر است و نمی‌توانید بدون باتری با آن کار کنید.

در مجموع، یک مودم همراه ۴.۵G بسیار خوب با قیمت حدود ۴ میلیون تومان به بالا است.

بررسی کامل مودم هواوی E5785-330

خرید مودم هواوی E5785-330 از دیجی‌کالا

مودم ایرانسل TF-i60 G1

مودم ایرانسل TF-i60 G1
مودم ایرانسل TF-i60 G1 که هنوز رسما رونمایی نشده ولی مشخصات آن در سایت‌ها آمده است

ایرانسل G1 ارزان‌ترین مودم ۴.۵G/TDLTE بازار ایران است؛ با قیمتی حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است.

نزدیک به یک سال است وارد بازار شده و در ابتدا تصور می‌شد که یک مودم ضعیف دیگر از ایرانسل است ولی کم کم قدرت و سرعت و کیفیت خود را نشان داد و در دل کاربران اینترنت سیم‌کارت، جا باز کرد.

اگرچه وای فای تک بانده دارد ولی در بسیاری از تست‌های سرعت، می‌تواند با مودم‌های رومیزی شاخ بازار مانند هواوی B612 یا هواوی B622 رقابت کند و گیرندگی سیگنال و آنتن بسیار بالایی دارد.

این مودم دارای یک درگاه شبکه اترنت LAN و شیار سیم کارت است؛ ۳۲ کاربر به طور همزمان به وای فای آن وصل می‌شوند و از قابلیت وی پی ان برای پروتکل‌های کلاینت PPTP و L2TP سود می‌برد.

نگاهی به مشخصات مودم ۴.۵G ایرانسل TF-i60 G1

خرید مودم ایرانسل TF-i60 G1 از سایت دیجی‌کالا

مودم تی‌پی‌لینک MR600

مودم تی پی لینک MR600

تی پی لینک مودم‌های سیم‌کارتی زیادی در بازار ایران دارد؛ مانند MR200 که یکی از بهترین مودم‌های رومیزی ۴G LTE است ولی اگر بخواهیم برترین مودم سیم‌کارتی ۴.۵ جی این شرکت را نام ببریم؛ باید از MR600 یاد کنیم.

مودم ام آر ۶۰۰ چند ویژگی خوب دارد که باعث شده پر فروش شود: نخست، از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

دوم، وای‌فای دو بانده AC1200 مگابیت دارد؛ یعنی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت به ۸۶۷ مگابیت می‌رسد.

سوم، از دو آنتن خارجی LTE  پیش‌فرض سود می‌برد که باعث افزایش گیرندگی سیگنال‌های شبکه موبایل شده و برای مناطق بد آنتن، بسیار مناسب هستند.

چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی دارد و کلا یک مودم سیم کارتی رومیزی با کیفیت برای اینترنت FDD است. از تنظیم وی پی ان OpenVPN و PPTP پشتیبانی می‌کند و در پنل کاربری آن، ابزارهای خوبی مانند کنترل والدین یا تعریف شبکه میهمان داریم!

بررسی مودم ۴.۵G تی پی لینک MR600

خرید مودم تی‌پی‌لینک MR600 از سایت دیجی‌کالا

مودم نت‌گیر Aircard ۷۹۰s

مودم نتگیر Aircard 790s

مودم نت‌گیر AirCard ۷۹۰S یکی از بهترین مودم‌های همراه نت‌گیر و دنیا است. چون سه ویژگی و فاکتور مهم یک مودم همراه را دارد: مجهز به مودم LTE Cat۶ است، از وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac سود می‌برد و امکان تجمیع فرکانس‌ها را می‌دهد.

استفاده از تراشه‌ای با مودم LTE Cat۶ باعث می‌شود که سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت باشد. مزیت بزرگ دیگر این مودم، استفاده از دو آنتن خارجی TS-۹ برای تقویت شبکه‌های موبایل ۳G و ۴G است.

تراشه وای‌فای مودم AirCard ۷۹۰S به ما می‌گوید دو بانده است و از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac Wave ۲ پشتیبانی می‌کند. Wave ۲ نشان‌ دهنده نسل جدید تراشه‌های وای‌فای AC است که کارایی و سرعت بهتری نسبت به نسل اول دارند.

خوانندگان و دوستان عزیز؛ اگر خودتان هم مودم‌های ۴.۵G دیگری در بازار ایران یافت کردید؛ روی این مطلب برای اطلاع دیگر دوستان معرفی کنید یا نظرتان و تجربه‌تان را درباره استفاده از مودم‌های بالا بنویسید.

بررسی مودم نت گیر Aircard 790s

خرید مودم نت گیر AirCard 790S از سایت دیجی‌کالا

مودم آلکاتل EE71

مودم آلکاتل EE71

مودم‌های آلکاتل کیفیت خوبی دارند. سال‌ها بود که مودم EE70 زرد رنگ در بازار، جولان می‌داد و یکی از بهترین مودم های جیبی ۴.۵G بود تا اینکه مودم EE71 با ظاهری جدید و ارتقای برخی ویژگی‌ها معرفی شد.

مودم EE71 در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شده و یک مودم در رده LTE Cat 7 با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و آپلود ۱۰۰ مگابیت است.

یک مودم کاملا آنلاک برای اینترنت FDD است و از تجمیع فرکانس پشتیبانی می‌کند. وای‌فای دو بانده AC1200 و باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های این مودم سیم کارتی محسوب می‌شوند.

بررسی مودم آلکاتل EE71

خرید مودم آلکاتل EE71 از دیجی‌کالا

توجه: این مقاله اولین بار در تیر ماه ۱۳۹۹ منتشر شد؛ در دی ماه ۱۴۰۱ به طور کامل به‌روز گردید و اکنون در فروردین ۱۴۰۲ مورد بازبینی قرار گرفت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫112 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون…به نظر شما سرعت td lteایرانسل خوبه؟بسته های نامحدود داره..کلا به صرفه هست؟

    1. من یکسال ازش استفاده کردم. بسیار ضعیف و سرعت بسیار پایینه، به علت عدم گسترش کاملا داره از رده خارج میشه. پولتون رو روی ۴.۵ سرمایه گذاری کنید هرگز ضرر نمیکنید. ولی اصلا سراغ TDLTE نرید !!!!!!

  2. مودم های Cat6 واقعا قیمت های بالایی دارن. به همین دلیل برخی کاربران، خرید گوشی ۴.۵G رو به مودم ۴.۵G ترجیح میدن. البته قیمت گوشی های ۴.۵G هم از یک میلیون تومان به بالاست. تنها گوشی ۴.۵G خوش قیمت بازار مدل Xiaomi Redmi 4x است که متاسفانه بسیاری از خریداران، گزارش هایی مبنی بر عدم پشتیبانی این مدل از ۴.۵G دادند!
    در کل من خرید مودم رو توصیه می کنم چون قابلیت نصب آنتن خارجی رو در برخی مدل ها داره.

  3. مودم Huawei B525 هم ۴.۵G هست.
    تاکنون مودم های باکیفیتی از ۴.۵G تولید شده که متاسفانه تا این تاریخ وارد کشور نشده!

  4. مودم زایکسل رو از کجا میشه خرید؟
    تا انجایی که میدونم فقط شاتل وارد کرده و اینکه لاک یا انلاک هست مشخص نیست

    1. میشه تهیه کرد ولی خیلی خیلی گرونه ! حدود ۱ تومن توی بازار گیر میاد البته به سختی …

      شما همون شاتل رو بگیر ۴۰۰ تومن بعد آنلاکش کن به صرفه تره

  5. سلام
    خسته نباشید
    من تعجب می کنم چرا همه این نوع اینترنت را قفل کرده اند و فقط بر روی مودم های خودشان اجازه استفاده می دهند حالا اگه من نخوام از این مودم های اشغال چینی استفاده کنم و خواهان خرید مودم های با کیفیت تر از شرکت های معتبر تر باشم باید چکار کنم ؟
    یکی از دلایلی که هنوز به این نوع اینترنت روی نیاوردم و تا وقتی این وضع برقرار باشد روی نخواهم اورد همین انحصار در انتخاب مودم است

  6. سلام و عرض ادب خدمت شما جناب آقای مهندس محمدی زاده.
    تشکر میکنم از شما برای وبسایت عالیتون.
    چندتا سوال داشتم لطفا راهنماییم کنید…
    ۱_آیا مناطقی که امکان دریافت ۴g دارند مودم ۴.۵g کار میکنه؟
    ۲-آیا با آمدن نسل پنجم اینترنت همراه مودم ۴.۵g امکان دریافت اون رو داره؟
    ۳-آیا مودم همراه ۴.۵G CAT6 به بالا در بازار هست که امکان استفاده به وسیله USB,وای فای و کابل رو به صورت همزمان داشته باشه؟(منظورم اینه که این آپشنهارو داشته باشه).
    جسارتا با این تفاصیل تا قیمت ۴۰۰/۰۰۰ تومان چه مودمی رو پیشنهاد میدید؟ تعداد کاربرانی که از طریق وای فای بتوانند وصل شوند ۲ تا ۳ نفر.
    سپاس از شما و به امید موفقیت روزافزون

    1. علیک سلام
      ۱- مناطق پوشش‌دهی شبکه ۴.۵G با شبکه ۴G متفاوت است. در سایت اپراتورها می‌توانید مناطق پوشش‌دهی هر دو شبکه را ببینید. لزوما هرجا ۴G هست ۴.۵G نیست و برعکس. براساس آنتن‌هایی است که اپراتور موبایل نصب کرده است.
      ۲- کلا مودم ۵G با مودم‌های ۴G و ۴.۵G متفاوت است و داستان دیگری دارد.
      ۳- پس از CAT6 نسل‌های مودم‌های Cat16 وارد بازار شدند که الان روی موبایل‌ها هستند. شرکت نت‌گیر هم یک مدل مودم Cat16 با سرعت یک گیگابیت داده ولی فقط به طور محدود در چند کشور و سرویس مخابراتی سرعت یک گیگابیت دارند و مثلا در ایران با یک مودم ۴.۵G هیچ تفاوتی نخواهند داشت. به مطلب زیر نگاه کنید:
      https://shabakehchi.com/technology/gadget-network/3690/netgear-nighthawk-is-atts-first-5g-evolution-mobile-hotspot-router
      ۴- مودم CA60 ایرانسل خوب است.

  7. ممنون برای پاسخگوییتون.
    جناب مهندس بررسی مودم CA60 رو توی انجمنی دیدم،کاربرها از باتری و سوکت آنتن تقویتی و بالا نیامدن مودم ناراضی بودن.
    مودم USB 4.5 cat6 توی بازار هست?
    تشکر

  8. سلام/خسته نباشید//من سر رشته ای از مودم ها ندارم/من الان از یه دانگل ۴g ایرانسل استفاده میکنم که سرعتش چنگی به دل نمیزنه//سرعت پیجش که مضخرفه سرعت دانلودش هم یه مگ
    الان قصد خرید مودم tf_i60 رو دارم اما اکثرا خرید این مودم رو منع کردن
    من واقعا نمیدونم چه مودمی بخرم
    من به یه مودم با سرعت ده مگ هم راضیم
    فقط یه مودمی باشه که از این دانگل مسخره بهتر باشه
    لطفا راهنمایی کنید

    1. دوست عزیز

      شما نیاز به یک مودم دسکتاپ ۴G دارید.

      اگر یک مودم پرقدرت با آنتن خارجی می‌خواهید نگاهی به مطلب زیر بیندازید:
      https://shabakehchi.com/review/4370/d-link-dwr-953-vs-tp-link-archer-mr200

      اگر یک مودم ارزان‌تر می‌خواهید؛ در مطلب زیر چندتایی معرفی شدند که الان ارزان‌تر هم هستند:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/168/best-4g-modem-in-market

  9. برای یک کاربر خانگی قیمت مودم ها نسبتا بالاست حدود ۴۰۰ هزار
    با این پول میشه حدود ۱ سال و دو ماه از اینترنت مخابرات که جدیدن نسب ۱به ۴ برا اینترنت میده(۱ گیگ دانلود کنی ۴ گیگ از حجمت کم میشه)
    ۲۸ تومن پول میدی ۷۵ گیگ مثلن میده که ۷۵ تقسیم بر ۴ میشه حدود ۱۸ گیگ واقعی برای هر ماه
    ما که گناهی نکردیم …

  10. آقای مهندس، از لحاظ قدرت گیرندگی سیگنال کدوم رو پیشنهاد می دین؟
    DWR-953
    یا
    ZyXEL LTE4506
    ممنون می شم راهنمایی کنین

  11. این مودم های همراه مثل Ca60 رو میشه تو شرکت استفاده کرد؟ یعنی همیشه بذاری به برق وصل باشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مودم‌های ۲۴ ساعته هستند. می‌توانید راحت بگذارید چندین روز پشت سر هم کار کنند. وقت‌هایی که نیاز ندارید خاموش کنید به عمر مفید مودم کمک کردید وگرنه مشکلی برای روشن ماندن ندارند

  12. سلام
    آقای مهندس نظرتون در مورد مودم زایکسل ۷۷۰۶ بیان می کنید؟
    من به دنبال بلاترین سرعت اینترنتم.
    آیا شاتل معتبره؟

  13. سلام اینجا TFi60 رو به عنوان یکی از چند مودم ۴.۵g برتر معرفی کردید اما تو یه مطلب دیگه گفتید خوب نیست و انتن دهی مناسبی نداره و نخرید.
    در مجموع این مودمو توصیه می کنید یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      کلا مودم متوسطی است. به قیمت‌های ۳۵۰ هزار تومان نمی‌ارزد و می‌توانید مودم‌های به مراتب بهتری بخرید.
      ولی برخی نمایندگی‌ها به قیمت ۱۶۰ هزار تومان می‌دهند. برای یک کاربر معمولی در خانه مناسب است ولی اگر از مودم توقع زیادی دارید بهتر است مدل‌های بهتری بخرید.

  14. ممنون از پاسخگوییتون جناب مهندس.
    یه بررسی که کردم هواووی b612 به نظر مودم خوبیه.۴.۵g و tdlte رو ساپورت می کنه.البته نمی‌دونم بشه از tdlte ایرانسل با این مودم استفاده کرد یا نه.قیمتش هم نسبتا مناسبه.فقط ac رو برای wifi ساپورت نمی کنه.

  15. یسوال داشتم از بین مودهای تی پی لینک مدل های M7350, M7310٫M7300 و مودم های هواوی مدل های E5785,E5577 و مودم شیاومی MF855 که محدوده قیمتی برای من مهم نیست(ضمنا آنتن دهی ایرانسل و همراه اول منطقه ما هردو خوبه،برای محیط اداره و استفاده شخصی میخام)،شما باشید کدوم یکی بترتیب انتخاب میکنید!؟

  16. سلام منطقه ما پوشش adsl افتضاح هست و من قصد دارم مودم بی سیم ثابت استفاده کنم الان یه سوال بذای من پیش اومده اگر من مودمtfi60 از سایت ایرانسل بخرم قید شده همراه یه سیم دیتا ثابت نسل ۴ فرستاده میشه ولی اگر بر فرض توی منطقه ما از ۴+ پشتیبانی بشه ولی از td-lte نه من مجبورم از سرویس های اینترنت موبایل استفاده کنم و بسته های غیر حجمی نمیتونم استفاده کنم?

  17. سلام. روز بخیر. ممنون. میگم نمیشه این مطلب رو لااقل در مورد قیمتش ی بروزرسانی بکنید؟؟؟
    ضمنا چنجا گفتین ک “برای کارهای ثابت مناسبه”/ در حالی ک فلسفه مودم های سیمکارت خور لااقل از دید ما کاربرای غیر حرفه ای قابلیت جابجا کردنشه/ نمیدونم شاید من خیلی دیگه کاربر معمولی ام ک هنوز متوجه نشدم این موضوع رو ک ایا برای استفاده از اینترنت در حال حرکت! باید برم سراغ مودم های دانگل؟
    اقای مهندس توضیحات شما در لینک های مختلف در مورد موده های ۴g , 4.5g لااقل من یکی رو سردرگرم کرده.
    راستی این تجمیع فرکانسی ک ب عنوان ی پوئن ازش در توضیح برخی از مودم ها میگین، چجوریه؟ ینی از کاربرای عادی هم بر میاد ک این کارو انجام بدن؟

    1. سلام

      ۱- به روی چشم. سعی می‌کنم خیلی زود این مطلب را به‌روزرسانی کنم

      ۲- مودم‌های ۴G به دو دسته همراه و رومیزی تقسیم می‌شوند. مودم‌های همراه قابلیت‌هایی دارند که راحت جابه‌جا شوند ولی مودم‌های رومیزی هم قابلیت جابه‌جایی دارند ولی خوب بهتر است جای ثابتی و رومیزی استفاده شوند.

      ۳- تجمیع فرکانس قابلیتی است که اجازه می‌دهد چند باند فرکانس رادیویی را با هم برای انتقال اطلاعات استفاده کنید. سرعت اینترنت ۴G در این حالت بیشتر می‌شود. معمولا کاربران حرفه‌ای با نرم‌افزارهای خاصی تجمیع فرکانس می‌کنند.

  18. سلام اگه میشه منو راهنمایی کنید
    من یه مودم روتری میخوام که هم بتونم بسته های اینترنت ثابت ایرانسل ( چون ایرانسل بهترین قیمتا رو داره) رو باهاش استفاده کنم و هم قابلیت جابه جایی داشته باشه. یعنی بتونم یه شهر دیگه هم رفتم بتونم استفاده کنم. میگن فقط مدل ft i60 همچین قابلیتی داره حالا نمیدونم با مودم های دیگه هم میشه یانه. در ضمن میخوام سرعت خوبی هم داشته باشه از این قابلیت های تجمیع فرکانس و …. هم داشته باشه
    اگه فقط اون مدل پشتیبانی میکنه که هیچ اگه همه مودم های td lte هم این قابلیت رو دارن ( میخوام حتما با بسته های ایرانسل بشه ) یه چند مدل خوبشو بهم معرفی کنید بی زحمت.

    1. اگر قابلیت‌های همراه بودن مودم مانند اندازه کوچک، وزن سبک، قابلیت حمل آسان و سریع و … مدنظرتان است؛ بهتر است همان مودم TD-i60 را خریداری کنید.
      ولی ایرانسل مودم‌های Td-LTE بهتری هم دارد که البته بیشتر رومیزی هستند مانند GP-2101 و Gp-2101 Plus

      1. سوال اولم اینکه این دو مدلی که گفتید امکان جابه جایی دارن؟ مثلا بخوایم یک شهر دیگه و ازش استفاده کنیم؟ البته تو منطقه پوشش باشه
        و سوال دومم اینه که باتوجه به این که شما با خیلی ها بحث کردید و نظراتشونو شنیدید در مورد مدل TD-i 160 به نظر شما این مدل از نظر سرعت , قدرت سیگنال , تجمیع فرکانس و … مدلی عالی یا خوب هست؟ بدون در نظر گرفتن قیمتش

  19. سلام میخوام دو مدل ca 60 و tf i 60 رو باهم مقایسه کنم. به نظر شما از نظر قدرت سیگنال و سرعت کدوم مدل بهتره؟

    1. بی‌شک CA60 از نظر سرعت و آنتن‌دهی و تنظیمات پنل بهتر از مودم Tf-i60 است ولی یک مزیت Tf-i60 نسبت به CA60 قابلیت حمل ساده‌تر برای امور مسافرتی و تردد زیاد به علاوه پشتیبانی از اینترنت TD-LTE است.

      اگر تصمیم دارید از اینترنت ۴G یا ۴.۵G استفاده کنید؛ خرید مودم CA60 بهتر است.

  20. والا واسه من اولویت جابه جاییه. متاسفانه تنها مدلی که باهاش میشه از اینترنت ثابت ایرانسل استفاده کرد و قابلیت جابه جایی داره یعنی میشه به شهرهای مختلف سفر کرد و با وصل کردن به برق ازش استفاده کرد همین tf i60 ولی از طرفی شما میگید سرعت و انتن دهی ca60 بهتره. اصلا مگه سرعت و انتن دهی tf i60 خیلی پایینه ؟ مگه چند ده مگه سرعت دانلود نداره؟ من اونجور سرعت تخیلی هم نمیخوام همون چند ده مگ برام کافیه. شما خودتون استفاده کردید از tf i 60 ؟

    1. کلا مودم TF-i60 یک مودم متوسط است. ان‌طور که گفتید کارتان را راه می‌اندازد.

      نکته مهمی که باید بدانید این است که اینترنت TD-LTE برای جابه‌جایی نیست و اینترنت ۴G برای مسافرت و جابه‌جایی بهتر است. با خرید مودم MF60 هم می‌توانید از سریع‌ترین اینترنت ۴.۵G استفاده کنید هم کوچک و جمع‌وجور است تا جابه‌جا شوید و باتری هم دارد.

      1. من اصلا مودم همراه نمیخوام. اگه مودم همراه میخواستم که اصلا این مشکلات نبود و این سوالاتو نمیپرسیدم. من اونقدرا هم جابه جایی ندارم هر از گاهی مسافرت میرم. من به این دلیل حتما ثابت میخوام که هزینه بسته های اینترنت ثابت خیلی پایین تر از سیمکارت های معمولیه. وگرنه میرفتم یه مدل خوب همراه رو میگرفتم.
        ولا سر مودم های ثابت ایرانسل موندم. این tf i60 هم یکم گرونه هم شما گفتید مودم متوسطیه. من میخوام بدونم سرعتش چقدره یا کسی استفاده کرده راضی بوده یا نه. حلا قیمتش خیلی مهم نیست فقط میخوام بعد خرید پشیمون نشم. حداقل سرعتش از مودم های دیگه ایرانسل مگه بهتر نیست؟ بقیه مودم ها همه ۴g هستند ولی این تنها مدلیه که ۴.۵ هم ساپورت میکنه. شما اینقدر ازش بد تعریف کردید آدم سر دوراهی میمونه 🙁

        1. برای فهمیدن رضایت کاربرانی که با مودم TF-i60 کار کردند می‌توانید به بخش نظرات دو مطلب زیر مراجعه کنید:
          https://shabakehchi.com/discount-online-market/modem-4g/3421/irancell-modem-tf-i60-telecom-2017
          https://shabakehchi.com/buyer-guide/3411/5-reasons-not-to-sell-the-irancell-tf-i160-modem
          همین‌طور سری به سایت دیجی‌کالا و بخش نظرات مودم ایرانسل TF-i60 بزنید. حدود ۵۰ نفر نظر دادند که در نهایت امتیاز ۳ از ۵ را کسب کرده است و در بخش نظرات به طور کاملا مشهودی ایرادات مودم از جمله قدرت آنتن‌دهی پایین، سرعت وای‌فای پایین، نداشتن تنظیمات وای‌فای، مشکل با اینترنت ۴.۵G و … اعلام شده است:
          https://www.digikala.com/product/dkp-305415/%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%85-4gtd-lte-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%84-%D9%85%D8%AF%D9%84-tf-i60-h1#/tab-comments/&page=1&order=buyers

          همین‌طور به انجمن سایت پی‌سی‌ دانلود مراجعه کنید تا ده‌ها صفحه نظرات تخصصی کاربران درباره این مودم را بخوانید:
          http://forum.p30world.com/showthread.php?t=731938

          اگر انتظار آنتن‌دهی خیلی خوب را ازش ندارید و اینترنت ۴.۵G را بی‌خیال شوید؛ مودم خوبی است با قیمت گران!

  21. سلام خسته نباشین و ممنون از مطالب خوبتون!
    من میخواستم مودم CA60 ایرانسل رو بخرم اما مثل این که دیگه موجود نیست!! حالا ب نظرتون از چه مودمی استفاده کنم مثل CA60 باشه؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.

    1. فکر کنم بتوانید CA60 را از فروشگاه‌های انلاین یا نمایندگی‌ها خریداری کنید. مودم MF60 هم خوب است.

      1. سلام منم همین مشکل موجود نبودن مدل CA60 رو دارم . چه جایگزینی پیشنهادمیکنید؟ منظورتون از MF60 همان FD-M60هست ؟ چون من تو سایت ایرانسل چیزی که شما گفتید رو پیدا نکردم.

        1. سلام

          بله منظورم همان FD-M60 است. برای استفاده از اینترنت ۴.۵G ایرانسل فقط دو مودم CA60 و FD-M60 در دسترس هستند که ظاهرا فعلا CA60 فروش نمی‌رود

      2. مثل اینکه این مدل CA60 هی جا موجود نیست . آیا مدل FD-M60هون ویژگیهای مثبت CA60 رو داره؟
        وزنش رو ه هیچ حا ننوشته چقدره > میدنید وزنش چقدره؟

        1. وزن مودم FD-M60 به قول سایت ایرانسل ۱۲۷ گرم است

          این مودم در اندازه، چیپ‌ست و تعداد افرادی که به وای‌فای وصل می‌شوند با یکدیگر متفاوت است. قطعات CA60 بهتر از FD-M60 است ولی دومی هم مودم بدی نیست

    1. مودم LH96 مدل خوبیه ولی فقط ۴.۵G نیست. بتوانید CA60 را از روی فروشگاه‌های دیگر خریداری کنید به نظر بهتر می‌آید

  22. سلام خسته نباشید
    ممنون میشم یه مودم که سرعت دانلودش خوب باشه و قیمتش هم زیاد نباشه به معرفی کنید
    بیشتر برای دانلود بازی PS4 که حجم زیادی دارن لازم دارم

  23. سلام. لطفا راهنمایی بفرمایید با توجه به تمام مزایا و معایب مودم های ۴g و ۴.۵g رومیزی، برای استفاده خانگی (استفاده از وای فای مودم) مودم B612 بهتره یا TP-LINK Archer MR۲۰۰. آنتن دهی وای فای برام مهمه. در محدوده ما ۴.۵g هم به خوبی جواب میده.

    1. مودم TP-LINK Archer MR۲۰۰ برای مصارف وای‌فای توی خونه بهتر است. فقط مشکل این مودم حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت است یعنی ۴.۵G نیست.

      1. ممنون از پاسخگویی. یعنی سرعت واقعی دانلود ۴g و ۴.۵g با امکانات اوپراتورهای ایران، اینقدر تفاوت داره که یک مشکل برای MR200 حساب بشه؟ واینکه قدرت وای فای B612 کاملا ناامید کنندست و نمیشه ازش استفاده کرد؟

  24. سلام خسته نباشید بینه مودم b525 هوآوی و مودم E5186 هوآوی کدوم بهتر هستش و قدرت تجمیع فرکانس و آنتن دهی بهتری داره ؟
    و اینکه در اینترنت ذکر شده هر دو مدل از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی میکنه می خواستم بدونم درست هستش یا خیر ؟
    و مسئله آخر بینه این دو مدلی که ذکر کردم و مدل E5785 کدوم بهتر هستش چون من برای منزل می خوام و می خوام برد وای فای بالایی داشته باشه اما از طرفی می خوام سرعت بالایی هم بهم در اینترنت ۴.۵جی ارائه بده.
    آخرین سوالمم اینکه بینه این مودم های هوآوی که عرض کردم در مقایسه با مودم دی لینک مدل DWR-953 کدوم بهتر هستن ؟
    پیشتر ممنونم از راهنمایی هاتون چون خیلی نیاز دارم بهشون برای خرید مودم.

  25. سلام جناب مهندس محمدی زاده و تشکر از مطالب مفیدی که به تشتراک میذارید،من یک مودم tf i60 ایرانسل گرفتم،خواستم ببینم امکان انلاک کردنش هست چون تو منطقه ما سیم کارت همراه اول کیفیت بهتری نسبت به ایرانسل داره و یک سوال دیگه اینکه کدوم انتن خارجی برای ابن مودم پیشنهاد میکنید که انتن دهی بهتری داشته باشه و کمک کنه به پایین اوردن پینگ

    1. بله امکان آنلاکش را دارید
      در سایت‌های مختلف و همین‌طور فروم‌ها و حتی سایت‌هایی مانند دیوار دیدم که آنلاک می‌کنند یا آموزش دادند

  26. سلام ، در قسمتی از متن نوشتید مودم FD-M۶۰ ایرانسل یا هواوی همون مودم E۵۷۸۵ هواوی نیست و از پردازنده ضعیفتری برخوردار هست . ولی با تحقیقی که من کردم دقیقا خودش هست . موفق باشید

  27. سلام ئ سپاس از شما
    توی این لینک خود ایرانسل نوشته سرعت مدل TF-i60 نهایتا تا ۵۰ هست.در حالی که ۴.۵ رو هم ساپورت میکنه.آیا مثل مدلLH96 سرعت دانلودش به ۱۵۰ خواهد رسید؟
    https://irancell.ir/Portal/home/?171928/%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%85-TF-i60
    https://irancell.ir/portal/home/?309476/%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%85-LH96

  28. با سلام
    کدام مودم با سرعت بالا و کدام نوع اینترنت خانگی برای ثبت نام های اینترنتی خودرو صلاح میدونید؟ من بهترین مودم و بهترین سرعت اینترنت خانگی در ایران میخوام؟

  29. سلام جناب مهندس.خانه ما سیگنال موبایل راضعیف میگیره.بنابراین مجبورم که به پشت بام بروم برای دریافت۴.۵G سیگنال.به نظر شما چه نوع مودمی بخرم ، که سرعت اینترنتش بالا باشه در حد ۴.۵G برای استفاده از لپ تاپ؟؟؟
    wifi هم داشته باشه.و قیمتش هم در حدود ۳۰۰ تومان باشه یا بیشتر.ممنون میشوم اگر راهنمایی بفرمایید.

    1. دوست عزیز
      در بازار فعلی ایران با محدوده قیمتی ۳۰۰ تومان و حتی ۴۰۰ تومان نمی‌توانید مودم ۴.۵G خریداری کنید
      نزدیک‌ترین مودم FD-m60 ایرانسل است که در مکان‌هایی که آنتن‌دهی ایرانسل ضعیف باشد؛ خوب جواب نمی‌دهد

  30. سلام
    اگر هزینه مهم نباشد و کیفیت ارائه مهم باشد (میزان وصل بودن و جابجایی مودم، حجم دزدی کمتر نسبت به سایرین و …) چه مودمی را پیشنهاد می دهید از کدام اپراتور؟
    من برای پهنای باند اختصاصی هم اقدام کردم اما متاسفانه امکان ارائه در منطقه ما نبود انواع مودم های TD رو هم داشتم که ناراضی بودم و adsl مخابرات و شاتل و پارس آنلاین رو هم داشتم اما راضی کننده نبود
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    1. اپراتورها تفاوتی با هم ندارند و گاهی اوفات این بهتر و گاهی اوقات آن بهتر …
      بهترین مودم‌های همراه از نظر من شرکت نت‌گیر هستند

  31. سلام جناب محمدی زاده
    میخوام برای مصرف خونه یه مودم ایرانسل بخرم ترجیحا رومیزی با سرعت ۴.۵g هم بتونم با وای فای وصل شم هم Lan
    الان بسته ساعتی ایرانسل میخرم و با گوشی بصورت ۴.۵g وصل و سرعت خیلی خوبی دارم و میتونم دانلود یک هفته ام رو انجام بدم! اما اینکار باعث میشه باطری گوشیم زود خالی شه و به مرور کیفیتش رو از دست بده! برای همین خرید یه مودم معقول به نظر میرسه!
    با سیمکارت اضافی ایرانسل بسته نامحدود ساعتی بگیرم با Lan به کامپیوتر وصل شم و با وای فای به گوشی! دقیقا مثل مودم ADSL که الان استفاده میکنم.
    چه مودمی پیشنهاد میدین؟
    ممنون

  32. مهندس جان سلام و تشکر از صبر و حوصله و پاسخگویی‌تان.
    بنده دفتر پیشخوان دارم و شهرمان هم تحت پوشش ۴.۵G همراه اول است.
    به نظرتون برای ۱۰ کاربر چه مودمی بگیرم خوبه!
    اگر جواب بدید ممنون میشم.
    سپاسگذارم

  33. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من قصد خرید مودم همراه داشتم ، که چندجا تحقیق کردم و نتیجه این بود که مودم های دی لینک مودم های خوب و معتبری هستن
    هفته گذشته یک مودم d link مدل DWR932 گرفتم با قیمت حدود ۸۰۰ تومان
    سیم کارت رایتل انداختم اما سرعت خیلی پایین بود
    بلافاصله سیم کارت رایتلو داخل گوشی. انداختم سرعت خوبی بهم میداد
    مجدد دوباره سیم کارتو انداختم توی مودم و با گوشی بهش متصل شدم باز مجدد سرعت خیلی کم بود
    حتی سیمکارت ایرانسل هم انداختم ولی بازم سرعت پایین بود اما ایرانسل هم تو گوشی سرعت بهتری داشت
    شرایط تست بین گوشی و مودم از نظر زمان و مکان یکی. بوده کاملا
    انتن مودم پر میشه بعضی جاها ۴g میشه ولی بازم سرعت ضعیفه
    مشکل از کجاست؟
    با چند گوشی و لبتاب تست کردم ولی مودمم ضعیف تره
    میتونم براش کاری انجام بدم یانه؟

    1. مودمی که خریدید ۴G است و حداکثر سرعت دانلود آن ۱۵۰ مگابیت است
      احتمالا گوشی که استفاده می‌کنید مودم قوی‌تری دارد و آنتن‌دهی بهتری که باعث می‌شود سرعت اینترنت سیم‌کارت بالاتر برود
      متاسفانه فاصله زیاد میان مودم‌های موجود در بازار ایران و مودم‌های سوار شده روی موبایل‌ها این مشکلات را پیش می‌آورد.
      ای کاش مودم قوی‌تری می‌خریدید
      می‌توانید با پشتیبانی دی‌لینک در ایران هم تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید

  34. با سلام و خسته نباشین
    من در پالایشگاه نفت ستاره در شهر بندر عباس کار میکنم نیاز به مودم سیمکارتی خوب دارم که از طریق ان و به وسیله وای فای بتونم از طریق گوشی خودم به نت وصل بشم لطفا راهنمایی بفرمایید چه مدل مودمی برای من با توجه به منطقه ای که هستم مناسب میباشد.ممنونم از راهنمایی شما.
    با احترام.شاهین عباس زاده

    1. آب‌و هوا و شرایط کاری عادی است یا اینکه باید مودمی با شرایط ویژه مثلا ضد آب، ضد گرد و غبار و … اینها تهیه شود؟
      فاصله شما با مودم چقدر باید باشد؟ فضای باز هستید یا فضای بسته؟

  35. سلام فرق بین مودم E۵۷۸۵ هواوی بدون پشتبانی از مموری وبا مموریش چی هست؟مگه یه مدل نیست اونم با مموری ؟جالبه گارانتی هم داره ،ممنون میشم زود جواب بدین ،چون میخوام بخرم ولی موندم سر این موضوع که نکنه جنس مشکلی داشته باشه

    1. از این چینی‌ها هرچی بگی برمی‌یاد
      صد مدل ازش ساختند و بیرون دادند
      من مدل بدون کارت حافظه را دارم و تا جایی‌که گشتم مودم هواوی E5785 بدون مموری است

  36. سلام
    من با راهنمایی از مطالب سایتتون مودم هواویe5186 رو انتخاب کردم. خاستم بدونم غیر از سیم کارتهای ۴g اگه بخایم از سیم td_lte ایرانسل یا مبینت استفاده کنیم ایناروهم ساپورت میکنه.
    ممنون

  37. سلام. من سیم کارت همراه اول ۴g استفاده میکنم. وقتی از موبایل و تبلت به عنوان هات اسپات استفاده میکنم سرعت دانلودم حدود ۴.۵ یا ۵ مگ بر ثاینه هست ولی در زمانی که از مدم هواویی ۷۳۸۲ usb همراه استفاده میکنم تا ۲.۵ پایین میاد . گوشیم s9 plus و تبلتم tab s2 هست . حالا سوللم اینه که چه مدمی بگیرم که حداقل در حد هات اسپات گوشیم یا بالاتر بهم سرعت بده . چون کارم مدام دانلود هست و شاید روزی ۲۰ الی ۳۰ گیگ دانلود داشته باشم . ممنون میشم راهنمایی کنید که ۴g چه مودمی بگیرم . آیا ۴.۵g لازم هست ؟

    1. دوست عزیز
      طبیعی است که سرعت اینترنت موبایل از مودم بیشتر باشد. نگاهی به مقاله زیر بیندازید:
      https://shabakehchi.com/technology/7142/why-is-the-internet-speed-of-the-smartphone-multiple-times-the-4g-modem

      گوشی‌های امروزی مودم‌های بسیار پیشرفته‌ای دارند که چندین برابر سرعت نسبت به مودم بیشتر است. برای خرید چنین مودم‌هایی باید چندین میلیون تومان پول بدهید.
      با خرید مودم‌های بهتر در بازار نسبت به هواوی ۷۳۸۲ می‌توانید سرعت بیشتری به دست بیاورید

  38. سلام
    به نظرتون مودم tp link مدل M7650 مودم جیبی خوبی هست یا خیر
    از نظر وزن کم باطری دهی بالا و آنتن دهی قوی آیا مودمی بهتر از این مارک سراغ دارید?
    متشکرم

  39. سلام من یه مودم i60 دارم نزدیک به یک ماه است و برای انتقال تصویر گرفتم که ازش راضی نیستم تصویر با مکث پخش میشه زمانی که خواستم مودم خریداری کنم همه گفتن این مدل مودم بگیر حالا که گرفتم میگن چرا مبینت نگرفتی ..‌ حالا این هیچ گفتن مودم ۴.۵جی هست ولی من روی گوشیم وقتی به مودم وصل میشم فقط ۴جی میزنه حالا که رفتم سوال کردم میکن ۴.۵ زده ولی شبکه ۴جی هست مودم ۴.۵ ساپوت نمیکنه من به این نتیجه رسیدم که اگه میرفتم یه مودم آنلاک هواوی میگرفتم بهتر بود از همه سیم کارتی و هر پوشش شبکه میتونستم استفاده کنم

    دوستانی که میخوان مودم بگیرن برن مودم آنلاک هواوی بگیرن و اشتباه من و دیگران را دوباره تکرار نکن

  40. باعرض سلام من یه مودم همراه با کیفیت وسرعت بالا ماندگاری باطریشم بالا باشه. حداقل ۵ نفر هم زمان متصل بشن سرعتش افت نکنه بیشترم در منطقه تهران هستیم شاید هر چند ماه چندروز بریم شمال گیلان که اونجاهم بشه استفاده کرد. لطفلا مدلشو بگید ممنون میشم

  41. باورم نمیشه مودم ۴.۵ دارم ولی استفاده نمیکنم.
    نیاز من به ۴.۵ نیست و مودم هام دارند خاک میخورند.
    ۴.۵ برای فیلم های اچ دی ار و فور کی هست.
    یه fdm60 خوشگل دارم که حتی بوی تازه رو هم میده.
    یه tfi60 هم که دست نخرده مونده.
    شاید یکشون رو. انلاک کنم
    و با fdm60 بزنیم توی نخ ۴.۵ ۴۵ مگ بر ثانیه
    ولی حس و حال فیلم و بازی و … دیگه نیست

  42. با سلام. لطفا توضیحی راجع به این بدین LTE-A (2CA) Cat6 400/50 Mbps . این فناوری شبکه اینترنت گوشی Xiaomi Mi A3 هست. از ۴.۵ جی پشتیبانی میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      گوشی‌هایی که از مودم LTE Cat6 پشتیبانی می‌کنند به اینترنت ۴.۵G مجهز هستند. مانند گوشی که در بالا مثال زدید

  43. سلام . من گوشی دارم که از ۴جی ساپورت میکنه وقتی دانلود میکنم سرعت دانلود حدود ۶ مگ بر ثانیه است اما بعد از ۱۰ دقیقه سرعت اش میشه ۳ مگ بر ثانیه وبعد چند دقیقه دیگه میشه ۵۰۰ واخر سر هم میشه صفر. فکر کنم انتن گوشیه داغ میکنه بهر حال از شانس منه الان موندم گوشی بگیرم یا مودم .ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      همه گوشی‌ها این‌گونه نیستند و شاید در گوشی شما مشکلی هست
      گوشی‌های عرضه شده در سال‌های اخیر حتی اگر یک میان‌رده و ارزان‌قیمت ۲ میلیون تومانی بخرید؛ مودمی بهتر از مودم‌های فورجی بازار ایران دارند. اگر بیشتر کارهای شما با گوشی است و کمتر دستگاهی دارید که باید به اینترنت وصل شود؛ گوشی بخرید. ان‌شاءالله که دیگر چنین مشکلی نداشته باشد

  44. با سلام.با اینکه مودم های ۴g-4.5g سرعت بسیار بالاتری نسبت به adsl یا حتی vdsl دارند.ولی برای کسانی که مصرف بالایی در حجم اینترنت دارند به صرفه نیست.مودم های tdlte هم مناطق پوشش دهی محدودی دارند و سرعت خیلی بالایی اریه نمی دهند.ولی بسته های با حجم بالای مقرون به صرفه تری دارد.حالا نمی دونم سراغ کدوماشون برم و اینکه مودم هایی که خود اپراتور ها ارایه می دهند از نظر سرعت و پوشش wifi اصلا مناسب نیستند.در وضع موجود بازار با توجه به گرانی و نا یاب شدن مودم چه برند ومدلی را پیشنهاد می کنید؟ با تشکر.

    1. سلام
      تمام صحبت‌های شما درست و واقعی است.
      متاسفانه مودم TD-LTE خوبی در بازار نیست و همه مودم‌ها مشکلاتی دارند و ضعیف هستند. به نظرم فعلا مودم هواوی B612 یا همان ایرانسل i60 از همه بهتر عمل میکنه. اگر وای‌فای برایتان مهم است یک روتر دو بانده بخرید و به مودم b612 وصل کنید.
      در مطلب زیر هم بهترین مودم‌های TD-LTE را اشاره کردم:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/11380/5-best-modem-td-lte-iran

  45. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. بنده می خواستم بدونم که آیا مودم E 5885 توانایی اتصال آنتن خارجی رو داره؟ و علاوه بر اون بخاطر شغلم در محیطی هستم که اکثر اوقات سیگنالی که گوشیم دریافت میکنه بسیار ضعیف هست و اولویت اول بنده این هست که مودمی داشته باشم که قدرت دریافت سیگنالش بالا باشه و در عین حال قابل حمل هم باشه و باتری مناسبی هم داشته باشه. جناب مهندس پیشنهاد شما چی هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      مودم هواوی e5885 سوکت نصب آنتن خارجی ندارد.
      مودم هواوی FD-M60 هم LTE Cat 6 با سرعت ۳۰۰ مگابیت است؛ هم کیفیت آنتن‌دهی خوبی دارد و هم می‌توانید روی آن آنتن نصب کنید.

  46. سلام جناب محمدی زاده
    ممنون بابت مطالب خوبتون
    من در حال حاظر یه مودم tplink mr100 دارم که سرعتش میانگین رو ۱۶ مگابیته (البته فروشنده به اسم مودم ۴.۵g بهم فروخت ولی فکر نمیکنم ۴.۵g باشه)
    با گوشی (شیائومی نوت ۱۰) در تایم شلوغ سرعت ۳۰ مگابیته و در تایم خلوت ۴۰ تا ۵۰…

    الان چه مودمی بخرم که همین سرعت ۳۰ مگابیتی گوشی رو بهم بده؟ خیلی سرچ کردم توی نت ولی مودم b818 یا ۶۱۸ هواوی رو پیدا نکردم برای خرید… مودم های قابل حمل هم بکارم نمیان.. مودم tf-i60 ایرانسل هم که شما گفتید ۴.۵g نمیگیره 🙁

    ممنون میشم یه مودم خوب که موجود باشه و راحت بشه خرید معرفی کنید (به لحاظ هزینه هیچ مشکلی ندارم).

    1. سلام
      ۱- مودم tplink mr100 از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت است.
      ۲- سرعت مودم گوشی‌ها به خصوص مدل‌های جدیدی مانند گوشی شما که شیائومی نوت ۱۰ است؛ چندین برابر سرعت مودم‌های همراه یا رومیزی خارجی است. اگر فقط برای اینترنت روی گوشی مودم نیاز دارید؛ بهتر است از دیتای خود گوشی استفاده کنید.
      ۳- مودم تی‌پی‌لینک MR600 را پیشنهاد می‌کنم که از همه‌نظر خوب و کامل است و در بازار ایران این روزها به راحتی یافت می‌شود

      1. جناب محمدی زاده سلام
        به پیشنهاد شما مودم tplink mr600 v2 رو خریدم و از این خریدم کمال رضایت رو دارم… ممنون بابت راهنماییتون

        بعد از چند روز تست گفتم بیام نظرمو در موردش بنویسم شاید بدرد سایر دوستان هم بخوره
        توی نقشه پوشش شبکه +۴G ایرانسل خونه من تقریبا لب مرز پوشش هست برا همین قدرت سیگنالم چه با مودم چه با گوشی حدود ۱۰۳- dbm بود و کیفیت سیگنال (۱۷- dB) و سیگنال به نویز (۳- و ۴-) افتضاح …
        برای همین دوتا آنتن lpda هم گرفتم در کنار مودم (برای کسایی که مشکل سیگنال ضعیف دارن حتما توصیه میکنم)

        نتیجه تست دوتا مودم mr100 و mr600:
        مودم mr100 بدون آنتن خارجی: متوسط سرعت رو باند ۷ حدودا ۱۶ مگابیت با قطعی زیاد
        مودم mr100 با آنتن خارجی: متوسط سرعت رو باند ۷ بین ۲۵ تا ۳۰ بدون قطعی (آنتن خارجی مشکل ضعف سیگنال و قطعی مکرر رو کامل حل کرد)
        مودم mr600 بدون آنتن خارجی: متوسط سرعت رو باند ۷ بین ۲۰ تا ۲۵ مگابیت و در ساعات خلوت نهایت ۳۵ مگابیت (با اینکه مودم +۴G هست ولی بدون آنتن خارجی اصلا +۴G نمیشه و برا اینکه سرعت خوبی داشته باشید باید دستی مودم روی باندی که سرعت بهتری داره تنظیم کنید وگرنه سرعت از چیزی که گفتم هم کمتره که این مورد احتمالا بخاطر ضعیف بودن سیگنال تو محدوده خونه منه)
        مودم mr600 با آنتن خارجی: متوسط سرعت در ساعات شلوغ بین ۴۰ تا ۵۰ و در ساعات خلوت ۷۰ تا
        ۸۰ (با آنتن خارجی خیلی راحت روی حالت Auto تجمیع فرکانس انجام میشه و تنها مشکل این مودم توی ورژن ۲ اینه که به صورت دستی نمیتونید دوتا باند برای تجمیع فرکانس انتخاب کنید… ورژن ۱ با فیرم ویر بتا قابل تنظیمه)

        1. سلام و عرض ادب
          از توضیحات شما بسیار سپاس‌گذارم
          واقعا مفید و دارای چندین نکته آموزنده بوده
          موفق باشید دوست عزیز

          1. اقا من یه سوال دارم یکم طولانیه چون شخصیه گفتم اینجا نپرسم و میخوام جوابش رو به ایمیلم بفرستید.شماره که ندارین تماس بگیرم اما تو قسمت تماس با ما ۲ بار رفتم ایمیل زدم ببینم کسی هست جواب بده که تا حالا خبری نشده.چیکار کنم؟بیام کجا تا یه راهنمایی ازتون بگیرم؟

  47. سلام.
    من میخوام یه مغازه خدمات کامپیوتری و دانلود فیلم و سریال باز کنم.
    موندم چه مودمی استفاده کنم؟ از نمایندگی آسیا تک درخواست کردم که مودم tdlte شرکت خودشون رو تو منطقه ما تست کنن که سرعت ۵۰ رو نشون داد. الان سوال من از شما اینه adsl بهتره یا tdlte برای دانلود فیلم و سریال و خدمات اینترنتی. اینم بگم که دانلود تو ماه بیشتر از ۲۰۰ گیگ خواهد بود. لطفا راهنماییم کنین که چه مودمی بخرم؟ ممنون میشم

  48. سلام، من یک مودم می‌خوام برای روستا، که گیرندگی خوبی داشته باشه چون سیگنال های اینترنت ضعیف هستند و بشه آنتن گیرنده اون رو در ارتفاعی بالاتر نصب کرد.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر مودم ارزان قیمت و مناسبی نیاز دارید؛ یوتل L443 یا نمونه‌اش در ایرانسل FD-i40 B1 را بخرید.
      مودم بهتر و گران‌تری نیاز دارید؛ تی‌پی‌لینک MR600 را بخرید

  49. سلام

    از کارشناسان شبکه چی در خواستی داشتم که درباره موضوع IPTV یا پخش برنامه های تلویزیونی آنلاین داخل یا بین الملل اینترنتی بر روی مودم های سیم کارت TD-Lte هم صحبت کنند که کدام سرویس اینترنتی اپراتور ها از جمله همراه اول – ایرانسل – مبین نت – اسیا تک – و غیره.. سرعت و کیفیت بالاتری دارند و با این موضوع مشکلی ندارند تا به حال در هیچ سایتی به این موضوع اشاره ای نشده است

  50. سلام آقای محمدی زاده، می خواستم یه مودم سیمکارت خور بگیرم، یه چیزی که هم سرعت وسیگنال مناسبی داشته باشه و هم از همه مهمتر پینگ بهتری برا گیم داشته باشه، خودم قبلا دانگل هواووی E3372 رو داشتم و راضی بودم، اما خب به خاطر نوسانات برق خراب شد. اصلا برام وایفا مهم نیست چون برای سیستم میخوام استفاده کنم. بودجه ام هم محدوده و میخوام دست دوم بخرم، مودم دانگل هواووی E8372h-153 رو با قیمت ۹۰۰ ت پیدا کردم، آیا پیشنهادش میکنید؟ فک کنم قابلیت تجمیع فرکانس نداره، اما آیا این قابلیت توی پینگ هم تاثیر داره؟ چون قبلا هم با مودم قبلی م سرعت قابل قبولی میگرفتم(بین ۲-۵ مگابایت). فک کنم با این تعاریف باید دنبال مودم رومیزی باشم، اهواز هستم و مودم td-lte (b5142)هم دارم اما پینگش توی گیما چندان تعریفی نداره و بعضی وقتا از سیمکارت های معمولی هم بدتره، توی رنج ۱۴۰ تا ۱۷۰ هست اما همراه اول پینگش توی رنج ۱۲۵ تا ۱۳۵ هست، برای همین می خوام یه مودم سیمکارت خور بگیرم که هم بشه برای دانلود استفاده کرد و هم همین پینگ رو بهم بده. البته میخوام tdlte رو بفروشم و یه مودم adsl هم برای پینگ بهتر بگیرم اما چون قبلا نداشتم باید خیلی تحقیق کنم، در واقع بعد از خرید مودم adsl ، این مودم سیمکارت خور رو میخوام برای دانلود استفاده کنم، اما تا اون موقع برای گیم میخوام اذیتم نکنه، اگه مدل مناسبی سراغ دارید معرفی کنید، نهایت ۱تا ۱.۵ میخوام خرج کنم که بتونم برای adsl هم چیز خوبی بگیرم.

    1. سلام
      اینترنت ADSL برای گیم اصلا مناسب نیست جز اینکه VDSL یا فیبرنوری بگیرید
      حتما مودم رومیزی سیم کارتی بگیرید
      ارزان‌ترین مودمی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم نزتک ۷۷DX است که پینگ بسیار خوبی می‌دهد:
      https://shabakehchi.com/review/27554/naztech-77dx-review
      پس از آن مودم ایرانسل TF-i60 G1است
      موفق باشید

  51. ببخشید دوباره مزاحم شدم، خواستم یه سری از مودم های دست دومی که پیدا کردم رو لیست کنم، اگه بشه بگید به ترتیب کدوم بهتره.
    ۱. مودم جیبی fd-m40 بین ۹۵۰ت تا ۱ میلیون ۲۰۰ت
    ۲. مودم جیبی دی لینک DWR-930M بین ۹۸۰ت تا ۱.۵ میلیون.
    ۳. مودم جیبی lh96 بین ۶۵۰ت تا ۱میلیون ۲۰۰ ت
    ۴. مودم جیبی هواوی E5577 با قیمت ۱میلیون ۱۰۰ت
    ۵. مودم دانگل هواوی E8372h-153 با قیمت ۹۰۰ت
    ۶. مودم دانگل ایرانسل E3372 با قیمت ۷۰۰ ت (البته چون خودم قبلا داشتم بلدم آنلاکش کنم)
    ۷. مودم یوتل l443 یا مودم ایرانسل fd-i40 b1 بین ۱میلیون ۱۰۰ت تا ۱.۵ میلیون.
    ۸. مودم ایرانسل fd-i40 a1 با قیمت ۱میلیون ۳۰۰ت
    ۹. مودم ایرانسل fd-i40 g1 با قیمت ۱ میلیون ۲۵۰ت
    ۱۰. مودم ایرانسل fd-i40 e1 با قیمت ۱ میلیون ۱۰۰ت
    ۱۱. مودم ایرانسل z6000 بین ۱میلیون ۲۰۰ت تا ۱.۵ میلیون
    ۱۲. مودم ایرانسل D100 با قیمت ۱ میلیون ۱۰۰ت
    مودم های نو:
    ۱۳. مودم جیبی دی لینک DWR-932M با قیمت ۱میلیون ۲۰۰ ت
    ۱۴. مودم دانگل دی لینک DWR-910M با قیمت ۷۹۰ تببخشید دوباره مزاحم شدم، خواستم یه سری از مودم های دست دومی که پیدا کردم رو لیست کنم، اگه بشه بگید به ترتیب کدوم بهتره.
    ۱. مودم جیبی fd-m40 بین ۹۵۰ت تا ۱ میلیون ۲۰۰ت
    ۲. مودم جیبی دی لینک DWR-930M بین ۹۸۰ت تا ۱.۵ میلیون.
    ۳. مودم جیبی lh96 بین ۶۵۰ت تا ۱میلیون ۲۰۰ ت
    ۴. مودم جیبی هواوی E5577 با قیمت ۱میلیون ۱۰۰ت
    ۵. مودم دانگل هواوی E8372h-153 با قیمت ۹۰۰ت
    ۶. مودم دانگل ایرانسل E3372 با قیمت ۷۰۰ ت (البته چون خودم قبلا داشتم بلدم آنلاکش کنم)
    ۷. مودم یوتل l443 یا مودم ایرانسل fd-i40 b1 بین ۱میلیون ۱۰۰ت تا ۱.۵ میلیون.
    ۸. مودم ایرانسل fd-i40 a1 با قیمت ۱میلیون ۳۰۰ت
    ۹. مودم ایرانسل fd-i40 g1 با قیمت ۱ میلیون ۲۵۰ت
    ۱۰. مودم ایرانسل fd-i40 e1 با قیمت ۱ میلیون ۱۰۰ت
    ۱۱. مودم ایرانسل z6000 بین ۱میلیون ۲۰۰ت تا ۱.۵ میلیون
    ۱۲. مودم ایرانسل D100 با قیمت ۱ میلیون ۱۰۰ت
    مودم های نو:
    ۱۳. مودم جیبی دی لینک DWR-932M با قیمت ۱میلیون ۲۰۰ ت
    ۱۴. مودم دانگل دی لینک DWR-910M با قیمت ۷۹۰ تببخشید دوباره مزاحم شدم، خواستم یه سری از مودم های دست دومی که پیدا کردم رو لیست کنم، اگه بشه بگید به ترتیب کدوم بهتره.
    ۱. مودم جیبی fd-m40 بین ۹۵۰ت تا ۱ میلیون ۲۰۰ت
    ۲. مودم جیبی دی لینک DWR-930M بین ۹۸۰ت تا ۱.۵ میلیون.
    ۳. مودم جیبی lh96 بین ۶۵۰ت تا ۱میلیون ۲۰۰ ت
    ۴. مودم جیبی هواوی E5577 با قیمت ۱میلیون ۱۰۰ت
    ۵. مودم دانگل هواوی E8372h-153 با قیمت ۹۰۰ت
    ۶. مودم دانگل ایرانسل E3372 با قیمت ۷۰۰ ت (البته چون خودم قبلا داشتم بلدم آنلاکش کنم)
    ۷. مودم یوتل l443 یا مودم ایرانسل fd-i40 b1 بین ۱میلیون ۱۰۰ت تا ۱.۵ میلیون.
    ۸. مودم ایرانسل fd-i40 a1 با قیمت ۱میلیون ۳۰۰ت
    ۹. مودم ایرانسل fd-i40 g1 با قیمت ۱ میلیون ۲۵۰ت
    ۱۰. مودم ایرانسل fd-i40 e1 با قیمت ۱ میلیون ۱۰۰ت
    ۱۱. مودم ایرانسل z6000 بین ۱میلیون ۲۰۰ت تا ۱.۵ میلیون
    ۱۲. مودم ایرانسل D100 با قیمت ۱ میلیون ۱۰۰ت
    مودم های نو:
    ۱۳. مودم جیبی دی لینک DWR-932M با قیمت ۱میلیون ۲۰۰ ت
    ۱۴. مودم دانگل دی لینک DWR-910M با قیمت ۷۹۰ ت

  52. سلام وقت بخیر
    لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید، شدیدا به کمک تون احتیاج دارم.
    بهترین مودم از لحاظ سرعت دانلود تا حدود ۳۵۰۰ تومن چیه؟ من برای شهرستان می خوام استفاده کنم و حداکثر ۴.۵g اینجا می گیره. آیا مودم نزتک ۷۷dx سرعتی در حد ۴.۵g به من می ده یا بهتره مودم جیبی ۴.۵g مثل آلکاتل رو بگیرم؟ ( می خوام آنلاک باشه حتما)

  53. سلام ببخشید جناب من این مودم رو دارم

    سیم کارت ایرانسل اکیه
    tde lte اکیه
    سیم کارت شاتل و رایتل اکیه

    دقیقا همراه اول برای دانلود شبانه نیاز دارم ولی اصلا انتن نداره هر روشی رفتم انتن نمیده در صورتی که با گوشی ۴g پلاس پره انتنش ممنون میشم دلیل بفرمایید از چی می تونه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا